Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #26 Del Skrevet 23. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja tenk om fedre ansees som likeverdige omsorgspersoner. Jeg er vokst opp med en far som tok vel så mye av omsorgsarbeidet hjemme. Han og mamma er fortsatt sammen. De har fått tre barn som klarer seg godt, har valgt seg gode partnere, har god økonomi og stabile gode jobber. Tenk om det skjer med flere, hadde vært grusomt! Et av mine barn var hjemme med far fra barnet var 4 måneder til det begynte i barnehagen. Er nå en flott tenåring. Hvem skulle trodd det. Kanskje vi får færre utslitte mødre? Kanskje skilsmissestatistikken peker nedover om menn også bidrar på omsorgssiden i hjemmet? Kanskje kvinner kan tette lønnsgapet som er tilstede i dag? Kanskje menn får bedre helse av å få bedre og tettere relasjoner til sine barn? Kanskje det rett og slett er en vinn-vinn-situasjon om vi får til denne likestillingen? Anonymkode: f5ae2...da7 Å plutselig gi en femåring delt bosted er slemt. Ja, han er far men hun har ikke noe forhold til å bo med han. Stakkars unger som vokser opp nå, en ting er om barnet har delt bosted fra start av og mor/far skilles men om mor/far aldri har vært sammen så fremstår det temmelig sykt ut. Som om en ONS plutselig skulle få 50/50, stakkars unger. Likestilling på bekostning av barn, det er det enkelt og greit. Anonymkode: 1c10c...f4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444937-barnefar-krever-5050-p%C3%A5-5-%C3%A5ring/page/2/#findComment-150048898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2023 #27 Del Skrevet 24. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Å plutselig gi en femåring delt bosted er slemt. Ja, han er far men hun har ikke noe forhold til å bo med han. Stakkars unger som vokser opp nå, en ting er om barnet har delt bosted fra start av og mor/far skilles men om mor/far aldri har vært sammen så fremstår det temmelig sykt ut. Som om en ONS plutselig skulle få 50/50, stakkars unger. Likestilling på bekostning av barn, det er det enkelt og greit. Anonymkode: 1c10c...f4a Nettopp dette jeg mente med stakkars barn.. over her. Likestilling/millimeter rettferdig fordeling til foreldre er det som nå gjelder, koste hva det koste vil for barnet. Nei, at foreldre skal ha en rettferdig fordeling av barnets liv er ikke det beste for barn. Det beste for barn er å ha ett hjem, og mye kontakt med den andre forelder. Og ikke minst frihet til å leve sitt eget selvstendige liv, uavhengig av foreldrenes egoistiske behov. De trenger ikke ha nøyaktig like mange døgn hos begge for å få et godt forhold. Anonymkode: f4981...dea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444937-barnefar-krever-5050-p%C3%A5-5-%C3%A5ring/page/2/#findComment-150048916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2023 #28 Del Skrevet 24. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja tenk om fedre ansees som likeverdige omsorgspersoner. Jeg er vokst opp med en far som tok vel så mye av omsorgsarbeidet hjemme. Han og mamma er fortsatt sammen. De har fått tre barn som klarer seg godt, har valgt seg gode partnere, har god økonomi og stabile gode jobber. Tenk om det skjer med flere, hadde vært grusomt! Et av mine barn var hjemme med far fra barnet var 4 måneder til det begynte i barnehagen. Er nå en flott tenåring. Hvem skulle trodd det. Kanskje vi får færre utslitte mødre? Kanskje skilsmissestatistikken peker nedover om menn også bidrar på omsorgssiden i hjemmet? Kanskje kvinner kan tette lønnsgapet som er tilstede i dag? Kanskje menn får bedre helse av å få bedre og tettere relasjoner til sine barn? Kanskje det rett og slett er en vinn-vinn-situasjon om vi får til denne likestillingen? Anonymkode: f5ae2...da7 Men din pappa er ikke faren til dette barnet, og dine andre solskinnshistorier er heller ikke relevante. Det er dessuten helt fjernt å begynne med skilsmissestatistikk og den slags her, de folka som denne tråden berører har aldri vært verken gift eller kjærester. Det de skal gjøre nå, er å samarbeide om å oppdra et barn best mulig, og da er det lite lurt av faren å starte et korstog for delt omsorg omkring et barn som allerede føler på for mye fravær fra sin mor. I 9 av 10 tilfeller springer for øvrig de der omsorgskampene ut av et ønske om å betale mindre bidrag. Jeg skulle gjerne ha trodd på at motivasjonen var å kjenne sitt barn, men jeg har dessverre sett for mange eksempler på det motsatte. Etter at bidragsreglene ble endret slik at samværsforeldrene får mer og mer "rabatt" desto flere overnattinger de tar, så kom det et skred av "krav" som i denne tråden her. Anonymkode: 2479e...22a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444937-barnefar-krever-5050-p%C3%A5-5-%C3%A5ring/page/2/#findComment-150048926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå