Gå til innhold

Går du til lege ved behov, eller avventer du?

Anbefalte innlegg

Jeg er en som avventer alt. Nå har jeg hatt ubehag og smerter i halsen over lengre tid, i tillegg til langvarig hoste. Har hatt langvarig hoste før (9-12 uker) uten å gått til lege. Tenker derfor at det ikke er farlig.

Men pga ubehaget og klumpfølelsen tenker jeg nå å dra til legen. Er mer redd for at det IKKE er noe og jeg fremstår som hysterisk/hypokonder, enn at det faktisk er noe farlig. 

Anonymkode: 6779b...a34

Fortsetter under...

Jeg går selvsagt til lege ved behov, men når det er behov kan av og til være vanskelig å innse. Da jeg hadde øyebetennelse var jeg ikke i tvil, men da jeg var gravid og utslitt drøyde jeg det nok for lenge.

Jeg er også redd for å bli avvist der.

Jeg går selvsagt til legen hvis jeg har behov. Det er din fulle rett til å gå til legen, og den retten skal du benytte deg av. Det er mye bedre for samfunnet om man får helsehjelp tidlig, siden behandling ofte blir mer omfattende og dyrere jo lengre tid man venter. 

Er det ikke noe å gjøre, så har du sjekket, og bare brukt et minimum av helseressurser. 

Anonymkode: 822b9...f85

Hvis jeg trenger akutt hjelp så drar jeg. Kjenner kroppen min (og ungenes) så godt at når jeg ringer legen så trenger jeg time. Men for diffuse plager venter jeg, gjerne for lenge 

Anonymkode: b4046...19f

Jeg går når det er behov. Men mitt behov er litt på overtid for det meste.

vondt i ryggen i flere uker, endre med betennelse og nesten operasjon. Smerter i magen i flere dager, blindtarmen sprakk osv. Men jeg gjør det ikke med vilje. 

Anonymkode: 6236d...f32

Annonse

Avventer, men har blitt mye flinkere til å sende en E-melding / konsultasjon for å be om mindre ting: Øyedråper ved øyebetennelse eller urinveisinfeksjon som ikke går bort o.l. 
Det fungerer supert for meg ♥️

Anonymkode: 8193d...d23

Anonym bruker skrev (På 27.12.2023 den 16.20):

Jeg går når det er behov. Men mitt behov er litt på overtid for det meste.

vondt i ryggen i flere uker, endre med betennelse og nesten operasjon. Smerter i magen i flere dager, blindtarmen sprakk osv. Men jeg gjør det ikke med vilje. 

Anonymkode: 6236d...f32

Ekspander  

Kan blindtarmen smerte vedvare over dager? 

Anonymkode: 25c48...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...