Gå til innhold

Jeg har stor respekt for pappas unge thailandske kone

Anbefalte innlegg

Jeg må bare skrive dette som et budskap, hvis det skulle være nytte for noen. 

Pappa er gammel, kona er mye yngre.  Ja, jeg vet at hun ikke hadde valgt han hvis hun hadde levd under andre omstendigheter.

Men uansett så har jeg stor respekt for henne. Hun er ung men fungerer som sykepleier for han i 24 timer.  Gir riktig mat og medisiner og passer på han.

Ja det kan virke bissarr at jeg respekterer henne for dette. Men uansett er jo poenget at hun ofrer mye for pappa.  Da fortjener hun uansett respekt. Jeg setter henne høyt blant familiemedlemmer, og passer på å gjøre det jeg kan gjøre for henne.

Pappa er så heldig.  Så derfor er det tragisk at andre ser rart på forholdet og det er baksnakking. Alle mine søsken er heller ikke tilfreds med forholdet.  Men ville de da selv stille opp for pappa daglig?  Er det ikke bra at noen er der for han i hvert fall?

Selv om hun kunne hatt andre muligheter i livet, så er det tragisk at folk baksnakker henne. Hun er jo som engel sendt til pappa. 

Trist også at de droppet å feire jul med familien på grunn av dette. Folk glemmer jo julebuskapet.  Det er hun som er den reelle engelen.

Anonymkode: f0a43...98e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Pappa er gammel, kona er mye yngre.  Ja, jeg vet at hun ikke hadde valgt han hvis hun hadde levd under andre omstendigheter.

Men uansett så har jeg stor respekt for henne. Hun er ung men fungerer som sykepleier for han i 24 timer.  Gir riktig mat og medisiner og passer på han.

Ja det kan virke bissarr at jeg respekterer henne for dette. Men uansett er jo poenget at hun ofrer mye for pappa.  Da fortjener hun uansett respekt. Jeg setter henne høyt blant familiemedlemmer, og passer på å gjøre det jeg kan gjøre for henne.

Pappa er så heldig.  Så derfor er det tragisk at andre ser rart på forholdet og det er baksnakking. Alle mine søsken er heller ikke tilfreds med forholdet.  Men ville de da selv stille opp for pappa daglig?  Er det ikke bra at noen er der for han i hvert fall?

Selv om hun kunne hatt andre muligheter i livet, så er det tragisk at folk baksnakker henne. Hun er jo som engel sendt til pappa. 

Trist også at de droppet å feire jul med familien på grunn av dette. Folk glemmer jo julebuskapet.  Det er hun som er den reelle engelen.

Stakkars jente, håper det er faren din de faktisk baksnakker, han er skurken her 

Anonymkode: 7eef4...a08

De har en helt annen mentalitet enn oss vestlige, og ihvertfall skandinaver som er mer feministiske enn mange i andre land. Her stiller jo ikke engang egne barn opp for aldrende foreldre fordi det er statens ansvar og de voksne barna blir selv slitne. 

I Thailand lærer de å ha respekt for eldre, og de ser en helt annen verdi i familie og også penger, siden de har levd i en fattigdom vi ikke forstår.

Det sagt så er antageligvis faren din en ok mann, for de finner seg ikke i å bli behandlet dårlig av ektemenn med mindre de er tvunget til det. De forlater dem så fort de kan. Er faren din en bra mann, så blir hun, for de har også en helt annen lojalitetsfølelse og evne til takknemlighet vi ikke skjønner noe av.

La folk snakke, så får du være den allrighte personen. Det holder. Hun syns nok ikke synd på seg selv, og setter nok også pris på deg. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du har respekt for henne som er din fars slave, tjener, sexdukke osv. Hun gjør alt for ham, hva får hun igjen? 

Blir bare kvalm av sånt, og sånne som deg som applaudere det. Gratis hjelp i huset på hennes bekostning. 

Anonymkode: 15111...682

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du har respekt for henne som er din fars slave, tjener, sexdukke osv. Hun gjør alt for ham, hva får hun igjen? 

Blir bare kvalm av sånt, og sånne som deg som applaudere det. Gratis hjelp i huset på hennes bekostning. 

Så jeg skal ikke applaudere dette?  Skal jeg se ned på henne?  Dette skjønte jeg ikke. Ts

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så jeg skal ikke applaudere dette?  Skal jeg se ned på henne?  Dette skjønte jeg ikke. Ts

Du skal ikke se ned på henne, du bør se ned på faren din, stakkars jente!!

Anonymkode: 7eef4...a08

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hun er snill og god og er muligens det fordi faren din er det samme. Så flott at du ser hvordan hun ofrer seg og at du er villig til å stå på hennes side.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Som enhver annen kone. 

Anonymkode: 2d828...178

Jeg blir kvalm av at et utnytter noen sin sårbare situasjon, til fordel for å ha det bedre selv, det mener jeg «eldre menn henter yngre i Thailand gjør». Samtidig, så forstår jeg kvinnen fra Thailand. Livet mange har der er en kamp med hverdagen. Å bli pleier for en eldre snill mann i Norge, er liten pris å betale for en bedre hverdag. Jeg har respekt av hva de har fått til med å komme seg hit, og at det kreves mye av de.

Altså: all respekt for kvinnen, men blir lettere oppgitt/ kvalm av «alle disse mennene». 

også er det jo ikke sånn at alle er like heldig med valg av pleiepasient som damen her…

Anonymkode: aa2db...2fc

Jeg kjenner en sånn dame, og hun er faktisk glad i sin "gamle" mann.

Han traff henne når han var på ferie, og etter flere besøk ble hun med han til Norge som hans brud. Hun er ikke en stakkarslig utnyttet kvinne, hun grep en mulighet hun aldri ville fått der nede. Hun kommer fra en ganske fattig familie og her i Norge lever hun som en dronning i følge standarden hennes.

Hun er takknemlig for den sjansen, og har grepet den med begge hender. Takknemlighet er ikke nødvendigvis en dårlig start for varmere følelser, og denne kvinnen vil ikke ha noen annen mann. Hun har bodd mange år i Norge nå og kunne fint ha skilt seg, hun har full jobb, venner og klarer seg fint. Men hun er veldig glad i mannen sin.

Han slet nok med å finne seg en norsk kone, men han er snill som dagen er lang. Kanskje litt enkel, men empatisk og god, hun har det godt sammen med han.

Så selv om det kanskje ikke er den store kjærligheten sånn i første omgang er ikke alle ekteskap mellom voksne menn og unge "importbruder" fra Thailand misbruk av kvinner...

Anonymkode: 68c8b...5f6

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hun har bodd mange år i Norge nå og kunne fint ha skilt seg, hun har full jobb, venner og klarer seg fint. Men hun er veldig glad i mannen sin.

Det er dette jeg føler er så antifeministisk. Det å gå ut fra, "hun har ingen selvstendighet, hun kan ikke velge selv, hun undertrykkes", er, helt ærlig, antifeministisk vrøvl! Det er fullt mulig for en kvinne å være glad i en mann som trenger pleie og derfor pleie han. Det er fullt mulig for en kvinne å ha omsorg og omtanke for andre og ønske å ofre av sin egen tid for å få være sammen med en hun er glad i, som trenger hennes hjelp.

Anonymkode: cca89...42f

Annonse

Gunhild (28) og Peter (67): – Hun vet godt at jeg blir gammel og elendig
De er kjærester, de er samboere, de har fått barn og det er 39 års aldersforskjell.

− Ingen sier noe direkte til meg, men jeg vet hva mange tenker. Min mor har fått spørsmål på jobb om han er rik, for eksempel, sier Gunhild.
https://www.dagsavisen.no/nordnorge/2023/03/30/gunhild-28-og-peter-67-hun-vet-godt-at-jeg-blir-gammel-og-elendig/

For kvinner er jo ikke sterke, selvstendige individer som kan velge selv. Og gjør de det likevel, velger selv, så er det fordi de blir undertrykket og utnyttet. For kvinner er ikke sterke, selvstendige individer som kan velge selv.

Anonymkode: cca89...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...