Gå til innhold

Barnefar krever 50/50 på 5 åring

Anbefalte innlegg

Barnefar har samvær annen ver helg fra fredag og leverer på barnehagen mandager.

Vi har aldri vert sammen eller bodd sammen.

sååååå.. ut av det blå vil han ha 50/50 fordeling. Jeg synes barnet skal få ha et fast hjem, vi bor ca 30 min fra hverandre, jeg tror selvfølgelig hun koser seg på samværene men hun vil helst ikke dra på samvær.. og vil jeg skal hente henne på han sine helger, «men jeg vil ikke til pappa!». Så jeg tror ikke å øke samvær til 50/50 er noe god ide. 

Anonymkode: b0f9c...c3d

Fortsetter under...

Jeg skjønner at han vil det, for han er jo like glad i henne som deg antageligvis. Så det er også fint at han vil det. Hvis du spør om du skal gå med på det, så vil jeg si nei. Jeg tror også at datteren deres har det fint på samvær, men det høres ut som det er nok for henne å være der annenhver helg. De har jo heller aldri bodd sammen, så 50/50 får komme senere om hun vil. Og med senere tenker jeg noen år eldre. Han må tenke på henne før det selv. 

Anonymkode: 7465c...f4f

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er hun helt dum? 

Anonymkode: f5ae2...da7

Fordi ett så lite barn som aldri har vært annet enn på samvær hos faren sin selvsagt ikke skal bo der fast!

HI; dere må på fvk om dette om han ikke gir seg. Så kan du få tak i en advokat om det ikke fører frem. Kort sagt må han stevne deg for retten om han ønsker å gå videre med det og ikke engang da får han ønske oppfylt 

Hva med å møte han litt? Annenhver onsdag til mandag feks? Eller onsdag til søndag annenhver uke?

Anonymkode: f9f76...40f

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi ett så lite barn som aldri har vært annet enn på samvær hos faren sin selvsagt ikke skal bo der fast!

HI; dere må på fvk om dette om han ikke gir seg. Så kan du få tak i en advokat om det ikke fører frem. Kort sagt må han stevne deg for retten om han ønsker å gå videre med det og ikke engang da får han ønske oppfylt 

Hva med å møte han litt? Annenhver onsdag til mandag feks? Eller onsdag til søndag annenhver uke?

Med opptrapping går det helt fint

Anonymkode: 7b38a...1d0

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Med opptrapping går det helt fint

Ja, men hvorfor i alle dager skal det være til det beste for barnet som allerede utrykker misnøye med å dra?

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, men hvorfor i alle dager skal det være til det beste for barnet som allerede utrykker misnøye med å dra?

Er jo bare fordi det ikke er vant til å være der. Barn trives best hjemme. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er jo bare fordi det ikke er vant til å være der. Barn trives best hjemme. 

Ja, men da kan jo dine barn flytte til onkelen sin da om det bare er å trappe det opp over tid 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men da kan jo dine barn flytte til onkelen sin da om det bare er å trappe det opp over tid 

Nå er jo ikke onkelen det samme som faren da

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Om man velger å ligge med, og få barn med onkelen, så ja. HI har selv valgt denne situasjonen og hun har ikke enerett på felles barn.

Anonymkode: 02b2a...908

Blop skrev (2 minutter siden):

Spiller det noen rolle? Omsorgsperson okke som 🙄

Onkelen er ikke forelder og har ikke foreldreansvar så det blir nok ikke det samme. Selv om du tydeligvis ikke vet forskjell på foreldre og annen slekt

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Onkelen er ikke forelder og har ikke foreldreansvar så det blir nok ikke det samme. Selv om du tydeligvis ikke vet forskjell på foreldre og annen slekt

Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente. Rett og slett. 

I forslag til ny barnelov skal delt fast bosted være hovedregel. Å dele tiden med barna mellom foreldrene er et gode for barn og foreldre. I ditt tilfelle må det trappes opp siden hun frem til nå er mest vant med å være hos deg.

Anonymkode: 179ae...403

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Barnefar har samvær annen ver helg fra fredag og leverer på barnehagen mandager.

Vi har aldri vert sammen eller bodd sammen.

sååååå.. ut av det blå vil han ha 50/50 fordeling. Jeg synes barnet skal få ha et fast hjem, vi bor ca 30 min fra hverandre, jeg tror selvfølgelig hun koser seg på samværene men hun vil helst ikke dra på samvær.. og vil jeg skal hente henne på han sine helger, «men jeg vil ikke til pappa!». Så jeg tror ikke å øke samvær til 50/50 er noe god ide. 

Anonymkode: b0f9c...c3d

Jeg synes det høres ut som om hun burde ha mer samvær med far,men ikke så mye som 50/50.

Anonymkode: 957a5...3d8

Altså, helt ærlig, når du velger å få barn med en mann du ikke er sammen med så bør du jo være forberedt på at dere skal dele 50/50 slik at barnet er like mye med far som med mor. Det burde være selvsagt. At du ikke vil gi fra deg din tid med barnet er forståelig, men du får være voksen nok til å tenke på barnet og ikke deg selv. Dette er jo en situasjon dere som voksne har skapt!

Anonymkode: f3516...02d

Går litt mot strømmen her jeg.

har far noen tanker om hvordan dere skal gå frem for 50/50 ordning?

anbefaler som andre her å be om samtale på familiekontoret. De kan og snakke med barnet og der ed ta barnets ønsker med via en tredjepart.

Anonymkode: 1b690...a22

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Altså, helt ærlig, når du velger å få barn med en mann du ikke er sammen med så bør du jo være forberedt på at dere skal dele 50/50 slik at barnet er like mye med far som med mor. Det burde være selvsagt. At du ikke vil gi fra deg din tid med barnet er forståelig, men du får være voksen nok til å tenke på barnet og ikke deg selv. Dette er jo en situasjon dere som voksne har skapt!

Anonymkode: f3516...02d

Barnet gir jo uttrykk for at det ikke vil være så mye hos faren, så når sluttet man å legge vekt på det barna uttrykk? Det betyr ikke at hun må mistrives sammen med ham, men at det er nok.

Barn trenger forutsigbarhet og å ha det stabilt, og da skal de ikke være noen forsøkskaniner fordi faren her ikke ser at dette må vente til barnet eventuelt kan sette mer ord på ting. 

Anonymkode: 7465c...f4f

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars barn sier jeg bare. Blir spennende å se resultatet av all denne likestillingen mellom foreldre om et par tiår. 

Anonymkode: f4981...dea

Ja tenk om fedre ansees som likeverdige omsorgspersoner. Jeg er vokst opp med en far som tok vel så mye av omsorgsarbeidet hjemme. Han og mamma er fortsatt sammen. De har fått tre barn som klarer seg godt, har valgt seg gode partnere, har god økonomi og stabile gode jobber. Tenk om det skjer med flere, hadde vært grusomt! Et av mine barn var hjemme med far fra barnet var 4 måneder til det begynte i barnehagen. Er nå en flott tenåring. Hvem skulle trodd det.

Kanskje vi får færre utslitte mødre? Kanskje skilsmissestatistikken peker nedover om menn også bidrar på omsorgssiden i hjemmet? Kanskje kvinner kan tette lønnsgapet som er tilstede i dag? Kanskje menn får bedre helse av å få bedre og tettere relasjoner til sine barn? Kanskje det rett og slett er en vinn-vinn-situasjon om vi får til denne likestillingen?

Anonymkode: f5ae2...da7

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

I forslag til ny barnelov skal delt fast bosted være hovedregel. Å dele tiden med barna mellom foreldrene er et gode for barn og foreldre. I ditt tilfelle må det trappes opp siden hun frem til nå er mest vant med å være hos deg.

Anonymkode: 179ae...403

Gode for barn?? Jeg vokste opp med 50/50 og for meg var det IKKE et gode å bo i 2 ulike hjem, 2 ulike familier, 2 ulike sett med rutiner og regler, ulike søsken i hvert hjem osv. Jeg hadde aldri et hjem. Pyton!! 
Fint for de voksne og at det ble rettferdig for dem. Hva som var best for meg var ikke like viktig 

Anonymkode: 58b57...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...