Gå til innhold

Det er ikke julebord i regi fra bedriften når du selv må betale...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi må betale alt selv, ikke bare en egenandel. Betaler også inn til gavekasse og kaffepenger. Her er det forresten ikke arbeidsgiver som arrangerer, men en frivillig sosialkomité av de ansatte. Jobber på sykehus.

Anonymkode: 5b027...498

Da jeg skrev at det er vanlig å betale når de jobber i offentlig sektor, så ble det bare protester på det her inne, for det var nemlig ikke vanlig hos dem. Takk for link som nok en gang viser at brukere på dette forumet er noe helt utenom det vanlige 😆 men nei, det er ikke greit. Jobben bør selvfølgelig betale julebordet, men siden det er offentlig sektor så blir det nok vanskelig siden mange vil protestere da de gir ytelser og tjenester til andre. Da må de jo ikke få noe selv som koster stort. Det vil bli oppslag og kjeft 🙂

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Da jeg skrev at det er vanlig å betale når de jobber i offentlig sektor, så ble det bare protester på det her inne, for det var nemlig ikke vanlig hos dem. Takk for link som nok en gang viser at brukere på dette forumet er noe helt utenom det vanlige 😆 men nei, det er ikke greit. Jobben bør selvfølgelig betale julebordet, men siden det er offentlig sektor så blir det nok vanskelig siden mange vil protestere da de gir ytelser og tjenester til andre. Da må de jo ikke få noe selv som koster stort. Det vil bli oppslag og kjeft 🙂

Det var nylig en tråd om julebord, og der skrev både jeg og flere andre at de måtte betale selv. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var nylig en tråd om julebord, og der skrev både jeg og flere andre at de måtte betale selv. 

Ja.. det var nok bare de som svarer ulikt pga hvem som skriver og ikke hva som skrives 🙂

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Ja.. det var nok bare de som svarer ulikt pga hvem som skriver og ikke hva som skrives 🙂

Hæ? Hva snakker du om nå? Jeg må betale like mye uavhengig av hvem som startet tråden. Hvorfor skulle jeg plutselig påstå noe annet? Det høres litt paranoid ut og som en tåpelig konspirasjonsteori.

Annonse

ReneRene skrev (59 minutter siden):

Igjen går du i fellen ved å tro at det er det samme som svarer i alle trådene 🙃

Anonymkode: 0b0a4...740

Jeg synes at det ikke er mer enn rett og rimelig at vi som jobber i det offentlige skal betale julebord selv.  Jeg jobber i skolen og vi får smørbrød eller noe lignende og av og til kake på personalrommet til jul og sommer - det er helt greit, mener jeg. Men julebord bli det helt feil at skattepengene skal brukes til. 

Anonymkode: 2a39e...ad9

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes at det ikke er mer enn rett og rimelig at vi som jobber i det offentlige skal betale julebord selv.  Jeg jobber i skolen og vi får smørbrød eller noe lignende og av og til kake på personalrommet til jul og sommer - det er helt greit, mener jeg. Men julebord bli det helt feil at skattepengene skal brukes til. 

Anonymkode: 2a39e...ad9

Som skattebetaler skulle jeg gjerne ha vært med på å bidra til julebord til de mange som jobber i det offentlige. 

Det behøver ikke å være så storslått, men en hyggelig julelunsj hadde dere da fortjent! 

Anonymkode: f1bf7...aae

Jeg jobber i det offentlige og i budsjettene ligger det en viss pott med velferdsmidler pr. ansatt. På min jobb går de til blomster, kake og gave til jubilanter og pensjonister, kaffemaskin og julebord. Sommerfest betaler vi selv. 

Anonymkode: 40876...84a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Som skattebetaler skulle jeg gjerne ha vært med på å bidra til julebord til de mange som jobber i det offentlige. 

Det behøver ikke å være så storslått, men en hyggelig julelunsj hadde dere da fortjent! 

Anonymkode: f1bf7...aae

Både i kommunal og statlig sektor er det velferdsmidler. I staten er den summen lik for alle ansatte - i kommunene kan det være ulikt utfra hvilken kommune du jobber i.

i staten er det nå ca 500 kr pr ansatt. Hvordan det benyttes er imidlertid  helt opp den enkelte enhet. 

Anonymkode: a4301...e29

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...