Gå til innhold

Samboer til min søsken kjøpte bare bursdags gave til hennes barn men ikke mitt? (Felles bursdag hos besteforeldre)

Anbefalte innlegg

Vi feiret eller hadde liten feiring for min 7 åring og min søsters 4 åring hos foreldrene mine sist helg da begge har bursdag samme uke.

Sønnen min fikk gave fra tante men ikke fra hennes samboer, min søster er ikke biologiske faren til datteren hennes. Jeg vet ikke om min sønn merket at han kom med en gave eske til hennes barn men han fikk ikke noe fra han. Tenkte at en liten oppmerksomhet kunne mitt barn også få fra han men vet ikke om jeg overreagerer men siden det var en felles bursdag men ja

Anonymkode: 31374...5c4

Fortsetter under...

Jeg er vant med at par gir en fellesgave til den som har bursdag så jeg hadde tenkt at den gaven fra tante også var fra samboeren. Syns du overreagerer

Anonymkode: 63116...e9a

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi feiret eller hadde liten feiring for min 7 åring og min søsters 4 åring hos foreldrene mine sist helg da begge har bursdag samme uke.

Sønnen min fikk gave fra tante men ikke fra hennes samboer, min søster er ikke biologiske faren til datteren hennes. Jeg vet ikke om min sønn merket at han kom med en gave eske til hennes barn men han fikk ikke noe fra han. Tenkte at en liten oppmerksomhet kunne mitt barn også få fra han men vet ikke om jeg overreagerer men siden det var en felles bursdag men ja

Ditt barn fikk gave. Slapp av. Bruk heller tid på å øve på tekster for det er utrolig vanskelig å lese det du skriver. "Min søster er ikke biologiske faren til datteren hennes" - ok, skål?

Anonymkode: 092a1...827

Annonse

Dette var vanskelig å forstå...

Men du tenkte at din søster, barnets tante, og hennes kjæreste, skulle ha hver sin gave til ditt barn?

Det er veldig uvanlig, jeg er vant til at par har en gave som da er fra begge. Er det vanlig at par, gifte, samboere osv gir hver sin gave i din familie? 

Anonymkode: 9c4b4...6ad

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lær deg å skriv ordentlig. 

Anonymkode: cd0c1...636

sug lut skrev (20 minutter siden):

Min søster er heller ikke biologisk far til sine barn.

Og ellers gir man selvsagt mer til sine egne.

😅

Anonymkode: 5db34...56a

Når jeg går inn på trådene her nå, så er jeg endelig blitt forberedt på svar som er helt i uoverensstemmelse med alt jeg er vant til 😃 jeg ble ikke overrasket nå heller. 

Altså. Er det TO barn som feirer bursdag og du er gjest i selskapet, så tar du selvsagt med gaver til begge! 

Noe annet er kortslutning. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (13 minutter siden):

Når jeg går inn på trådene her nå, så er jeg endelig blitt forberedt på svar som er helt i uoverensstemmelse med alt jeg er vant til 😃 jeg ble ikke overrasket nå heller. 

Altså. Er det TO barn som feirer bursdag og du er gjest i selskapet, så tar du selvsagt med gaver til begge! 

Men barnet fikk jo gave? 

Annonse

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Nei. Ikke fra en gjest. Leser du ikke ? 

Barnet fikk gave fra tante og hennes samboer. Og søsteren sitt barn fikk gave fra sin mammas kjæreste. Ingenting rart eller urettferdig ved det. 

Anonymkode: cabfb...508

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Barnet fikk gave fra tante og hennes samboer. Og søsteren sitt barn fikk gave fra sin mammas kjæreste. Ingenting rart eller urettferdig ved det. 

Nei. Samboeren ga ingen gave. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei. Samboeren ga ingen gave. 

Det er da ikke vanlig at samboere gir en gave hver.

Det er helt vanlig at samboere gir en felles gave i bursdag.

Jeg og mannen min kjøper da ikke en gave hver når vi skal i bursdag, hverken på hans eller min side, vi gir en gave.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke vanlig at samboere gir en gave hver.

Det er helt vanlig at samboere gir en felles gave i bursdag.

Jeg og mannen min kjøper da ikke en gave hver når vi skal i bursdag, hverken på hans eller min side, vi gir en gave.

Ok. Setter du kun ditt navn på avsender? 

Veldig vanskelig å tolke teksten, men sånn jeg tolker det:

Det er da virkelig ditt søsken som har feilet her, ikke samboeren 🤷🏼‍♀️ Hvis jeg hadde fått meg kjæreste og skulle i felles bursdag til kjærestens barn og fetteren til kjærestens barn så hadde jeg forventet at kjæresten ordnet gave til nevøen sin og skrev på mitt navn. Men jeg hadde så klart gitt egen gave til kjærestens barn. 

Anonymkode: 8243d...8ff

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg pleier faktisk å være enig med deg, men begge barna fikk gave fra tante/mor og onkel/stefar. At mors samboer hadde med en ekstra gave til sitt stebarn er ikke veldig rart.

Og ja, med forbehold om at jeg har tolket forskjellig hver gang… datt ut litt ved at søsteren ikke er biologiske faren til datteren hennes. 

Jeg pleier faktisk å være enig med deg, men begge barna fikk gave fra tante/mor og onkel/stefar. At mors samboer hadde med en ekstra gave til sitt stebarn er ikke veldig rart.

Det er jo greit at vi oftest er enige 🙂 det er jo hyggelig det. 

Men jeg ville virkelig ikke gått i et selskap hvor TO feirer bursdag og hatt med gave til kun en. Det er i mitt syn fryktelig rart. 

ReneRene skrev (10 timer siden):

Ok. Setter du kun ditt navn på avsender? 

Det er bursdagsgave, da har man vel sjelden kort med avsender på? Man leverer gaven og sier gratulerer med dagen, og så er det implisitt at den er fra begge i et par. 

Samboer og jeg har da aldri gitt hver vår gave til nevøer og nieser. Heller aldri fått to gaver fra samme par/husholdning. 

Det er bursdagsgave, da har man vel sjelden kort med avsender på? Man leverer gaven og sier gratulerer med dagen, og så er det implisitt at den er fra begge i et par. 

Samboer og jeg har da aldri gitt hver vår gave til nevøer og nieser. Heller aldri fått to gaver fra samme par/husholdning. 

Her har vi til/fra-lapp på julegaven, men med bursdagsgaven er det som regel med et kort. Da ungene var små tegnet de gjerne kortet.  

Anonymkode: 390bd...ac2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det noe som er vanlig også nå. Å ikke ha kort på bursdagsgaver? 

Nei, men her har de tydeligvis gitt hver sin gave da. Helt uavhengig av hva du og samboeren din gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...