Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Eller det tror jeg noen kan noe om, men jeg har et vanskelig spørsmål, og det er ikke sikkert at det går å svare på. Jeg har planer om å kjøpe til ei ganske ung, men hun har hatt lov til å handle på polet noen år altså, så ikke for ung. Saken er at hun har veldig lite penger, og denne vinen skal hun ha til nyttårsaften. Det er en gave fra meg, men jeg kan ikke spørre henne om hvilken hun liker, for da vil hun bare svare den billigste. Det gjør ingenting om den er billig, men jeg vil jo at hun skal like den. Så her er problemet. Er det noen vin de fleste liker og som er god til bruk utenom til mat? Alkoholprosent er ikke viktig, og prisen bør ikke overstige 300. Hvis noen har tips så blir jeg veldig glad! Anonymkode: e7178...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Jeg elsker hvitvinen crudo. Den koster vel 140kr eller noe. Lett og god. Går helt fint og drikke uten noe mat😁 Anonymkode: 19e1b...c05
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg elsker hvitvinen crudo. Den koster vel 140kr eller noe. Lett og god. Går helt fint og drikke uten noe mat😁 Anonymkode: 19e1b...c05 Tusen takk! Anonymkode: e7178...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 To spørsmål, vet du om det er hvit- eller rødvin hun liker, og vet du hva hun skal spise på nyttårsaften? Kan være greit å finne en vi av den fargen hun liker, og som passer til maten Anonymkode: f7536...841
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 De fleste typer hvitviner med sødme i faller i smak hos de fleste. San Valentin og Dr. Losen er to eksempler på søte, gode hvitviner som koster mellom 100 og 200 kr. Ellers så er jo sprudlevin som martini asti eller en prosecco type aktuelt for nyttårsaften. Anonymkode: 300b5...be8
frk Nilsen Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Til nyttårsaften kjøper du en flaske Crémant, passer til det meste av mat og snacks. https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Burgund/Crémant-de-Bourgogne/Delorme-Crémant-de-Bourgogne-Brut/p/13611101
Juliea Ruler Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Liker hun søte viner? Mange 18 åringer begynner jo med det før de modnes mer i smaken, men siden hun har kunne handle i et par år har hun muligens vokst fra seg søte viner. Personlig hater jeg søte viner og vil ha vinen min tørrest mulig. hva med en Sancerre? Bobler er jo også en slager på nyttårsaften, om du ikke ønsker å kjøpe en Champagne, men fremdeles vil ha en tørr musserende er Cremante et bra alternativ. liker hun søtere bobler er prosecco et godt alternativ. Prosecco er som regel søtere enn Cava.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): To spørsmål, vet du om det er hvit- eller rødvin hun liker, og vet du hva hun skal spise på nyttårsaften? Kan være greit å finne en vi av den fargen hun liker, og som passer til maten Anonymkode: f7536...841 Jeg tror hun foretrekker hvitvin. Hun skal drikke utenom måltid fordi de får vin til maten. Hun har et barn hun er aleneforsørger for og skeier aldri ut, så gleder seg til festen. Hun er bare bekymret for økonomien, og vil ikke være den som kommer uten noe. Anonymkode: e7178...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): To spørsmål, vet du om det er hvit- eller rødvin hun liker, og vet du hva hun skal spise på nyttårsaften? Kan være greit å finne en vi av den fargen hun liker, og som passer til maten Anonymkode: f7536...841 Jeg tror hun foretrekker hvitvin. Hun skal drikke utenom måltid fordi de får vin til maten. Hun har et barn hun er aleneforsørger for og skeier aldri ut, så gleder seg til festen. Hun er bare bekymret for økonomien, og vil ikke være den som kommer uten noe. Og TUSEN TAKK for alle gode tips her! Anonymkode: e7178...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror hun foretrekker hvitvin. Hun skal drikke utenom måltid fordi de får vin til maten. Hun har et barn hun er aleneforsørger for og skeier aldri ut, så gleder seg til festen. Hun er bare bekymret for økonomien, og vil ikke være den som kommer uten noe. Anonymkode: e7178...0f5 Da tror jeg at jeg ville kjøpt en Chablis av ett eller annet slag. Snakk med de på polet, de pleier å være flinke til å anbefale Anonymkode: f7536...841
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Vin er vin. Anonymkode: bf4f1...23c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vin er vin. Anonymkode: bf4f1...23c Det er det langt i fra Anonymkode: f7536...841
Winterlady Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Eller det tror jeg noen kan noe om, men jeg har et vanskelig spørsmål, og det er ikke sikkert at det går å svare på. Jeg har planer om å kjøpe til ei ganske ung, men hun har hatt lov til å handle på polet noen år altså, så ikke for ung. Saken er at hun har veldig lite penger, og denne vinen skal hun ha til nyttårsaften. Det er en gave fra meg, men jeg kan ikke spørre henne om hvilken hun liker, for da vil hun bare svare den billigste. Det gjør ingenting om den er billig, men jeg vil jo at hun skal like den. Så her er problemet. Er det noen vin de fleste liker og som er god til bruk utenom til mat? Alkoholprosent er ikke viktig, og prisen bør ikke overstige 300. Hvis noen har tips så blir jeg veldig glad! Anonymkode: e7178...0f5 Musserende går til alt
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De fleste typer hvitviner med sødme i faller i smak hos de fleste. San Valentin og Dr. Losen er to eksempler på søte, gode hvitviner som koster mellom 100 og 200 kr. Ellers så er jo sprudlevin som martini asti eller en prosecco type aktuelt for nyttårsaften. Anonymkode: 300b5...be8 Det et jo helt feil, de fleste viner som selges på polet er tørre, det er svært få som foretrekker søt vin. Søte viner bør pares med mat som passer. Anonymkode: c35d9...134
Blondzilla Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Jeg liker tørre viner. Kjøper vanligvis Chablis, Sancerre eller en tørr Riesling. Styr unna rådet om søt vin. Det er nesten ingen som liker det med mindre det skal drikkes til en dessert.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Søt vin er klissete! Kan til nød gå an til dessert. Om vinteren synes jeg en fyldig rødvin passer best, mens en tørr hvitvin kan fungere sommerstid. Anonymkode: e6ef4...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå