Gå til innhold

Gir folk bare tull til gaver?

Anbefalte innlegg

Fikk noen gaver. Ingenting jeg ønsket meg. Ikke at noen har spurt heller. Bare ting jeg virkelig ikke se meningen i. Til neste år vil jeg si vi dropper gaver. Så kan jeg heller kjøpe meg noe selv for det jeg ville gitt til dem. Hadde jeg fått deodorant, håndkrem, body lotion, shampoo, balsam altså ting jeg bruker hadde det vært supert. Fikk bare ræl jeg kunne kastet i bosset.  

Anonymkode: 0d2a3...b96

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444967-gir-folk-bare-tull-til-gaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo ikke noe mening i å gi gaver kun av plikt og da plukker ut helt tilfeldige ting uten tanke på mottager. Da kan man faktisk foreslå å slutte med gaver. 

Anonymkode: 4a84e...153

Ja, det er gaver man ikke selv vet at man trenger eller i hele tatt har lyst på. Og det trenger ikke være dyrt. Toro blomkålsuppe hadde vært bedre. Fikk en julepynt. Og noe jeg tror er et smykkeskrin. Pengene blir kastet bort sånn jeg ser det. Kommer  ikke til bli brukt. 

Helt enig, men er jo greit med byttelapp på. 
Fikk mye lyssett, men uten byttelapp. Blir bare til å stue ned i kjeller viss ikke barna vil ha.

Tenker at det er ok at folk ikke spør om ønske, men kjøp da ting som kan byttes og ennå finnes i butikkene.

Anonymkode: c7f63...241

Ja. Hvert å får jeg spørsmål om hva barna trenger/ønsker seg. Og litt klaging over at det er så vanskelig å kjøpe til dem. Så gir jeg dem konkrete tips om hva ungene trenger og størrelsen deres. 
og hvert år kjøper folk noen helt andre klær og for små størrelser. Og de skal selvsagt kjøpe på nett på black friday, så jeg ikke får byttet dem 🤷🏻‍♀️. Bortkastete penger. 

Anonymkode: 4dcfa...7a7

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fikk noen gaver. Ingenting jeg ønsket meg. Ikke at noen har spurt heller. Bare ting jeg virkelig ikke se meningen i. Til neste år vil jeg si vi dropper gaver. Så kan jeg heller kjøpe meg noe selv for det jeg ville gitt til dem. Hadde jeg fått deodorant, håndkrem, body lotion, shampoo, balsam altså ting jeg bruker hadde det vært supert. Fikk bare ræl jeg kunne kastet i bosset.  

Sa du til noen hva du ønsket deg? Kan jo hjelpe på!

Anonymkode: 03153...206

Tantebarnet som er flyttet for seg selv fikk mye nyttig som hun trengte,itellegg at hun hadde kommet med ønskeliste. Vi kjøpte blant annet gode varme tøfler som hun ble veldig glad for,nå når det er så kaldt.

Opplever heller ikke at jeg fikk tull i gave,er kjempe fornøyd med gavene jeg fikk.

Anonymkode: 105b4...5ec

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er gaver man ikke selv vet at man trenger eller i hele tatt har lyst på. Og det trenger ikke være dyrt. Toro blomkålsuppe hadde vært bedre. Fikk en julepynt. Og noe jeg tror er et smykkeskrin. Pengene blir kastet bort sånn jeg ser det. Kommer  ikke til bli brukt. 

Folk er forskjellige da,jeg fikk julepynt å ble kjempe glad!  Syns den var kjempe fin.

Anonymkode: 105b4...5ec

Annonse

Det å være sur fordi noen har kjøpt gaver til deg sier vel mer om deg enn om dem som ga deg noe. Når terskelen ligger der er det sikkert fint å droppe gaver. Jeg har gitt bort ting som ikke stod på ønskelista, men også ting jeg vet at vedkommende ønsket seg. Tilsvarende har jeg fått ting jeg veldig gjerne ville ha, og noen ting jeg ikke ville tenkt på selv. Det kunne ikke falt meg inn å være misfornøyd med at folk rundt meg har kjøpt noe til meg. 

Jeg synes som de fleste her at det er rart å bli provosert av gaver. For meg er en julegave omtanke. Innholdet har mye mindre betydning enn at noen har tenkt på meg 😊 

Det er alltid noen som gir snåle gaver. Vi får også det. Personen har ikke tenkt mindre på oss, men er kanskje farget av egne opplevelser i barndommen. Selv om gavene ikke treffer, blir ikke mindre glade for gavene av den grunn 😊

Vi får stort sett bare gaver fra nærmeste familie og faddere. De kjenner oss såpass godt at de vet hva vi kan like. Dette selv om de ikke får ønskelister. Hvis de fleste bommer på gave til deg kjenner de deg kanskje ikke godt nok, du er kanskje vanskelig å lese, du har litt annerledes preferanser enn de fleste? I så fall bør du lage ønskeliste til neste år. Levere den med et smil og si at i år ønsker du praktiske gaver. Vær tidlig ute for noen starter tidlig med å handle gaver.

Når de bommer slik på gaver til deg - treffer du på gaver til dem?

Anonymkode: 7fc26...957

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes som de fleste her at det er rart å bli provosert av gaver. For meg er en julegave omtanke. Innholdet har mye mindre betydning enn at noen har tenkt på meg 😊 

Det er alltid noen som gir snåle gaver. Vi får også det. Personen har ikke tenkt mindre på oss, men er kanskje farget av egne opplevelser i barndommen. Selv om gavene ikke treffer, blir ikke mindre glade for gavene av den grunn 😊

Vi får stort sett bare gaver fra nærmeste familie og faddere. De kjenner oss såpass godt at de vet hva vi kan like. Dette selv om de ikke får ønskelister. Hvis de fleste bommer på gave til deg kjenner de deg kanskje ikke godt nok, du er kanskje vanskelig å lese, du har litt annerledes preferanser enn de fleste? I så fall bør du lage ønskeliste til neste år. Levere den med et smil og si at i år ønsker du praktiske gaver. Vær tidlig ute for noen starter tidlig med å handle gaver.

Når de bommer slik på gaver til deg - treffer du på gaver til dem?

Anonymkode: 7fc26...957

Men noen ganger føler du at den som har kjøpt gave til deg virkelig ikke kjenner deg og at de har bare kjøpt noe av plikt. Bare noe de fant på tilbords liksom. Hvis jeg hadde trengt flere oljekarafler så hadde jeg jo kjøpt det for lengs. 
kjøp heller noen gode ullsokker eller en god olje eller sjokolade. Så kan det brukes i det minste. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men noen ganger føler du at den som har kjøpt gave til deg virkelig ikke kjenner deg og at de har bare kjøpt noe av plikt. Bare noe de fant på tilbords liksom. Hvis jeg hadde trengt flere oljekarafler så hadde jeg jo kjøpt det for lengs. 
kjøp heller noen gode ullsokker eller en god olje eller sjokolade. Så kan det brukes i det minste. 

Men om du trenger ullsokker eller olje så hadde du vel også kjøpt det for lengs? 

Anonymkode: 62157...704

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk gaver fra venninner som virkelig kjenner meg, men som ikke traff helt, altså. Det er ikke så lett å gjette riktig alltid. 

Det ville ikke falt meg inn å furte på et forum om at jeg bare fikk tull til jul for det. 

Julegaver er hyggelig! Jeg setter pris på alt jeg får, selv de gangene det er såkalt "bom". Ellers hender det titt og ofte at jeg får ting jeg selvsagt kunne ha kjøpt, men allikevel enten ikke har kommet på å kjøpe ennå eller ikke prioritert å kjøpe. Jeg kan lage en lang liste over slike ting. 

Anonymkode: 707ed...632

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men om du trenger ullsokker eller olje så hadde du vel også kjøpt det for lengs? 

Anonymkode: 62157...704

Ja, men sånne ting brukes opp så trenger man nye. I motsetning til enda en pyntegjenstand feks. Ser du ikke forskjellen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...