Gå til innhold

Hvilken nyttårsdessert foretrekker du?🎆

Anbefalte innlegg

Jeg skal for første gang invitere til nyttårsfest. Vi blir tre familier med barn. Jeg ønsker å lage noe godt til oss voksne, gjerne i glass som ser flott ut. Barna kan jeg kjøpe noe barnevennlig til. Jeg googler men blir ikke klok på hva som er den ultimate nyttårsdesserten. Hva liker du best?

Anonymkode: 7fc24...126

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg pleier å lage multefromasj og serverer den med en likør-og konjakksaus. 

Anonymkode: bf5bb...d0a

Sorry, det hørtes grusomt ut. 3 ting som smaker høgg blandet sammen. 

Anonymkode: cc9ea...420

Creme brulee (Sorry, vet det skal være apostrof, men det vil ikke telefonen min ha noe av) eller karamellpudding. Det som er gjengangeren her. Har alltid noe oppskåret frukt eller annet hvis en av gjestene ikke tåler melk f eks. 

Anonymkode: 0319f...79f

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Sorry, det hørtes grusomt ut. 3 ting som smaker høgg blandet sammen. 

Absolutt ikke. Det er helt nydelig og sausen er en hemmelig familieoppskrift som kokker lå på knærne for å få av min bestemor. Hun ga den aldri bort og nå er det kun jeg og min far som har oppskriften. Jeg ville jo ikke servert noe som smaker høgg. Kjære vene. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Absolutt ikke. Det er helt nydelig og sausen er en hemmelig familieoppskrift som kokker lå på knærne for å få av min bestemor. Hun ga den aldri bort og nå er det kun jeg og min far som har oppskriften. Jeg ville jo ikke servert noe som smaker høgg. Kjære vene. 

Men nå skal vi få den? Ellers er dessverre ikke svaret ditt veldig hjelpsomt for hi 😅 

Jeg skal lage sitronfromasj i år.

Anonymkode: effe2...155

Annonse

Desserter er tungt å få ned, og spesielt etter flere dager med fet mat og desserter etter hvert måltid. Sånn sett er nyttårsaften en velsignelse med lettere mat som kalkun og fromasjer til dessert som som regel. Jeg foretrekker iskrem. Enkelt og greit. 

Hva med ostekake i glass? Noe sånt? https://trinesmatblogg.no/recipe/45899/

Jeg lager gjerne bringebærcoulis av frosne bringebær, det smaker godt og har en fin dyp rødfarge som helles over før servering. Resten kan gjøres ferdig i god tid. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men nå skal vi få den? Ellers er dessverre ikke svaret ditt veldig hjelpsomt for hi 😅 

Jeg skal lage sitronfromasj i år.

Spørsmålet var: Hva liker du best? Hun har ikke bedt om oppskrifter. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet var: Hva liker du best? Hun har ikke bedt om oppskrifter. 

Det er helt rett, men jeg er ganske sikker på at hun, sånn mellom linjene, er på jakt etter noe hun selv kan lage til nyttårsselskapet sitt. 

Det blir nok Dronning Maud pudding her hos oss - om vi  (les: mannen) orker / gidder å lage.  Jeg vil helst ha karamellpudding, men det er nok fare for å bli nedstemt. Eller skulle det bli som i fjor hvor halve gjengen ble liggende med noe influensa-lignende, blir det vaniljeis med saus kokt på frosne bær. 

Anonymkode: 9b8ce...450

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Haha, kokker lå på knær for å få faktisk. Trolleksplosjon her om dagen jo. 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg skal for første gang invitere til nyttårsfest. Vi blir tre familier med barn. Jeg ønsker å lage noe godt til oss voksne, gjerne i glass som ser flott ut. Barna kan jeg kjøpe noe barnevennlig til. Jeg googler men blir ikke klok på hva som er den ultimate nyttårsdesserten. Hva liker du best?

Anonymkode: 7fc24...126

Vi blir 7 voksne og 5 barn. 
Og vi kjører iskrem med nonstop/seigmann/peanøtter og mye mer digg på, det er det vi liker og barna vil ha

Anonymkode: 96107...d18

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi blir 7 voksne og 5 barn. 
Og vi kjører iskrem med nonstop/seigmann/peanøtter og mye mer digg på, det er det vi liker og barna vil ha

Anonymkode: 96107...d18

Det er jo så godt 😃😊, det har jeg også lyst på, så kanskje jeg tar det i tillegg til Dronning Maud. 

Anonymkode: d7783...575

Denne slår an hos oss: https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/is-og-ostekaker/porsjonsostekaker-med-julesmak

Ellers er panna cotta min desiderte favoritt, enkelt å lage og kjempegodt.

Anonymkode: 639e4...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...