Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #51 Del Skrevet 27. desember 2023 Dere er vanskelige som ikke bare stekte ribba, det er jo veldig enkelt og lettvint. Ikke så lett å drive å ta med seg akkurat. Å spise pinnekjøtt er jo nedtur da det er møkkvondt. Ikke virker det som dere har pølse ved siden av heller som til nød kan spises. Dere har tom barn som ikke liker julematen, likevel lager dere ikke ei ribbe til dem. At hun reagerte sånn kan jo likegjerne være en sorgreaksjon da. Ingenting ble slik hun håpet den jula. I tillegg så bare krangler dere. Anonymkode: 5f340...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #52 Del Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere er vanskelige som ikke bare stekte ribba, det er jo veldig enkelt og lettvint. Ikke så lett å drive å ta med seg akkurat. Å spise pinnekjøtt er jo nedtur da det er møkkvondt. Ikke virker det som dere har pølse ved siden av heller som til nød kan spises. Dere har tom barn som ikke liker julematen, likevel lager dere ikke ei ribbe til dem. At hun reagerte sånn kan jo likegjerne være en sorgreaksjon da. Ingenting ble slik hun håpet den jula. I tillegg så bare krangler dere. Anonymkode: 5f340...7b2 Enig her. Anonymkode: 5909c...257 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
the amazing spidermamma Skrevet 27. desember 2023 #53 Del Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere er vanskelige som ikke bare stekte ribba, det er jo veldig enkelt og lettvint. Ikke så lett å drive å ta med seg akkurat. Å spise pinnekjøtt er jo nedtur da det er møkkvondt. Ikke virker det som dere har pølse ved siden av heller som til nød kan spises. Dere har tom barn som ikke liker julematen, likevel lager dere ikke ei ribbe til dem. At hun reagerte sånn kan jo likegjerne være en sorgreaksjon da. Ingenting ble slik hun håpet den jula. I tillegg så bare krangler dere. Anonymkode: 5f340...7b2 At du synes pinnekjøtt er "møkkvondt" er da fullstendig irrelevant. De serverer også medisterkaker fordi barna liker det. Jeg hadde ikke syntes at det bare var å hive ei ribbe i ovnen, så lett som bare det. Den skal gjerne steke lenge, og man har annet tilbehør til, som også krever plass på komfyren. Når man i tillegg inviterer seg selv på lille julaften og forventer at vertskapet skal handle inn alt som trengs i siste liten, og nekter å bidra selv, har man fint lite forståelse for andre enn seg selv. Det er ikke bare søsteren som har mistet foreldrene sine, det har mannen også. Men han forventes å stå på kjøkkenet og lage dobbel middag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #54 Del Skrevet 27. desember 2023 the amazing spidermamma skrev (5 minutter siden): At du synes pinnekjøtt er "møkkvondt" er da fullstendig irrelevant. De serverer også medisterkaker fordi barna liker det. Jeg hadde ikke syntes at det bare var å hive ei ribbe i ovnen, så lett som bare det. Den skal gjerne steke lenge, og man har annet tilbehør til, som også krever plass på komfyren. Når man i tillegg inviterer seg selv på lille julaften og forventer at vertskapet skal handle inn alt som trengs i siste liten, og nekter å bidra selv, har man fint lite forståelse for andre enn seg selv. Det er ikke bare søsteren som har mistet foreldrene sine, det har mannen også. Men han forventes å stå på kjøkkenet og lage dobbel middag. Det var ikke lille julaften. Og poteter skal de vel uansett koke? Å varme ferdig kjøpt surkål tar ikke mye tid/plass. Ribba ordner seg omtrent selv, så lite ekstra jobb. De viste hun ikke likte pinnekjøtt og at hun hadde ribbe sim tradisjon. Og de skulle da uansett ordne til jul? At han ikke sørger like mye er ikke hennes feil? Fryktelig hespetre hi hvertfall som blander seg slik opp i en søskenkrangel. Anonymkode: 5f340...7b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #55 Del Skrevet 27. desember 2023 ReneRene skrev (4 timer siden): Hun og broren er vokst opp med ribbe. Nå er foreldrene døde, så kanskje det var ekstra viktig å holde på litt tradisjoner nå? Syns ikke det er så sært.. Hun kunne tatt med, jeg har mer enn en gang tatt med noe ekstra til en julemiddag. Praktiske grunner eller for å bistå vertsskapet, i og med jeg kommer fra en familie med normalt utrustet kjøkken, hvilket innebærer at de fleste kokeplater og stekeovn ofte er okkupert til selve hovedretten. Anonymkode: 29283...978 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #56 Del Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Folk er sære. Hun er sær som forventer en egen meny, dere er sære som ikke ønsker å lage til det gjestene helst vil ha på julaften på eget initiativ. Hadde kostet med 1 kalori å hive en ribbe i ovnen når jeg likevel laget julemiddag. Hadde ikke gitt garanti for sprø svor uten hjelp fra gjesten men ribbe i ovnen lager seg selv. Surkål kan man kjøpe ferdig å dampe i posen sammen med pinnekjøttet. Koster 10 kroner og er helt innenfor. Anonymkode: 9cff8...e4d Det koster plassen, ikke alle har dobbelt opp med plater og stekeovn for flere retter. Jeg inviterer til middag innimellom og de platene er fylt opp, må til og med bytte om grytene på tampen for å få de siste tingene på plass. Gjester som dikterer hva de skal få servert og i tillegg har frekkhetens nådegave til å forsøke å grine seg til det med beskyldinger, kan invitere til middag selv i fremtiden. Å bli invitert er en hyggelig gest. Hvis folk skal ta seg det bryet, bør man faktisk sette litt pris på initiativet, i stedet for å stappe nesa ned i navelen og kun se det fra egne preferanser og perspektiv. Jeg skulle faktisk likt å se det her gå andre veien, at søsteren inviterte og mannen til trådstarter gnålte i vei om hvor lite velkommen han følte seg over en bit ribbe. Anonymkode: 29283...978 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #57 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg lurer på om dere har fått skværet opp nå? da jeg leste innlegget ditt først var jeg helt enig med deg og syntes du håndterte det greit, om enn noe ufølsomt. Så har jeg tenkt meg om. Foreldrene til din mann og søsteren er relativt nylig døde. Det har muligens gått mer inn på søsteren siden hun er en del yngre? Søsterens familie har ingen å feire med. Jeg ville gått ett skritt lenger og invitert dem til dere før de måtte be seg selv. Vis litt omsorg, liksom. Lag både ribbe og pinnekjøtt, men inviter gjestene tidlig nok til at de voksne kan hjelpe til med forberedelsene på lik linje med dere (siden det blir en ekstra rett) uten at det nødvendigvis presiseres på forhånd. Mer sånn Grunda dekker på og finner frem drikke, Trygve underholder ungene, jeg fikser tilbehør, Mannen min fikser kjøttet. Raushet er en fin bil, og spesielt i jula når nye tradisjoner må dannes etter dødsfall. Vi har alltid både ribbe og pinnekjøtt, samt sossisser og medisterkaker da vi og gjestene har ulike ønsker denne dagen. Går helt fint. Anonymkode: 1c725...1ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #58 Del Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg lurer på om dere har fått skværet opp nå? da jeg leste innlegget ditt først var jeg helt enig med deg og syntes du håndterte det greit, om enn noe ufølsomt. Så har jeg tenkt meg om. Foreldrene til din mann og søsteren er relativt nylig døde. Det har muligens gått mer inn på søsteren siden hun er en del yngre? Søsterens familie har ingen å feire med. Jeg ville gått ett skritt lenger og invitert dem til dere før de måtte be seg selv. Vis litt omsorg, liksom. Lag både ribbe og pinnekjøtt, men inviter gjestene tidlig nok til at de voksne kan hjelpe til med forberedelsene på lik linje med dere (siden det blir en ekstra rett) uten at det nødvendigvis presiseres på forhånd. Mer sånn Grunda dekker på og finner frem drikke, Trygve underholder ungene, jeg fikser tilbehør, Mannen min fikser kjøttet. Raushet er en fin bil, og spesielt i jula når nye tradisjoner må dannes etter dødsfall. Vi har alltid både ribbe og pinnekjøtt, samt sossisser og medisterkaker da vi og gjestene har ulike ønsker denne dagen. Går helt fint. Anonymkode: 1c725...1ae Raushet er en fin bil??? Anonymkode: 17896...bed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444996-ok-kunne-jeg-h%C3%A5ndtert-dette-p%C3%A5-en-annen-m%C3%A5te/page/3/#findComment-150050130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå