Gå til innhold

Kan jeg si det til legen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fibromyalgi og er overvektig. Jeg jobber 100% , men sliter en del med smerter. Har lest at mysimba hjelper mot smerter og hjelper mot å gå ned i vekt. Kan jeg spørre fastlegen om han vil skrive ut disse til meg? . Eller skal jeg kontakte han og forklare at jeg vil ha noe mot smerter og overvekt og la han finne ett alternativ?

Er så redd for at han nekter å skrive ut noe. Han er ikke så glad I å gi tabletter. Men dette er første gang for meg at jeg gjør det 

Anonymkode: 9cf37...1fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444972-kan-jeg-si-det-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en prat med han og si det at du har hørt at mysimba kan hjelpe både mot overvekt og smerter. Har hørt flere som blir bedre av fibromyalgi ved bruk av mysimba, selv har jeg ikke merket så stor forskjell, men vet ikke om det er fibromyalgi jeg har eller leddgikt som enda ikke slår ut på blodprøver. Har gått ned ca 30 kg ved hjelp av mysimba, så jeg vil anbefale deg å prøve det 🤩 

Anonymkode: f19c0...568

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ta en prat med han og si det at du har hørt at mysimba kan hjelpe både mot overvekt og smerter. Har hørt flere som blir bedre av fibromyalgi ved bruk av mysimba, selv har jeg ikke merket så stor forskjell, men vet ikke om det er fibromyalgi jeg har eller leddgikt som enda ikke slår ut på blodprøver. Har gått ned ca 30 kg ved hjelp av mysimba, så jeg vil anbefale deg å prøve det 🤩 

Takk for svar🤩.  Er litt redd for å dra til legen med det, men må bare hive meg rundt å gjøre det 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det ordner seg nok, min lege var overraskende positiv til det. Trodde i utgangspunktet at jeg måtte argumentere som bare det for å få det. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg, lykke til ❤️

Takk. Skal bestille time på nyåret 🤩

Annonse

Jeg hadde noe av samme problemstilling. Endte med å sende en e konsultasjon til legen hvor jeg stilte spørsmål om bruk av slankemedisin. Legen var veldig positiv til dette og fikk time uka etter for konsultasjon om oppstart av medisin. Jeg endte på Wegovy da jeg uansett måtte betale selv. Har nå gått ned 30 kg på 8 måneder. Men det har nok ikke hjulpet på smerter i kroppen da. Men regner med på sikt at det kan bli mindre smerte på grunn av mindre vekt. 

Anonymkode: c525e...1d4

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde noe av samme problemstilling. Endte med å sende en e konsultasjon til legen hvor jeg stilte spørsmål om bruk av slankemedisin. Legen var veldig positiv til dette og fikk time uka etter for konsultasjon om oppstart av medisin. Jeg endte på Wegovy da jeg uansett måtte betale selv. Har nå gått ned 30 kg på 8 måneder. Men det har nok ikke hjulpet på smerter i kroppen da. Men regner med på sikt at det kan bli mindre smerte på grunn av mindre vekt. 

Kan jeg spørre sånn ca hva du skrev?. Jeg har problemer med å ordlegge meg riktig 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre sånn ca hva du skrev?. Jeg har problemer med å ordlegge meg riktig 

Jeg bare skrev noe sånn som at jeg hadde hørt om de nye slankemedisinene og lurte på om dette kunne være noe for meg. Hadde en bmi på over 36 så han umiddelbart positiv til dette. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bare skrev noe sånn som at jeg hadde hørt om de nye slankemedisinene og lurte på om dette kunne være noe for meg. Hadde en bmi på over 36 så han umiddelbart positiv til dette. 

Takk. Min bmi er 36. 

Da skal jeg prøve en sånn e konsultasjon. Men regner med at jeg må ha en vanlig time også. 

• 2 uker senere...
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Krysser fingrene for at det ordner seg til det beste for deg, uansett hvordan det måtte være. Kom mer oppdatering etterpå da🤞🏻

Anonymkode: 19232...8e9

Det skal jeg gjøre 😃

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...