Gå til innhold

Hvordan bli pårørende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De har innsyn i folkeregisteret og ser der hvem som er familie, ektefelle, barn osv.

Men du må kanskje innom der? Det har jo rett i at hvem som helst kan ringe og si de er pårørende...

Anonymkode: fc703...e9d

Enig i det men det er julaften og det er 8 timer å kjøre. 

Anonymkode: 38b03...a8d

Hør med sykehuset om din far har nærmeste pårørende ført opp. Har han det kan du kontakte de du tror det er. Har han ikke, hør med dem hvordan du kan identifisere deg. Om det hjelper at du oppgir personnummer (har du personnummer til faren din så hjelper nok det). Selv om du er nærmeste pårørende kan det være begrenset med info du får. Da faren min var alvorlig syk ga han beskjed til sykehuset om at han ønsket at vi skulle få full tilgang til informasjon. Da kunne legene informere oss om alle resultater og svare på alle spørsmål. Håper faren din blir bedre slik at han også kan gi en slik beskjed (om han ønsker det) 

Anonymkode: 1a898...0c1

Annonse

Vi velger selv hvem vi skal ha som pårørende. Jeg har mitt ene barn, min søster og pappa tror jeg. Yngste var ikke myndig når jeg laga lista, så er vel på tide å redigere den igjen. 
Muligens mamma blir snurt, men det er helt greit. Hun har selv sagt hun ikke er den beste til å forstå hva legene sier når hun er litt redd eller stresset, så derfor jeg har valgt de jeg har valgt. Hun får den informasjonen hun trenger av de som jeg har som pårørende. Mine foreldre har også nylig oppdatert som liste over pårørende. Min søster og svoger er på den lista. Jeg er ikke det. Av den enkle grunn at jeg bor lengst unna og jeg får de opplysninger jeg trenger av de. 
Jeg sto på min farfars liste når han havnet på sykehuset. Usikker på hvordan jeg havnet der, men lurer på om det var min søster som sa ifra når han ble hentet med sykebil. Hun var høygravid, hadde en liten en ifra før så jeg var best siden min far var sliten fra å akkurat ordnet med sin mor. (Min søster bodde i huset til min farfar, så hun som fant han og ordnet sykebil) 

Anonymkode: 06672...8d4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi velger selv hvem vi skal ha som pårørende. Jeg har mitt ene barn, min søster og pappa tror jeg. Yngste var ikke myndig når jeg laga lista, så er vel på tide å redigere den igjen. 
Muligens mamma blir snurt, men det er helt greit. Hun har selv sagt hun ikke er den beste til å forstå hva legene sier når hun er litt redd eller stresset, så derfor jeg har valgt de jeg har valgt. Hun får den informasjonen hun trenger av de som jeg har som pårørende. Mine foreldre har også nylig oppdatert som liste over pårørende. Min søster og svoger er på den lista. Jeg er ikke det. Av den enkle grunn at jeg bor lengst unna og jeg får de opplysninger jeg trenger av de. 
Jeg sto på min farfars liste når han havnet på sykehuset. Usikker på hvordan jeg havnet der, men lurer på om det var min søster som sa ifra når han ble hentet med sykebil. Hun var høygravid, hadde en liten en ifra før så jeg var best siden min far var sliten fra å akkurat ordnet med sin mor. (Min søster bodde i huset til min farfar, så hun som fant han og ordnet sykebil) 

Anonymkode: 06672...8d4

Forskjell på pårørende (som kan være mange) og nærmeste pårørende når det kommer til hva slags informasjon man har rett på og hvordan man selv kan påvirke.

Anonymkode: 8b030...d1c

Jeg har ført opp min mann som nærmeste pårørende og ei nær venninne som pårørende i journalen min på Helsenorge.

Når barnet vårt er at gammelt nok så settes barnet opp som nærmeste pårørende sammen med mannen min.

Anonymkode: 5fa85...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...