Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #1 Skrevet 22. desember 2023 Uansett hvor braket forsøker å forberede meg så blir det så sykt hektisk i dagene inn mot julaften. Og da ser jeg virkelig hvor dårlig syncet jeg og mannen er. Anonymkode: 7145a...3a1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #2 Skrevet 22. desember 2023 Alle stresser før jul. Det er noe av det som må til for at julaften kl17 er da julefreden senker seg. Hos de fleste. Jeg tenker i grunnen mye på kvinner som blir mishandlet her, og hvordan de må beskytte seg selv og eventuelle barn. Jeg tenker på dere. Anonymkode: 73658...4a8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle stresser før jul. Det er noe av det som må til for at julaften kl17 er da julefreden senker seg. Hos de fleste. Jeg tenker i grunnen mye på kvinner som blir mishandlet her, og hvordan de må beskytte seg selv og eventuelle barn. Jeg tenker på dere. Anonymkode: 73658...4a8 Det er jo bare ikke tilfelle at alle stresser mot jul. Stress er negativt. Jeg opplever ikke noe av juleforberedelsene som stress. Å ha mye man har lyst til å rekke er ikke det samme som å være stresset. Anonymkode: e7c4f...d18
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Ja! Hadde sånn noelunde kontroll men så fikk jeg omgangssyke Så har ikke fått handlet inn til jul,ikke fått kjøpt ferdig de siste gavene og ikke fått levert noen pakker enda. Skulle også ta huset men det har jeg bare måtte vente med siden jeg har vært så dårlig. Anonymkode: d0970...4f1
TinaK 1990 Skrevet 22. desember 2023 #5 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Alle stresser før jul. Det er noe av det som må til for at julaften kl17 er da julefreden senker seg. Hos de fleste. Jeg tenker i grunnen mye på kvinner som blir mishandlet her, og hvordan de må beskytte seg selv og eventuelle barn. Jeg tenker på dere. Anonymkode: 73658...4a8 Alle stresser ikke! Jeg starter forberedelser tidlig slik at siste dager er mer kos!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #6 Skrevet 22. desember 2023 Jeg stresser ikke. Alt er stort sett ferdig her. I dag har jeg tatt meg fri og skal få unna det siste av småtteri slik at det er helt fri i morgen 😃 Anonymkode: bc2af...d3a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #7 Skrevet 22. desember 2023 Jeg stresser heller ikke. Hele familien har vært syke siste 1,5 uka, jeg har hatt feber og full pakke (korona) og hadde min første gode dag i går. Mye jeg skulle ha gjort, men ikke rukket, og mye jeg da driter i. Har skrevet handleliste som jeg ordner i dag. Det blir jul selv om jeg ikke skrubber badekaret og vasker under sofaen 😉 Det blir lett husarbeid i dag og i morgen, det holder å støvsuge og vaske over vask og do på badet. Besøk hos slektninger, på sykehjem osv tar vi i romjula og etter jul, det går fint. Skulle hatt huset fullt på julaften, men det har vi avlyst, så i år blir det stille og rolig, bare kjernefamilien. Anonymkode: 94d2b...da7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har aldri stresset. Jeg er ikke en person som lett lar meg stresse. Anonymkode: 7fc83...94d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Alle stresser før jul. Det er jo åpenbart helt feil. Anonymkode: 7fc83...94d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 Ser ikke poenget med å stresse, så det gjør jeg ikke. Jul blir det uansett. Lista trenger ikke alltid å ligge så innmari høyt. Anonymkode: eee08...b60
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Skrevet 22. desember 2023 Nei, stresser ikke lenger før jul. Hadde mer stress før når ungene var små og mye og ordne til jul. Nå er det mye mer laidback, heldigvis. Færre gaver og mindre vertinnejobb på meg, ergo mer fritid og mindre stress. Anonymkode: d7503...77f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #12 Skrevet 22. desember 2023 Stress? Eller mange oppgaver som tilsammen utgjør julestria?? Jeg ELSKER advent og jul, OG alle forberedelser som hører til! Jeg baker minst 7 slag, syr rull og lager sylte, vasker skuffer, skap, vegger og tak - OG liker det!! Jeg starter i november, da er nesten alt av kalender- og julegaver både kjøpt og pakket. 20. desember er huset egentlig ferdig til pynting, men vi venter til lillejulaften før vi pynter juletre. Ikke et sekund disse to månedene har jeg følt negativt stress! Men det er selvsagt pga mitt forhold til advent og jul. Hadde jeg ikke likt det, ville forberedelser vært et hat og jeg ville godtatt at jula kom uten at jeg hadde "vasket under sofaen" (GRØSS) Anonymkode: 67709...591
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #13 Skrevet 22. desember 2023 Jeg synes det er litt stress. Vi jobber begge fulltid i krevende jobber og har også måttet stå på ekstra i jobb i desember. Urolige tider i det jeg jobber med, så har vært viktig å få i havn nye kontrakter, for å sikre arbeidsplasser. Det er mye forventninger og tradisjoner som skal innfris, store familieselskap som skal planlegges og mye av matlagingen kan ikke gjøres lang tid i forveien. I år, er heldigvis mannen og jeg mer samkjørte. Jeg har vært strengere på jevnere fordeling av oppgavene. Men jeg synes julen er koselig til tross for at det blir litt vel hektisk. Nå har jeg unnet meg kort pause med litt nettsurfing før de neste oppgavene gyves løs på. Anonymkode: a0df8...254
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 Gidder ikke stresse. Har nok opplevd noen juler da jeg satt som et slips på kvelden julaften. Er virkelig ikke verdt det. Skal spise god mat i kveld etter jobb. Levere noen gaver imorgen og vaske gulv. Ellers er alt i boks. Anonymkode: b7e08...d7f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ser ikke poenget med å stresse, så det gjør jeg ikke. Jul blir det uansett. Lista trenger ikke alltid å ligge så innmari høyt. Anonymkode: eee08...b60 «Jul blir det uansett» er det dummeste jeg hører. Ja, 24. desember blir det uansett, men det blir en helt vanlig dag hvis ingen får gaver, ingen spiser julemat, ingen samles til selskap og huset ser ut som en svinesti og er blottet for julepynt. Anonymkode: 39e85...fc4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #16 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): «Jul blir det uansett» er det dummeste jeg hører. Ja, 24. desember blir det uansett, men det blir en helt vanlig dag hvis ingen får gaver, ingen spiser julemat, ingen samles til selskap og huset ser ut som en svinesti og er blottet for julepynt. Anonymkode: 39e85...fc4 Hehe jo det blir faktisk jul selv om ikke huset er pyntet med julepynt og huset ikke er ryddig eller vasket. Snakk om å være hysterisk! De fleste vasker huset så ofte uansett at det neppe er krise om en ikke rekker julevasken. Anonymkode: d0970...4f1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Jul blir det uansett» er det dummeste jeg hører. Ja, 24. desember blir det uansett, men det blir en helt vanlig dag hvis ingen får gaver, ingen spiser julemat, ingen samles til selskap og huset ser ut som en svinesti og er blottet for julepynt. Anonymkode: 39e85...fc4 Ellers har du det bra? Les siste setning i innlegget mitt også, du. Anonymkode: eee08...b60
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Jul blir det uansett» er det dummeste jeg hører. Ja, 24. desember blir det uansett, men det blir en helt vanlig dag hvis ingen får gaver, ingen spiser julemat, ingen samles til selskap og huset ser ut som en svinesti og er blottet for julepynt. Anonymkode: 39e85...fc4 Mat måtte du handlet uansett. Å lage i stand julematen er enklere enn alle andre middager. Vaske ville du gjort uansett. Pynte tar maks en time om du vil. Gaver kan du handle hele året. Dette er bare sutring. Anonymkode: e7c4f...d18
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #19 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hehe jo det blir faktisk jul selv om ikke huset er pyntet med julepynt og huset ikke er ryddig eller vasket. Snakk om å være hysterisk! De fleste vasker huset så ofte uansett at det neppe er krise om en ikke rekker julevasken. Anonymkode: d0970...4f1 Det blir jul, men det blir ikke noen god jul. Hvis man ikke gjør noe ekstra ut av dagene blir de bare som vanlige dager. Anonymkode: 1bdf9...e43
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #20 Skrevet 22. desember 2023 Ja, men det skyldes helt andre ting enn jul. Det er bare nok en ting som skal ordnes på kort tid. Men med kvelden i dag og dagen i morgen, så er det meste ordnet. God jul Anonymkode: f0f68...14f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #21 Skrevet 23. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ellers har du det bra? Les siste setning i innlegget mitt også, du. Anonymkode: eee08...b60 Hvorfor skulle jeg ikke ha det bra? Merkelig spørsmål. Nei, man trenger selvsagt ikke legge lista høyt hvis familien ikke har så høye forventninger til jula. Det motsier likevel ikke at jeg synes «jul blir det uansett» er et idiotisk utsagn. Anonymkode: 39e85...fc4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #22 Skrevet 23. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hehe jo det blir faktisk jul selv om ikke huset er pyntet med julepynt og huset ikke er ryddig eller vasket. Snakk om å være hysterisk! De fleste vasker huset så ofte uansett at det neppe er krise om en ikke rekker julevasken. Anonymkode: d0970...4f1 For deg blir det kanskje det, men de fleste ville nok ment en julepynt er rimelig stusslig. Og det var vel heller ikke bare julepynt som ble nevnt. Snakk om å være stusslig, ikke pynte til jul engang… Anonymkode: 39e85...fc4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #23 Skrevet 23. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skulle jeg ikke ha det bra? Merkelig spørsmål. Nei, man trenger selvsagt ikke legge lista høyt hvis familien ikke har så høye forventninger til jula. Det motsier likevel ikke at jeg synes «jul blir det uansett» er et idiotisk utsagn. Anonymkode: 39e85...fc4 Leseforståelse er en ganske grei egenskap. Når du svarer meg som du gjør, så lurer jeg jo faktisk på hvordan du har det. Hva er grunnen til å bite så kraftig, liksom? Har jeg noe sted sagt at vi ikke skal pynte til jul? At vi ikke skal ha juletre, julemiddag eller gaver? Nei, jeg har ikke det. Men på hvilket nivå lista ligger, se, det kan variere fra år til år. Når du har vært igjennom de fleste nyanser av julefeiring, så kan det skje at man når et metningspunkt, eller man bare må høyne år etter år. Her nedskaleres det, av flere grunner som ikke vedkommer deg. Men jul, det blir det, okkesom. God jul, da! 🎅 Anonymkode: eee08...b60
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #24 Skrevet 23. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Leseforståelse er en ganske grei egenskap. Når du svarer meg som du gjør, så lurer jeg jo faktisk på hvordan du har det. Hva er grunnen til å bite så kraftig, liksom? Har jeg noe sted sagt at vi ikke skal pynte til jul? At vi ikke skal ha juletre, julemiddag eller gaver? Nei, jeg har ikke det. Men på hvilket nivå lista ligger, se, det kan variere fra år til år. Når du har vært igjennom de fleste nyanser av julefeiring, så kan det skje at man når et metningspunkt, eller man bare må høyne år etter år. Her nedskaleres det, av flere grunner som ikke vedkommer deg. Men jul, det blir det, okkesom. God jul, da! 🎅 Anonymkode: eee08...b60 Meneh… er det «kraftig» å mene at et utsagt er teit, altså…? «Biter» jeg når jeg argumenterer for at julaften blir som en helt vanlig dag om man ikke gjør en innsats for at den blir annerledes? (Det var utsagnet «jul blir det uansett» jeg reagerte på, ikke «man trenger ikke legge lista så høyt»). Jaja, jeg vet at det finnes mange sarte mennesker 😜 Uansett kan jeg berolige deg med at jeg har det veldig bra, jeg har sovet godt, er ferdig med alt til jul og kan nyte rent, ferdigpyntet hus, og senere skal jeg møte storfamilien. Mentalhelsa mi blir ikke påvirket av at jeg synes enkelte utsagn er teite 😀 God jul! Anonymkode: 39e85...fc4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2023 #25 Skrevet 23. desember 2023 Nei. Stresser aldri. Venter aldri med gaver og pynt til siste liten, og huset er alltid ryddig og rent uanett Anonymkode: 4297c...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå