Gå til innhold

Dere som har selvtillit her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bunner den i ? Årsaken? 

Anonymkode: 4c85c...db8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg er født med et enkelt temperament, det gjorde meg til en «enkel baby» som gjorde det lett for mine foreldre å etablere positivt samspill med meg. Dermed lærte jeg å møte verden med smil, og fikk smil tilbake. Har fortsatt en grunnantakelse om at folk flest er hyggelige og vil vel. At jeg dessuten er så heldig at jeg klarte meg bra på skolen, og i en sport, har gitt mange mestringsopplevelser og mye positiv feedback. 

Skrevet
Iiiiik skrev (14 minutter siden):

Jeg tror jeg er født med et enkelt temperament, det gjorde meg til en «enkel baby» som gjorde det lett for mine foreldre å etablere positivt samspill med meg. Dermed lærte jeg å møte verden med smil, og fikk smil tilbake. Har fortsatt en grunnantakelse om at folk flest er hyggelige og vil vel. At jeg dessuten er så heldig at jeg klarte meg bra på skolen, og i en sport, har gitt mange mestringsopplevelser og mye positiv feedback. 

Hvordan opplever du det når noen ikke er hyggelige? 

Skrevet

Det ble verre å svare på ja 🙂 får du god feedback så føles det bra for alle. Det handler ikke om selvtillit men medgang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det ble verre å svare på ja 🙂 får du god feedback så føles det bra for alle. Det handler ikke om selvtillit men medgang. 

Det kan ikke være at hun sover, da😝

Anonymkode: a1f4b...91c

Skrevet

Jeg tror det er en blanding av oppvekst og personlighet. 

Oppveksten var trygg og god, med foreldre som både backet meg opp og som stilte krav, og som alltid ga inntrykk av at de var stolt av meg. 

Personligheten min sørger for at jeg liker folk og at jeg tror at de fleste liker meg. Jeg er positiv og åpen, prøver å være et godt medmenneske og oppmerksom på andres følelser. Kritiske og sure folk møter jeg med litt overbærenhet, det er vel ofte en grunn til at de er så mugne. 

Anonymkode: a1f4b...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og der kom frelserens forklaring på hva du mener hun EGENTLIG opplever, dvs fasiten på Iiiiks egen beskrivelse av sin egen person (skjønner ikke at hun gadd å svare deg), og samtidig begynner du selvsagt hakkinga. Fatter du ingenting om hvordan kommunikasjonssituasjoner fungerer? 

Anonymkode: c8b45...45f

Skrevet

Jeg liker min egen personlighet. Tror det er fordi mange liker meg, og jeg tror på dem, om du skjønner. 
Opplever svært sjeldent at noen ikke er hyggelige. Hvis det skjer har de vel en dårlig dag eller har ting i livet som gjør at de ikke har det så bra kanskje. 

Anonymkode: a6166...804

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva bunner den i ? Årsaken? 

Det bunner i at jeg er veldig fornøyd med meg selv som menneske og hvor jeg er i livet. Jeg tror også det bunner i en god oppvekst med gode rollemodeller. Jeg står støtt og trygt i den jeg er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Sorry at jeg sover på natta 🙄

At noen ikke er hyggelige eller ikke liker  meg er en del av livet. Som du jo allerede har erfart har jeg selvtillit nok til å stå opp for meg selv og vurdere hvem det er verdt å kaste bort tid og energi på. 

Skrevet

Min selvtillit er bygd opp over tid. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg er verdt som menneske og som fagperson. 

Anonymkode: 1148e...ddc

Skrevet

Vet ikke helt. Har i voksen alder hatt god selvtillit. Har aldri satt spørsmål ved hvem jeg er. Er som de fleste andre her skriver, trygg og god oppvekst med foreldre som alltid har backet meg opp. Jeg er langt fra perfekt, men er fornøyd med meg selv som person. 

Skrevet

Mener du egentlig selvfølelse? Selvtillit kan variere på ulike arenaer og gjennom livet. Jeg har stort sett tro på at jeg skal mestre de situasjonene jeg er i, fordi jeg, erfaringsmessig, gjør nettopp det. En grunnleggende god selvfølelse, som primært bunner i gode relasjoner, ruster meg til å prøve. Det er ikke så farlig, for jeg vet jeg har verdi uavhengig av prestasjon. 

Anonymkode: 521c4...84a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Og der kom frelserens forklaring på hva du mener hun EGENTLIG opplever, dvs fasiten på Iiiiks egen beskrivelse av sin egen person (skjønner ikke at hun gadd å svare deg), og samtidig begynner du selvsagt hakkinga. Fatter du ingenting om hvordan kommunikasjonssituasjoner fungerer? 

Anonymkode: c8b45...45f

Den kritikken tar jeg til meg. Det var unødvendig av meg! Du har rett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mener du egentlig selvfølelse? Selvtillit kan variere på ulike arenaer og gjennom livet. Jeg har stort sett tro på at jeg skal mestre de situasjonene jeg er i, fordi jeg, erfaringsmessig, gjør nettopp det. En grunnleggende god selvfølelse, som primært bunner i gode relasjoner, ruster meg til å prøve. Det er ikke så farlig, for jeg vet jeg har verdi uavhengig av prestasjon. 

Anonymkode: 521c4...84a

Ja. Det er jeg enig i. At selvtillit kan variere på ulike arenaer. Fint innlegg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg liker min egen personlighet. Tror det er fordi mange liker meg, og jeg tror på dem, om du skjønner. 
Opplever svært sjeldent at noen ikke er hyggelige. Hvis det skjer har de vel en dårlig dag eller har ting i livet som gjør at de ikke har det så bra kanskje. 

Anonymkode: a6166...804

"Jeg liker min egen personlighet" Den likte jeg. Det er essensen i det jeg mente. 

Skrevet
Iiiiik skrev (3 timer siden):

Sorry at jeg sover på natta 🙄

At noen ikke er hyggelige eller ikke liker  meg er en del av livet. Som du jo allerede har erfart har jeg selvtillit nok til å stå opp for meg selv og vurdere hvem det er verdt å kaste bort tid og energi på. 

Unnskyld. Jeg var dum der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...