Gå til innhold

Akutt hjelp mot prolaps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bitteliten prolaps i korsryggen på Høyre side som innimellom bestemmer seg for å si hei. Igår var åpenbart den dagen. Har tatt nobligan og voltaren, som jo slår meg helt ut, men bedre enn intense smerter. Finnes det noe quickfix som letter smertene enda mer? 

Anonymkode: 99a55...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt til legevakten. Nei, det er ikke superakutt, men det er krise så jeg ville dratt dit.

De har både ekspertise og medisiner. De har medisiner som hjelper i slike krisetilfeller.

Anonymkode: ba2be...d0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville dratt til legevakten. Nei, det er ikke superakutt, men det er krise så jeg ville dratt dit.

De har både ekspertise og medisiner. De har medisiner som hjelper i slike krisetilfeller.

Anonymkode: ba2be...d0b

av to onder vet jeg ikke hva som er verst, men legevakt idag frister lite 🙈 Igår var det akutt. Klarte nesten ikke gå og det stråla nedover låret. Nå er det «bare» vondt, vet ikke om det går an å få noe som fjerner det? Litt upraktisk å ikke kunne gjøre som planlagt akkurat idag 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

av to onder vet jeg ikke hva som er verst, men legevakt idag frister lite 🙈 Igår var det akutt. Klarte nesten ikke gå og det stråla nedover låret. Nå er det «bare» vondt, vet ikke om det går an å få noe som fjerner det? Litt upraktisk å ikke kunne gjøre som planlagt akkurat idag 

Så lenge du ikke har problemer med avføring og vannlating så gjør de ikke noe drastisk. 

Anonymkode: e76ca...601

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke har problemer med avføring og vannlating så gjør de ikke noe drastisk. 

Anonymkode: e76ca...601

Nei det har jeg ikke. Bare smerter ved bevegelse (mot smerter overalt og uansett i går og i natt)

Skrevet

Jeg har hatt kjempe god effekt av Arcoxia ved prolaps. Hør med legen din om dette kanskje kan være noe for deg?

Anonymkode: 61da9...29a

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har hatt kjempe god effekt av Arcoxia ved prolaps. Hør med legen din om dette kanskje kan være noe for deg?

Det har jeg fått en gang før og jeg har aldri noensinne vært så hormonell og jævlig. Grein for alt, og var helt utenfor meg selv🙈 Men tok litt fler voltaren og kan gå noenlunde greit nå, uten at det hogger til, så satser på hvile hjelper nå🙏

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg fått en gang før og jeg har aldri noensinne vært så hormonell og jævlig. Grein for alt, og var helt utenfor meg selv🙈 Men tok litt fler voltaren og kan gå noenlunde greit nå, uten at det hogger til, så satser på hvile hjelper nå🙏

Jøss, det burde du melde inn. Jeg jobber på ortopedisk, og vi gir dette til alle som har hatt en stor operasjon. En ukes kur. Har aldri noen sinne hørt om sånne bivirkninger av den medisinen. Noen har blitt litt kvalme og/eller fått dårlig mage, men at den går på det psykiske har jeg aldri hørt. Meld det til Legemiddelverket hvis det stemmer.

Skrevet

Da jeg hadde en  prolaps med stråling nedover beinet og numme tær, så fikk jeg en kur med naproxen på resept. Det funket for meg. Ingenting annet funket. 

Anonymkode: 8d098...2a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.12.2023 den 17.12):

Jøss, det burde du melde inn. Jeg jobber på ortopedisk, og vi gir dette til alle som har hatt en stor operasjon. En ukes kur. Har aldri noen sinne hørt om sånne bivirkninger av den medisinen. Noen har blitt litt kvalme og/eller fått dårlig mage, men at den går på det psykiske har jeg aldri hørt. Meld det til Legemiddelverket hvis det stemmer.

Det er mange år siden nå, så gjorde ikke noe med det. Men jeg var helt ute, var helt merkelig opplevelse jeg ikke har kjent verken før eller siden 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Da jeg hadde en  prolaps med stråling nedover beinet og numme tær, så fikk jeg en kur med naproxen på resept. Det funket for meg. Ingenting annet funket. 

Anonymkode: 8d098...2a3

Så bra det funka 👏 Jeg har dytta innpå nobligan og voltaren og hvilt det som hviles kan, så jeg er nesten bra igjen nå heldigvis 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...