Gå til innhold

Jeg får kun 1 million i lån

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På lånekalkulator eller etter kontakt med saksbehandler i banken?

Man får som regel mer enn lånekalkulator lover bort.

De ser på betalingsevne, historikk og sikkerhet. Det at du har barn trekker ned, for de blir dyrere og dyrere ettersom de vokser til.

Anonymkode: d8ee3...917

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På lånekalkulator eller etter kontakt med saksbehandler i banken?

Man får som regel mer enn lånekalkulator lover bort.

De ser på betalingsevne, historikk og sikkerhet. Det at du har barn trekker ned, for de blir dyrere og dyrere ettersom de vokser til.

Anonymkode: d8ee3...917

Jeg har 2,5 millioner i egenkapital. Men får bare 1 million i lån. Jeg har fått finansieringsbevis hos banken på 3,5 millioner. Har billån på 300 000 kr. 1 barn.

Syns det var lavt

Anonymkode: cfa6d...8df

Annonse

Det høres kjemperart ut- jeg tjener 100.000 mer enn deg, og fikk låne 3,6 millioner. Hadde 500.000 i EK bare. 

Men så var barnet mitt akkurat fylt 18, og det har visst litt å si. Har ikke billån, men litt sånn småplukk, som et lite kredittkort, litt hos klarna, og studielån. 

Anonymkode: debf6...c5f

Hvis det er nå du har spurt, så kan du trøste deg med at mange banker ikke låner ut til noen lm dagen. 
Jeg tjente 520.000 da jeg fikk huslånet på meg, 2,5 mill, i tillegg til 300.000 i studielån og 150.000 i billån, og to barn. 

Anonymkode: fc454...957

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kun billån. 1 barn. 

Anonymkode: cfa6d...8df

De to tingene trekker mye ned i automatiske utlånskalkulatorer.

Med en gang ungene bikket 18 år og bilen var solgt, økte beløpet ganske kraftig.

De to parametrene barn og bil, har fastsatte trekk som bankene må ta hensyn til.

Anonymkode: e44e0...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...