Gå til innhold

Er dere uinteressert i hva de andre får til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat vite at noen synes det er kjedelig å se på hva andre får til jul, så derfor foretrekkes det at alle sitter å pakker opp samtidig. 

Jeg derimot, synes det er kjempekjekt å få med meg hva de andre får, og havner alltid bakpå, og blir mast på om å åpne opp fortere, mens jeg føler jeg ikke har tid til å pakke opp, fordi det er gøy å se på de andre.

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: f531f...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy å se hva ungene får. Pakker til voksne er egentlig ganske uinteressant, både å se og høre om. 

Anonymkode: 595c3...6f7

Skrevet

Kjempekoselig å se hva alle får!

Anonymkode: 7d996...a92

Skrevet

Ikke intresant. Hva mine barn får vet jeg ofte sånn delvis om fra før. Om ikke så spør jeg ungene. Å se hva andre voksne får er totalt uintrensant

Anonymkode: ded13...114

Skrevet

Her åpner vi en og en. Synes det er koselig. 

Anonymkode: 1537c...2b1

Skrevet

Vi åpner en og en og alle følger med 😀

Anonymkode: 604b4...f2a

Skrevet

Vi åpner også én og én og alle følger med. Er en koselig stund og hver gave får tid til å bli satt pris på og lagt merke til 😊

Anonymkode: 4d2b3...b2c

Skrevet

Jeg har fulgt med at høflighet og nysgjerrighet 🙂 ikke så mye interesse egentlig. Om ingen hadde gitt noen noe, så hadde jeg ikke akkurat savnet det. 

Skrevet

Åpne en og en gave syns jeg ikke så mye om. Snakket med ungene om det igår for det gjør de på fars side av familien. Den som åpnet gaven skal gi den rundt til andre for så å hente gave under treet og gi til nesteman. På den måten rekker de ikke å få sett hvs de egentlig fikk, for de må forte seg slik st de kommer gjennom gavehaugen før kvelden er slutt. Mine unger tar ikke med seg gaver, de har kun gavene de får der. Dermed kan de bruke tid til å åpne gavene sine senere. 

Min side av familien åpner ikke en og en gave. Ungene finner gavene under treet og gir til folk. Ungene gjetter på innholdet og syns dette er nesten mer spennende enn å åpne gavene. De gjør det enda selv om de nå er myndige begge to. Ifjor gjore de det sammen med sine søskenbarn som er i rekke og rad yngre enn de. Vi voksne syns det er helt topp å nyte en kaffekopp mens maten synker og synet av ungene som koser seg er hyggelig. Jeg har aldri dårlig tid med å åpne gaver så jeg ser hva andre får, de har ikke dårlig tid heller så de får også med seg hva andre får. Noen ganger har ungene åpnet pakkene raskt, andre ganger har de lekt med første gaven i lang tid. Vi koser oss og tar ting som det kommer. Det liker begge ungene, for de syns gaveåpningen på farens side blir ett stress og de får egentlig ikke sett hva de selv får sien de må hele tiden se på andre. Ikke minst så er det litt hast, for de må rekke mellom pakkene. 

Imorra skal vi åpne gavene her. Eldste gledet seg til å klemme, gjette og åpne sa hun igår når hun var innom. Jeg gleder meg til å se ungene klemme og gjette som de pleier å gjøre hvert år, det blir ikke jul uten. 

Anonymkode: 68a58...3c5

Skrevet

Njaaa kommer helt ann på.

Når min bror og søster åpnet pakke etter pakke mens jeg ventet på en til meg så ble det veldig kjedelig😂

Joda koselig, men kjedelig når Eget barn ikke er her i jul, uansett om koselig med tantebarn da så litt uinteressant å se andre  åpne

Anonymkode: 05f94...0cc

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Njaaa kommer helt ann på.

Når min bror og søster åpnet pakke etter pakke mens jeg ventet på en til meg så ble det veldig kjedelig😂

Joda koselig, men kjedelig når Eget barn ikke er her i jul, uansett om koselig med tantebarn da så litt uinteressant å se andre  åpne

Anonymkode: 05f94...0cc

Slapp av. Ingen "gleder seg på andres vegne" når en er utelatt selv. Helt normalt. Vi er klare høflige, og det er jo bra. Alt annet skaper misnøye og det vil vi ikke såfremt vi ikke er litt kokoo 🙃

Endret av ReneRene
Skrevet

Her var det vel seks-sju pakker totalt, så vi klarte å holde oversikten. 

Anonymkode: 24687...fcf

Skrevet

Vi har aldri hatt et berg av gaver. Her åpnes en og en, vi følger med på hverandre og tar oss tid til hver gave. Snakker litt underveis,  har det morsomt. Snakker om gaven som er åpnet, hvem den er fra, tanken bak dersom den er spesiel. 

Jeg liker å se andre pakke opp, se hva de får. Tror de andre i familien også liker det. Er i alkefall ingen som stresser med gaveåpningen her. 

Anonymkode: 1d4f4...6a1

Skrevet

Vi er mange som feirer sammen. I går var vi 16, og vi åpner gavene én og én. Det er kjempekoselig å se hva andre får og ikke minst er det gøy å se andre åpner gaver fra oss. Vi brukte vel rundt fire timer på gavene i går, med latter, prat og moro. Vi kikker på hverandres gaver. Noen prøver på det de har fått og alle takker for gaver fra de som er tilstede. Jeg har aldri skjønt hvorfor noen har det så travelt med gavene eller maser om at det er kjedelig. Hva annet skal man rekke på julaften? TV? Husker jeg feiret hos en tidligere kjæreste et år. Der stupte hele familien inn under juletreet så fort middagen var ryddet vekk, røsket til seg gavene til seg selv og satte seg i hver sin krok og rev av papiret. Ingen snakket med hverandre eller brydde seg om å takke eller vise fram. Hele seansen var over på 15 minutter og så gikk brødrene hans på rommet for å game og foreldrene skrudde på TV og lagde seg en drink. Jeg hadde bare tatt med meg noen få gaver og de var fortsatt uåpnet da jeg puttet de i posen og kjørte hjem. Jeg var hjemme før min familie hadde begynt på gavene. Korteste og særeste julekvelden jeg har hatt. Kjæresten ble med meg hjem. Han syntes julaftenen var mye koseligere hos meg, så han feiret faktisk jul med oss selv etter at det ble slutt. 

Anonymkode: 7c6a5...3d3

Skrevet

Jeg syns det er noe vulgært over at alle i rommet åpner samtidig. Det er noe ned at alle vare sitter der og river av papiret uten at det blir noe anerkjennelse og ettertanke rundt gaven. Har opplevd det en jul sammen med en jeg var sammen med.

Slik vi gjør det passer meg fint. En og en gave pakkes opp, og vi følger med, kanskje kommer det en hyggelig historie om den som har gitt gaven.. 

Anonymkode: cdb78...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...