Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 for at det er skikkelig kjipt å være alene i julen? Her er det ingen som skjønner dette. Da må det være fordi de aldri har gjort det selv eller har sine kjære rundt seg og ikke klarer å sette seg inn i dette. Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): for at det er skikkelig kjipt å være alene i julen? Her er det ingen som skjønner dette. Da må det være fordi de aldri har gjort det selv eller har sine kjære rundt seg og ikke klarer å sette seg inn i dette. Anonymkode: ac529...70f Eller bare er onskapsfull og unner folk stygt. Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Full forståelse herfra! Å være alene når man ønsker å være flere er leit, og i jula er det lett å kjenne ekstra på slike følelser. Håper du klarer å finne glede i rolige dager og i de små tingene. Anonymkode: 625c1...a13
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Selvfølgelig er det forståelse for det, men litt mindre forståelse når man bevisst velger det selv ved å ikke ta noe kontakt med egen nærmeste familie. ps, ikke sammenligne deg med sosiale medier. Det er glansbilder som bare gir inntrykk av perfekte liv. Anonymkode: ff1e4...284
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Det har hvertfall jeg full forståelse for! Får så vondt av to jeg kjenner som sitter alene på julaften hvert år. Hadde det vært opp til meg så hadde vi innvitert begge to så ingen av de sitter alene den dagen,men det er dessverre ikke opp til meg ettersom vi alltid feirer jul hos andre i familien. Å de ønsker kun å ha familie på julaften,selv om de kjenner begge to å liker de godt. Syns det synd at det skal være sånn. Anonymkode: ca738...e3b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Det er forståelse for at det er kjipt å være alene i julen. Det som det ikke er like stor forståelse for er de som velger å ikke snakke med familie og venner. Ikke tar initiativ. Når andre tar initiativ er det på feil måte, feil tid, feil sted eller spurt på feil måte. Så sitter man i ettertid og venter på at andre skal gjøre det riktig uten at de har noen som helst idé om at de har gjort det feil i første omgang. Samtidig som man synger sin vante klagesang på dette forumet. Anonymkode: 15b26...bc9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Kanskje de som er alene, kan invitere folk hjem til seg? Den veien blir det aldri snakka om. Har et familiemedlem som er med familien annethvert år, men inviterer aldri de de feirer med det året, hjem til seg neste gang! Hvorfor er det slik da? Anonymkode: 9e613...016
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 Man får det man legger opp til selv. Å velte seg i selvmedlidenhet er ikke bra. Anonymkode: a3b7f...915
ReneRene Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har hvertfall jeg full forståelse for! Får så vondt av to jeg kjenner som sitter alene på julaften hvert år. Hadde det vært opp til meg så hadde vi innvitert begge to så ingen av de sitter alene den dagen,men det er dessverre ikke opp til meg ettersom vi alltid feirer jul hos andre i familien. Å de ønsker kun å ha familie på julaften,selv om de kjenner begge to å liker de godt. Syns det synd at det skal være sånn. Anonymkode: ca738...e3b Dere må jo ikke feire med familien, men bli hjemme og inviter de to som sitter alene?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 Har hvertfall full forståelse for at ingen vil feire med deg Anonymkode: e17d7...52b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har hvertfall full forståelse for at ingen vil feire med deg Anonymkode: e17d7...52b Det var det ingen som gjorde. Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var det ingen som gjorde. Anonymkode: ac529...70f Nei selvfølgelig ikke Anonymkode: e17d7...52b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #13 Skrevet 26. desember 2023 Jeg har forståelse for det. Selv inviterte jeg to vilt fremmede mennesker til julaften i år, de to kjente heller ikke hverandre. Det ble en koselig kveld. De kunne takket nei, men så hadde de hvertfall tilbudet om å komme til noen. Og det gjorde de. Anonymkode: c2461...ff1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #14 Skrevet 26. desember 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det har hvertfall jeg full forståelse for! Får så vondt av to jeg kjenner som sitter alene på julaften hvert år. Hadde det vært opp til meg så hadde vi innvitert begge to så ingen av de sitter alene den dagen,men det er dessverre ikke opp til meg ettersom vi alltid feirer jul hos andre i familien. Å de ønsker kun å ha familie på julaften,selv om de kjenner begge to å liker de godt. Syns det synd at det skal være sånn. Anonymkode: ca738...e3b Da stikker ikke sympatien så dypt, for da kan du jo enkelt invitere til julefeiring selv. Anonymkode: 82269...0f4
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #15 Skrevet 26. desember 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det har hvertfall jeg full forståelse for! Får så vondt av to jeg kjenner som sitter alene på julaften hvert år. Hadde det vært opp til meg så hadde vi innvitert begge to så ingen av de sitter alene den dagen,men det er dessverre ikke opp til meg ettersom vi alltid feirer jul hos andre i familien. Å de ønsker kun å ha familie på julaften,selv om de kjenner begge to å liker de godt. Syns det synd at det skal være sånn. Anonymkode: ca738...e3b Selvfølgelig er det like mye opp til deg som der er opp til andre. DU kan jo velge å lage julefeiring selv og invitere disse to som du har så vondt av! Makan til ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: 31899...1e9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #16 Skrevet 26. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da stikker ikke sympatien så dypt, for da kan du jo enkelt invitere til julefeiring selv. Anonymkode: 82269...0f4 Er jo ikke alene om å kunne ta en sånn avgjørelse da,kjæresten min må jo kunne være med å bestemme hvordan julaften skal være. Anonymkode: ca738...e3b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #17 Skrevet 26. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er det like mye opp til deg som der er opp til andre. DU kan jo velge å lage julefeiring selv og invitere disse to som du har så vondt av! Makan til ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: 31899...1e9 Er forsatt ikke opp til bare meg,har jo en kjæreste som også få bestemme hvem vi er med på julaften. Anonymkode: ca738...e3b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2023 #18 Skrevet 26. desember 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): for at det er skikkelig kjipt å være alene i julen? Her er det ingen som skjønner dette. Da må det være fordi de aldri har gjort det selv eller har sine kjære rundt seg og ikke klarer å sette seg inn i dette. Anonymkode: ac529...70f MÅ ikke være pga det du sier, nei. For min del er det fordi jeg synes det er deilig å være alene, og ikke forstår hvorfor andre synes noe annet. Jeg klarer å sette meg inn i andres situasjon, dvs jeg "forstår" at andre synes det er kjipt selv om jeg likevel ikke forstår hvorfor ikke flere synes det er deilig å være alene. Jeg tar dessverre ikke ansvar for andres ensomhet, for hvis jeg skal gjøre noe med andres ensomhet så går det på bekostning av det jeg selv ønsker. Nemlig å være alene. Jeg er ikke interessert i å invitere andre på julaften feks, det betyr jo at jeg ikke får være alene. Noe jeg virkelig vil. Anonymkode: 428df...653
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #19 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg har forståelse for det. Selv inviterte jeg to vilt fremmede mennesker til julaften i år, de to kjente heller ikke hverandre. Det ble en koselig kveld. De kunne takket nei, men så hadde de hvertfall tilbudet om å komme til noen. Og det gjorde de. Anonymkode: c2461...ff1 Så fint tiltak! Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): MÅ ikke være pga det du sier, nei. For min del er det fordi jeg synes det er deilig å være alene, og ikke forstår hvorfor andre synes noe annet. Jeg klarer å sette meg inn i andres situasjon, dvs jeg "forstår" at andre synes det er kjipt selv om jeg likevel ikke forstår hvorfor ikke flere synes det er deilig å være alene. Jeg tar dessverre ikke ansvar for andres ensomhet, for hvis jeg skal gjøre noe med andres ensomhet så går det på bekostning av det jeg selv ønsker. Nemlig å være alene. Jeg er ikke interessert i å invitere andre på julaften feks, det betyr jo at jeg ikke får være alene. Noe jeg virkelig vil. Anonymkode: 428df...653 Kan bare snakke for meg, men det er kjip fordi man ikke har alternativ. Kan man velge er det noe helt annet. Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #21 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan bare snakke for meg, men det er kjip fordi man ikke har alternativ. Kan man velge er det noe helt annet. Anonymkode: ac529...70f Nå har jeg gjort det en gang og kanskje en annen gang hadde det vært lettere. Anonymkode: ac529...70f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #22 Skrevet 27. desember 2023 Hva hindrer deg i å invitere andre ensomme en julaften, slik at ingen av dere er ufrivillig alene? Anonymkode: 4455f...1a8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #23 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Kan bare snakke for meg, men det er kjip fordi man ikke har alternativ. Kan man velge er det noe helt annet. Anonymkode: ac529...70f Foreldrene dine var jo et alternativ, men da foretrakk du heller å feire alene i ensomhet. Anonymkode: ff1e4...284
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #24 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Er forsatt ikke opp til bare meg,har jo en kjæreste som også få bestemme hvem vi er med på julaften. Anonymkode: ca738...e3b Selvfølgelig. Men da tar du det opp da! Og foreslår annenhver gang feks. men det stikker kanskje ikke så dypt den medynken din… Anonymkode: 31899...1e9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2023 #25 Skrevet 27. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva hindrer deg i å invitere andre ensomme en julaften, slik at ingen av dere er ufrivillig alene? Anonymkode: 4455f...1a8 Enig i denne. Ensomme klager på at andre ikke forstår. Det jeg ser er at ensomme sitter og synes synd på seg selv, samtidig som andre også sitter ensomme. Ta tak! Man kan ikke sitte og synes synd på seg selv og vente på en invitasjon som ikke kommer. Hva med å invitere pg ta grep? Hvis flere ensomme samles vil færre være ensomme. Ikke forvent at andre skal åpne dørene, eller forvent at en familie skal ta deg inn. Inviter andre i samme situasjon, og kos dere. Anonymkode: 428df...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå