Gå til innhold

Hvorfor er det ikke forståelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Foreldrene dine var jo et alternativ, men da foretrakk du heller å feire alene i ensomhet.

Anonymkode: ff1e4...284

Kunne vært, men føltes helt feil sånn det ble: 

Anonymkode: ac529...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig i denne. Ensomme klager på at andre ikke forstår. Det jeg ser er at ensomme sitter og synes synd på seg selv, samtidig som andre også sitter ensomme. Ta tak! Man kan ikke sitte og synes synd på seg selv og vente på en invitasjon som ikke kommer. Hva med å invitere pg ta grep? Hvis flere ensomme samles vil færre være ensomme. Ikke forvent at andre skal åpne dørene, eller forvent at en familie skal ta deg inn. Inviter andre i samme situasjon, og kos dere.

Anonymkode: 428df...653

Det er egentlig et veldig fint tiltak! Kunne gjerne blitt fint og! 
Allikevel vet jeg ikke om jeg hadde gjort det. 

Skrevet

Å klamre seg til at man ikke har noe valg er sjelden produktivt i noen som helst sammenheng.  Heller ikke når det gjelder julefeiring. Man har valget om å sitte alene mot sin vilje, snakke med familien sin,  dra i gang noe for andre som også er ensomme, eller gå på et av de mange fellesarrangementene som finnes rundt omkring. Det finnes valg.

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Å klamre seg til at man ikke har noe valg er sjelden produktivt i noen som helst sammenheng.  Heller ikke når det gjelder julefeiring. Man har valget om å sitte alene mot sin vilje, snakke med familien sin,  dra i gang noe for andre som også er ensomme, eller gå på et av de mange fellesarrangementene som finnes rundt omkring. Det finnes valg.

Du har rett. Det var absolutt ikke produktivt. Så langt der i fra. Kanskje klokere til en annen gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du har rett. Det var absolutt ikke produktivt. Så langt der i fra. Kanskje klokere til en annen gang. 

Du er jo ikke det. Neste gang kommer du også til å nekte å ta til deg råd og tips før det er for sent. Så kommer du til å si at det var dumt og at du kanskje skal gjøre ting annerledes neste gang. Det er den triste sannhet. 

Anonymkode: 6dff2...c3f

Skrevet

Det å være alene uten at det er selvvalgt er vondt, det er ikke vanskelig å forstå.

Men når er det ikke selvvalgt? Her i kommunen søkte de etter frivillige til julekvelden på frivillighetssentralen, helt fram til lille julaften kunne man melde seg som både frivillig og som gjest. Man kunne endatil bestille henting og hjemkjøring. Da er også det å sitte hjemme alene høyst frivillig.

Anonymkode: 090fb...103

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er jo ikke det. Neste gang kommer du også til å nekte å ta til deg råd og tips før det er for sent. Så kommer du til å si at det var dumt og at du kanskje skal gjøre ting annerledes neste gang. Det er den triste sannhet. 

Jeg vil prøve å gjøre det bedre en annen gang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det å være alene uten at det er selvvalgt er vondt, det er ikke vanskelig å forstå.

Men når er det ikke selvvalgt? Her i kommunen søkte de etter frivillige til julekvelden på frivillighetssentralen, helt fram til lille julaften kunne man melde seg som både frivillig og som gjest. Man kunne endatil bestille henting og hjemkjøring. Da er også det å sitte hjemme alene høyst frivillig.

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg synes det er et utrolig fint tiltak. Og håper mange samles på sånt. Allikevel hadde det vært et stort steg å gjort noe sånt for meg. Vet ikke om jeg hadde klart det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg synes det er et utrolig fint tiltak. Og håper mange samles på sånt. Allikevel hadde det vært et stort steg å gjort noe sånt for meg. Vet ikke om jeg hadde klart det. 

Kanskje vært frivillig hadde vært lettere enn som gjest. 

Skrevet

Kanskje vært frivillig hadde vært lettere enn som gjest. 

Det er lettere å være alene hjemme enn ut så folk vet. Jeg kommer ikke til å si til noen at jeg var alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er lettere å være alene hjemme enn ut så folk vet. Jeg kommer ikke til å si til noen at jeg var alene. 

Da er alenetilværelsen selvvalgt. Hvem skal invitere når du ikke forteller at du er alene uten at du ønsker å være det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da er alenetilværelsen selvvalgt. Hvem skal invitere når du ikke forteller at du er alene uten at du ønsker å være det?

Ja, om du mener det blir selvvalgt da. Jeg ønsket ikke å være alene, men når det ikke ble med familie så så jeg ingen andre alternativer. 

Skrevet

Ja, om du mener det blir selvvalgt da. Jeg ønsket ikke å være alene, men når det ikke ble med familie så så jeg ingen andre alternativer. 

Eller ble du for stolt til å vurdere alternativene dine? 

Den eneste som kan gjøre endringer er du.

Skrevet

Blir du aldri lei av å sutre og gnåle hele jævla tiden?

Anonymkode: e17d7...52b

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Eller ble du for stolt til å vurdere alternativene dine? 

Den eneste som kan gjøre endringer er du.

Kanskje, men nå er julen over. Og hverdag igjen. Du har rett i at det er bare jeg som kan gjøre endringer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Blir du aldri lei av å sutre og gnåle hele jævla tiden?

Synes du jeg gjør det? Tar opp tema jeg tenker på. Hvorfor velger du å gå inn i tråden min da om du synes det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Synes du jeg gjør det? Tar opp tema jeg tenker på. Hvorfor velger du å gå inn i tråden min da om du synes det? 

Du er som en bilulykke

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Du er som en bilulykke

Hva mener du med det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva mener du med det? 

Det er grusomt å være vitne til, men man klarer likevel ikke se vekk.

Anonymkode: 15b26...bc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.12.2023 den 21.34):

for at det er skikkelig kjipt å være alene i julen? 

Her er det ingen som skjønner dette. Da må det være fordi de aldri har gjort det selv eller har sine kjære rundt seg og ikke klarer å sette seg inn i dette. 

Eller fordi de ikke anser det som grusomt? Jeg hadde klart meg utmerket. 

Er du sikker på at du ikke har noen form for autismespekter forstyrrelse? Du er så veldig låst i dine tankemønstre og ingenting går inn. 

Anonymkode: c3a1b...e94

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Syns? Det er vel opplest og vedtatt her inne over flere måneder. 

Anonymkode: a3b7f...915

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eller fordi de ikke anser det som grusomt? Jeg hadde klart meg utmerket. 

Er du sikker på at du ikke har noen form for autismespekter forstyrrelse? Du er så veldig låst i dine tankemønstre og ingenting går inn. 

Anonymkode: c3a1b...e94

Har du vært helt alene hele julen noen gang? Klart det gikk. Dagene  gikk og er nå over nå. Sånne dager synes jeg er annerledes. Jeg er vant til å være mye alene. Det blir så mye tanker om alt mulig og følelser, sentimental. Snart nytt år, hva dette året har gitt av gledet og sorg osv. Og rett å slett hvorfor sitter jeg her alene, 

Skrevet

Har du vært helt alene hele julen noen gang? Klart det gikk. Dagene  gikk og er nå over nå. Sånne dager synes jeg er annerledes. Jeg er vant til å være mye alene. Det blir så mye tanker om alt mulig og følelser, sentimental. Snart nytt år, hva dette året har gitt av gledet og sorg osv. Og rett å slett hvorfor sitter jeg her alene, 

Du får lese gjennom dine mange tråder, så forstår du kanskje hvorfor. 

Anonymkode: f70f2...5fd

Skrevet

Hva skjedde siden du måtte være alene for første gang i år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...