Gå til innhold

Inspirert. Folk som legger seg tidlig.

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere det til å fungere i samfunnet? Jeg leser og hører om voksne folk som legger seg kl 20.30 og 21 og jeg forstår ikke hvordan de/ dere får det til å fungere. Er dere aldri på konserter, foredrag, kino, henter unger på trening osv? Yngste her har trening to ganger i uka der han er ferdig 21.30 og må hentes og da er vi hjemme rett før 22. Jeg var på to konserter før jul som var ferdig hhv 22 og 22.30. Jeg var ute og spiste med kolleger etter jobb. Vi møttes kl 19. Om jeg skulle gått så jeg fikk lagt meg 21 så måtte jeg gått før vi var ferdige med å spise. Jeg skjønner ikke hvordan man får det til å gå opp. Det er kvelder jeg gjerne skulle lagt meg tidlig, men det går jo ikke. Jeg kan ikke legge meg før minste er i seng. 

Anonymkode: 0f3c0...16c

Fortsetter under...

Jeg tror jo fint at de som legger seg tidlig klarer en og annen sjelden kveld å holde seg våkne til å kunne være på foredrag, kino og konserter ( for de som er på slike ting utenom ferier osv ) , og så har de vel barn som er ferdig tidligere på aktiviteter eller/ og en partner som eventuelt kan hente om det er sånn. 

Jeg legger meg tidlig -som regel i 21-tiden. Dette gjør jeg når det er mulig, og det er det de fleste dagene i uken. Men er det noe som skjer, som varer senere, så er jeg selvsagt oppe til det. Jeg legger meg før ungene, og skal noen kjøres/hentes senere er det oftest mannen som tar seg av det. 

Anonymkode: 1ed4b...133

Jeg legger meg senest 22.00. Venninne om det er tidlig for deg. Treninger varer ikke så lenge her, konserter og teater osv. er av liten interesse. De interessene jeg har kan gjøres før leggetid. Barna legger seg også i rimelig tid

Anonymkode: f1fc7...19f

Spørs jo når en skal opp på jobb og hva som skjer.

Normalt legger jeg meg 21.30, da våkner jeg uthvilt 5.30. Kan fint vær lenger oppe og i ukedager, men vet da at dagen etterpå kan være et slit. Jobber nå i romjula, barna 12 og 16 styrer seg selv og jeg legger meg ca 21.30 på kvelden.

Kan og legge til at jeg ikke har vært syk på 2 år, etter at jeg tenkte mer på meg selv og søvn

Anonymkode: a1dcc...98b

Annonse

Jeg legger meg 2130. Det er eneste mulighet for meg dersom jeg skal klare å være i jobb. Har en kronisk lidelse som krever sitt. Klarer å karre meg ut av senga kl 0700 om morgenen. Er ikke med på noe etter jobb, men gjør husarbeid og følger opp barna med lekser. Siste henting på trening er 2030. Det er viktigere for meg å klare å bære i jobb enn å spise middag med venner etc. 

Anonymkode: 1b6da...c4c

Man får vel gå ut fra at de det gjelder klarer å få sin egen hverdag til å gå rundt med den leggetiden. 

Jeg har mulighet til å legge meg så tidlig om det skulle vært ønskelig, med kun ett hjemmeboende barn som har siste trening kl 19.30. Det er sjelden jeg er på konsert eller ute på annet. Som kronisk B-menneske er min utfordring å komme meg i seng før kvelden går over til natt, men jeg skjønner jo at ikke alle er som meg 😅

Anonymkode: eac8e...806

Jeg legger meg kl 22.

Møter venninner en gang i måneden, da er jeg i seng mellom tolv og ett.

Ellers er jeg ikke med på ting utenfor hjemmet egentlig. Siste henting på trening for ungene er 20.00, ingen trener senere enn det.

14 åringen er ferdig på badet kl 21.30 og 16 åringen kl 22. 19 åringen legger seg når han vil.

Går fint det.

Anonymkode: 0e827...be8

Legger meg gjerne tidlig om jeg kan, men jobber til 22.15 en eller to ganger pr uke, så det er ikke allrid jeg kan.. Ungene har for lengst blitt avvent med sjåførtjenester, de går og sykler. Folk lager seg gjerne problemer ved å skjemme bort ungene.

Anonymkode: 6d025...285

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Legger meg gjerne tidlig om jeg kan, men jobber til 22.15 en eller to ganger pr uke, så det er ikke allrid jeg kan.. Ungene har for lengst blitt avvent med sjåførtjenester, de går og sykler. Folk lager seg gjerne problemer ved å skjemme bort ungene.

Anonymkode: 6d025...285

Akkurat det kommer jo an på hvor man bor da.

Ene datteren mon trener 8 km unna, 80 sone uten fortau. Ferdig på trening kl 20 og det går ikke buss. Sender ikke henne på sykkel der på glatte vintermørke veier altså.

Sønnen min som trener 2,5 km unna i andre retningen, med sykkelvei hele veien, han klarer seg fint selv.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og de av dere som har barn under 15 år: Hvis dere legger dere så tidlig, når har dere sex?

Anonymkode: 1ca61...103

Har dere kun sex om kvelden når alle er i seng? Vi har selvfølgelig oftest sex når vi har lagt oss, men vi har også sex om morgenen og ellers på dagen hvis det passer slik. I går var f.eks. alle ungene ute på diverse ting, så da benyttet vi anledningen. 

Anonymkode: 6cb51...edb

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og de av dere som har barn under 15 år: Hvis dere legger dere så tidlig, når har dere sex?

Anonymkode: 1ca61...103

Vi har stort hus, så vi sover ikke vegg i vegg med ungene. Vi er ikke i samme etasje etter leggetid.

Hadde sex senest i går, i titiden, guttene på 14 og 16 var fremdeles våkne begge to ;)

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Personlig hadde jeg ikke kunnet få til det. Men jeg klarer å se for meg at andre kan legge opp livene sine på en annen måte enn meg og likevel leve fullverdig. 

Anonymkode: 7d09d...71c

Man lever jo ikke ett mindre fullverdig liv fordi man trenger søvn da 😂😂😂

Anonymkode: 4f226...354

Anonym bruker skrev (På 26.12.2023 den 16.55):

Hvordan får dere det til å fungere i samfunnet? Jeg leser og hører om voksne folk som legger seg kl 20.30 og 21 og jeg forstår ikke hvordan de/ dere får det til å fungere. Er dere aldri på konserter, foredrag, kino, henter unger på trening osv? Yngste her har trening to ganger i uka der han er ferdig 21.30 og må hentes og da er vi hjemme rett før 22. Jeg var på to konserter før jul som var ferdig hhv 22 og 22.30. Jeg var ute og spiste med kolleger etter jobb. Vi møttes kl 19. Om jeg skulle gått så jeg fikk lagt meg 21 så måtte jeg gått før vi var ferdige med å spise. Jeg skjønner ikke hvordan man får det til å gå opp. Det er kvelder jeg gjerne skulle lagt meg tidlig, men det går jo ikke. Jeg kan ikke legge meg før minste er i seng. 

Anonymkode: 0f3c0...16c

Jeg legger meg aldri før kl 23:30 minimum. Synes ikke de som legger seg tidlig er kule eller inspirerende. Synes litt synd i sånne folk som er blitt så gamle at de sovner kl 21. skal aldri bli en sånn person. 

Anonymkode: 6d713...313

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg legger meg aldri før kl 23:30 minimum. Synes ikke de som legger seg tidlig er kule eller inspirerende. Synes litt synd i sånne folk som er blitt så gamle at de sovner kl 21. skal aldri bli en sånn person. 

Også sitter du der med så store søvnproblemer at du blir avhengig av medisiner for å sove, så kan du jo tenke tilbake på når du skrev dette. For jeg var der. Kunne sitte oppe til midnatt midt i uka, og gjorde det hver dag. Klarte meg strålende. Så bang… Men godt du aldri skal bli en sånn person da :) 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Også sitter du der med så store søvnproblemer at du blir avhengig av medisiner for å sove, så kan du jo tenke tilbake på når du skrev dette. For jeg var der. Kunne sitte oppe til midnatt midt i uka, og gjorde det hver dag. Klarte meg strålende. Så bang… Men godt du aldri skal bli en sånn person da :) 

Har ikke tenkt å få søvnproblemer. Sånne problemer gidder jeg ikke få så det går helt fint. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Har ikke tenkt å få søvnproblemer. Sånne problemer gidder jeg ikke få så det går helt fint. 

Åååå, fader at jeg ikke snakka med deg før livet mitt falt i grus! Så hadde jeg jo sluppet å få søvnproblemer 😩

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Åååå, fader at jeg ikke snakka med deg før livet mitt falt i grus! Så hadde jeg jo sluppet å få søvnproblemer 😩

Ja. Hvis du bestemmer at du ikke skal ha det så får du det ikke . Jeg har bestemt at jeg ikke skal få sove problemer. Da skjer det ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...