Gå til innhold

Gir folk bare tull til gaver?

Anbefalte innlegg

Gaver er for å glede den man gir det til så når jeg kjøpte gaver spurte jeg hva de ønsket og kjøpte det. Jeg ble ikke spurt. Fått gaver jeg ikke verken trenger eller vil ha eller vet hva er for noe. Til neste år blir det ikke gaver og kjøpe til meg selv det jeg ønsker meg selv.  

Anonymkode: 0d2a3...b96

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja. Hvert å får jeg spørsmål om hva barna trenger/ønsker seg. Og litt klaging over at det er så vanskelig å kjøpe til dem. Så gir jeg dem konkrete tips om hva ungene trenger og størrelsen deres. 
og hvert år kjøper folk noen helt andre klær og for små størrelser. Og de skal selvsagt kjøpe på nett på black friday, så jeg ikke får byttet dem 🤷🏻‍♀️. Bortkastete penger. 

Anonymkode: 4dcfa...7a7

Her fikk guttene på hhv 10 og 16 klær fra en butikk som bare finnes der familien bor. Altså ikke mulig å bytte. Han på 10 er 160 høy (høyere enn sønnen i familien der, så dette vet de) han fikk boxere i 134/140, og t-skjorte og genser i 146. 
Han på 16 som ikke tåler ull, fikk en skikkelig ullgenser i den typen som klør bare du ser på det. 

Da kan de egentlig bare la være. De fikk tilsendt ønskelister og kjøpte ikke noe av det selv om det var ting de ønska seg/trengte og til halve prisen 

Anonymkode: b5514...998

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Gaver er for å glede den man gir det til så når jeg kjøpte gaver spurte jeg hva de ønsket og kjøpte det. Jeg ble ikke spurt. Fått gaver jeg ikke verken trenger eller vil ha eller vet hva er for noe. Til neste år blir det ikke gaver og kjøpe til meg selv det jeg ønsker meg selv.  

Gaver er for å glede det er jeg enig i. Men det er ikke innhold som er det viktige,  men det at noen har tenkt på en. Bommer de så veldig får du hjelpe dem med å si hvilke typer gaver du ønsker deg. For meg er det å droppe å utveksle gaver og kjøpe til seg selv,  er å tillegge innholdet alt for verdi og å bomme på meningen med julen

Anonymkode: 7fc26...957

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her fikk guttene på hhv 10 og 16 klær fra en butikk som bare finnes der familien bor. Altså ikke mulig å bytte. Han på 10 er 160 høy (høyere enn sønnen i familien der, så dette vet de) han fikk boxere i 134/140, og t-skjorte og genser i 146. 
Han på 16 som ikke tåler ull, fikk en skikkelig ullgenser i den typen som klør bare du ser på det. 

Da kan de egentlig bare la være. De fikk tilsendt ønskelister og kjøpte ikke noe av det selv om det var ting de ønska seg/trengte og til halve prisen 

Anonymkode: b5514...998

Om de vet størrelser er det ganske absurd å gi størrelser som ikke passer. Jeg lurer litt på hva slike givere tenker dere skal gjøre med gaven og hva dere intensjon er. En ting er å kjøpe noe man tror/ håper mottager vil like og bomme, noe annet er det å kjøpe feil størrelse når de vet bedre

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gaver er for å glede det er jeg enig i. Men det er ikke innhold som er det viktige,  men det at noen har tenkt på en. Bommer de så veldig får du hjelpe dem med å si hvilke typer gaver du ønsker deg. For meg er det å droppe å utveksle gaver og kjøpe til seg selv,  er å tillegge innholdet alt for verdi og å bomme på meningen med julen

Når man ser at det er røsket med seg noe bare for å kjøpe noe er det ikke fir å glede eller har tenkt på. Meningen går helt bort. Gaven er ikke julen, men hva er vitsen med å gi da? Man sitter ikke igjen med å ha blitt tenkt på eller glad. 

Og som en skriver de har gitt ønskeliste og får allikevel for små str osv 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Heller droppe gave og kjøpe seg noe selv enn å kaste bort penger selv og få tull tilbake. Da er meningen totalt borte med gaver og giver glede. Og ønskeliste gir man ikke om man ikke blir spurt. Så man takker så klart for gaven, men blir ikke glad. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når man ser at det er røsket med seg noe bare for å kjøpe noe er det ikke fir å glede eller har tenkt på. Meningen går helt bort. Gaven er ikke julen, men hva er vitsen med å gi da? Man sitter ikke igjen med å ha blitt tenkt på eller glad. 

Og som en skriver de har gitt ønskeliste og får allikevel for små str osv 

Hvor mange slike gaver får du? Jeg/familien har gått gaver der giver har bommet, men uten at giver bare har røsket med seg noen. De har rett og slett bare bommet.  Noen røsker nok sikkert med seg noe, men hvor mange av de som står en nær gjøre slikt? Om du har mange blant nær familie/nære venner som bommer på gaver år etter år, må du gi dem ønskeliste. Da forstår de deg ikke godt nok til å treffe. Har du mange blant nær familie/nære venner som røsker med seg noe mot bedre vitende har dere større utfordringer enn gaveutveksling. 

Om jeg hadde blitt spurt hadde jeg  ønsket meg deodorant, body lotion, mascara, sokker, kaffe, laken, Toro produkter  osv. ikke dyre ting. Lett å glede om man vil. Dette jeg fikk er tull og uten mening. Blir ikke gaver til neste år. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ønsket er da ikke å glede, men fordi man tenker man må. Da bør man ha vett til å la vær. 

Eller vett til god kommunikasjon. Fullt mulig å ha gaver kun til barn. Vi har det og synes det er helt supert. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Eller vett til god kommunikasjon. Fullt mulig å ha gaver kun til barn. Vi har det og synes det er helt supert. 

Når noen ikke spør så gjør man ikke det. Tenker det er bedre å droppe gaver til voksne da ja. Og kjøpe seg noe selv. Når tanken ikke er å glede den man gir til! 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når noen ikke spør så gjør man ikke det. Tenker det er bedre å droppe gaver til voksne da ja. Og kjøpe seg noe selv. Når tanken ikke er å glede den man gir til! 

Det vet du da ingenting om! Selv om gavene ikke falt i smak, betyr det ikke at de ikke prøvde.

Anonymkode: 9d7df...cc2

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Og da gi noe finere til sine egne barn.,

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke det! 

Du TROR, ja. Men vet ikke og bruker mye tid på å hisse deg opp på nett og lage deg scenarioer om at alle gavene til deg er blitt røsket tilfeldig med seg uten en omtanke. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det høres lurt ut, ikke noe poeng med gaver om man skal være så utakknemlig…

Anonymkode: bcccd...f8f

Utakknemlig blir vel litt feil å kalle HI. I en verden med store miljøutfordringer så trenger man jo ikke samle inn mer søppel til dynga hver jul. Om HI får ting hun faktisk ikke har bruk for, trenger eller ønsker seg så er det jo bare med på å forsøple planeten enda mer. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du TROR, ja. Men vet ikke og bruker mye tid på å hisse deg opp på nett og lage deg scenarioer om at alle gavene til deg er blitt røsket tilfeldig med seg uten en omtanke. 

Ja, oppriktig tror jeg det. Hadde jeg vist det på forhånd hadde jeg sagt vi dropper gaver og kjøpt meg selv noe jeg virkelig trengte for har ikke i overflod og hadde vært supert med en ny mascara, deodorant, shampoo og balsam, noe mat. Det er det som hadde vært fint å fått. Og nei får ikke mange gaver. Når man har lite trenger man ikke julepynt eller annet tull som blir stuet bort og ikke brukt.

Elina skrev (32 minutter siden):

Utakknemlig blir vel litt feil å kalle HI. I en verden med store miljøutfordringer så trenger man jo ikke samle inn mer søppel til dynga hver jul. Om HI får ting hun faktisk ikke har bruk for, trenger eller ønsker seg så er det jo bare med på å forsøple planeten enda mer. 

Enig med deg! 

Det er overraskende at så mange faktisk ikke vil tro at det finnes folk som gir gaver som det ikke ligger omtanke bak, men snarere en «vil bare bli ferdig med dette gavemaset»-holdning. Plutselig ble hele verdens befolkning omtenksomme og rause?

Anonymkode: 860da...28c

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er overraskende at så mange faktisk ikke vil tro at det finnes folk som gir gaver som det ikke ligger omtanke bak, men snarere en «vil bare bli ferdig med dette gavemaset»-holdning. Plutselig ble hele verdens befolkning omtenksomme og rause?

Selvfølgelig finnes det, men det betyr ikke at det er tilfelle bare fordi man ikke likte gaven. Og i følge HI er visst alle giverne hennes uten omtanke. Det høres litt usannsynlig ut.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig finnes det, men det betyr ikke at det er tilfelle bare fordi man ikke likte gaven. Og i følge HI er visst alle giverne hennes uten omtanke. Det høres litt usannsynlig ut.

Men da er jo ikke tilbakemeldingene hi får logiske, for ingen tror henne når hun skriver at det ikke ligger noen omtanke bak gavene hun har fått. Tvert imot blir hi anklaget for å være utakknemlig. Hvis det finnes mennesker som ikke legger omtanke bak gavene de gir, hvorfor er det da ingen som tror på hi, og heller retter kritikken mot henne?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men da er jo ikke tilbakemeldingene hi får logiske, for ingen tror henne når hun skriver at det ikke ligger noen omtanke bak gavene hun har fått. Tvert imot blir hi anklaget for å være utakknemlig. Hvis det finnes mennesker som ikke legger omtanke bak gavene de gir, hvorfor er det da ingen som tror på hi, og heller retter kritikken mot henne?

Fordi hun som sagt mener det om alle gavene hun fikk. Det betyr at ALLE giverne hennes er uten omtanke, og det har jeg vansker med å tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...