Gå til innhold

Noen her som har sett "My Norwegian holiday"?

Anbefalte innlegg

Siden jeg er stolt bergenser, måtte jeg jo se den. Men maken til makkverk 😂. Elendig manus, pinlig dårlig dialog, elendig skuespill og klisjé på klisjé. Men ufrivillig morsom da, vi lo høyt flere ganger. Merkelig nok gjør den det visst ganske bra på Rotten tomatoes 😅.

Fortsetter under...

Den er så rar at den er søt og interessant, om ikke akkurat Oscar-fin. Det er strålende morsomt å se hva deres ide om Norge og Bergen er, og bisarrt  nok velger de en nederlender til å være nordmann. Og ingen som snakker norsk kan norsk. Jeg elsker den! Så den tidlig i desember på en sykedag, så husker ikke helt nøyaktig, men det var så mange halvfordøyde norskheter at jeg koste meg. På årets liste over de beste C-julefilmene!

Annonse

Jeg synes den var vittig.

Det at ingen snakker norsk, og ingen skuespillere er norske gjør det bare enda festligere.

Storyen er tynn selvfølgelig, men sånn er det jo med slike julefilmer, lettfordøyd og hyggelig tidsfordriv.

Anonymkode: b75c8...089

Jeg måtte bare se den… Må jo være noen som har bestemt seg for å lage litt Bergens-reklame 😅 Mye «norskt» forklart her. Artig at hus og interiør liksom skal være norskt, men jeg har ihvertfall ingen kjente som har flere par ski på veggene hjemme i stua, eller inngangsparti eller kjøkken som de i filmen…. 😅 

Anonymkode: 8ec1a...e69

Den var sær. Tynn historie og dårlig norsk. Måten de presenterer Bergen på er litt som parodi på produktplassering. Og utsikten har de hoppet over. Noen av de eldste rollene spilles av skuespillere som er ca 20 år yngre enn rollen. Pute-film, men vi koste oss selv om det gjorde litt vondt og fikk oss en del latter underveis 😊

Anonymkode: fadd3...b3d

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg begynte å se den, men ble så irritert over at de norske ikke snakket ordentlig norsk... 

Men skal prøve å se den igjen 😂

Anonymkode: 1edd8...7c5

De er jo ikke norske så ikke så rart 

Anonymkode: f42b0...4b4

Annonse

Ja, har sett den. Ble litt merkelig at ingen av de som liksom skulle være norske, var norsk, og ingen snakket norsk! 

Det verste var da de sang en julesang på slutten - på norsk! Hørte VELDIG godt at ingen av de var norsk!! 🤣

Polly-Esther skrev (6 timer siden):

Siden jeg er stolt bergenser, måtte jeg jo se den. Men maken til makkverk 😂. Elendig manus, pinlig dårlig dialog, elendig skuespill og klisjé på klisjé. Men ufrivillig morsom da, vi lo høyt flere ganger. Merkelig nok gjør den det visst ganske bra på Rotten tomatoes 😅.

Det kunne jeg fortalt deg før du så den. 

Anonymkode: 618cc...341

Polly-Esther skrev (8 timer siden):

Laget av direktør fra Minnesota. Sikkert en med norske aner som ville hedre Bergen.

Anonymkode: 17eab...ba6

Mamma-til-3-jenter skrev (3 timer siden):

Ja, har sett den. Ble litt merkelig at ingen av de som liksom skulle være norske, var norsk, og ingen snakket norsk! 

Det verste var da de sang en julesang på slutten - på norsk! Hørte VELDIG godt at ingen av de var norsk!! 🤣

Veldig vanlig I filmer at man spiller andre nasjonaliteter.  Bare at vi merker når det går ut over oss selv.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Veldig vanlig I filmer at man spiller andre nasjonaliteter.  Bare at vi merker når det går ut over oss selv.

Det er jo like dumt at handlingen i en film foregår i Florida og samtlige snakker kinesisk 

Anonymkode: f42b0...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...