Gå til innhold

Datter opplever ufine gjester som servitør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tro meg, mam får kommentarer og blikk på REMA og...

Anonymkode: 9e6f0...9e6

Datteren min jobber på rema, og har ikke opplevd det. Ikke annet enn en full kollega på julebord.

Anonymkode: 131be...920

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei. Kvinner oppfører seg ikke på denne måten. Menn gjør det. Menn. Menn er ufyselige.

Anonymkode: a38cc...0ae

Kvinner kan være de største rasshøl.

Anonymkode: c8146...3e1

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Noe slikt har jeg aldri hørt om. Jeg har aldri sett kvinner være plagsomme slik menn er.

Jeg er enig i at dette er sånn menn oppfører seg, ikke kvinner.

Det er ikke menn som klager over seksuell trakassering på arbeidsplassen, bare kvinner. Det er ikke menn som er redde for seksuelle overgrep, bare kvinner.

Menn kan være hyggelige også, for all del. Men det er sant at dette er en slik oppførsel som menn driver på med.

Anonymkode: b9322...787

Du er fullstendig i utakt.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du er fullstendig i utakt.

Fordi? Jeg ikke har sett eller hørt om menn som har opplevd seksuell trakassering mens alle kvinner jeg kjenner har det?

Noe slikt har jeg aldri hørt om. Jeg har aldri sett kvinner være plagsomme slik menn er.

Jeg er enig i at dette er sånn menn oppfører seg, ikke kvinner.

Det er ikke menn som klager over seksuell trakassering på arbeidsplassen, bare kvinner. Det er ikke menn som er redde for seksuelle overgrep, bare kvinner.

Menn kan være hyggelige også, for all del. Men det er sant at dette er en slik oppførsel som menn driver på med.

Til og med i tv-show klarer ikke kvinner la være om de ser en kjekk mann. Men det er akseptert at kvinner kan kommentere herrekroppen på måter menn ikke kan kommentere kvinnekroppen. Kanskje det er derfor du tenker at du aldri har hørt om det?

Jeg jobbet mange år som servitør, og det var nesten like mange episoder for kvinner og menn som jobbet der. Men menn fikk nesten alltid beskjed om at de måtte ta det som et kompliment og at det ikke var noe å «sutre» for. Vi aksepterer i mye større grad seksuell trakassering av kvinner enn av menn. Legger ved en artikkel hvor det du sier motbevises: https://sykepleien.no/2018/02/mannlige-sykepleiere-mer-utsatt-trakassering

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi? Jeg ikke har sett eller hørt om menn som har opplevd seksuell trakassering mens alle kvinner jeg kjenner har det?

Alle? Seriøst alle? Hvor i all verden jobber de?

Trist å se at så mange mener at "sånn er det i bransjen". 

Nei, det skal ikke være sånn og har man en oppegående daglig leder eller restaurantsjef, så bortvises alle som behandler servitører og andre ansatte på en grei måte. 

Min bror har gått hele veien fra oppvask til å nå sitte som daglig leder på en bra restaurant i Oslo og han har nulltoleranse for seksuelle tilnærmelser mot sine ansatte. Og han mener det er sånn bransjen skal være. 

Dessverre henger mange igjen på området, men å ha en sjef som sier at det er en del av jobben, hadde jeg ikke hatt lenge. Jeg hadde sagt opp og meldt ham høyere opp i restaurantkjeden eller arbeidstilsynet. 

Anonymkode: 06c07...da4

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det skal ikke være sånn og har man en oppegående daglig leder eller restaurantsjef, så bortvises alle som behandler servitører og andre ansatte på en grei måte. 

Min bror har gått hele veien fra oppvask til å nå sitte som daglig leder på en bra restaurant i Oslo og han har nulltoleranse for seksuelle tilnærmelser mot sine ansatte. Og han mener det er sånn bransjen skal være. 

Dessverre henger mange igjen på området, men å ha en sjef som sier at det er en del av jobben, hadde jeg ikke hatt lenge. Jeg hadde sagt opp og meldt ham høyere opp i restaurantkjeden eller arbeidstilsynet. 

På en Ugrei måte, selvfølgelig. 

Synes du er den eneste som skriver fornuftig.

Det de andre skriver vitner om kvinnefiendlige holdninger. En ukultur rett og slett.  Det i tillegg at mødre og fedre lærer sine barna at dette er normalt i sånne yrker.  Jeg skal be min datter slutte. Det er viktig at hun lærer å leve med verdighet. Hun kan finne andre jobber og vil ikke sulte.

Ts

Anonymkode: bf70e...1f8

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det bygger karakter. Stirring, blikk og kommentarer er en del av jobben. Fysisk berøring er ikke ok. Jeg har 15 år bak meg som servitør/bartender/restaurantsjef. 
It’s the name of the game. 

Anonymkode: 3e363...447

Disse kunne også sagt its the noe of game.  Jeg er glad at disse kjempet med støtte fra leder helt til Høyesterett og vant.

Du må ikke akseptere kommentarer.

https://www.nrk.no/nordland/_haill_-dommen-skal-behandles-i-hoyesterett-1.16576843

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Synes du er den eneste som skriver fornuftig.

Det de andre skriver vitner om kvinnefiendlige holdninger. En ukultur rett og slett.  Det i tillegg at mødre og fedre lærer sine barna at dette er normalt i sånne yrker.  Jeg skal be min datter slutte. Det er viktig at hun lærer å leve med verdighet. Hun kan finne andre jobber og vil ikke sulte.

Ts

Dette støtter jeg deg i. Og be henne være tydelig med sjefen om hva hun mener om hans holdninger. For mange vil det gi en god følelse i etterkant at man har sagt meningen sin. Attest får hun uansett, det er lovfestet. 

Jeg jobber i et utsatt yrke, og vi har nulltoleranse. Én sleivete kommentar og vedkommende blir bortvist i minst én uke. Og vårt tilbud er de avhengige av, så det svir skikkelig å bli utestengt. 

Bor dere i Oslo-området, kan jeg anbefale å ta en runde på restaurantene på Munch brygge. 

Det kan godt være at det er vanlig, men det betyr da ikke at sånn er det bare, så hun må bare venne seg til det. 

Hun burde ha hatt en sjef som støtter de ansatte. 

Det er dessverre mange (også edru) voksne folk som behandler unge folk dårlig, ser det i butikker også. 

Det tillater seg en helt annen oppførsel overfor unge, de kommenterer, er nedlatende og kjefter. 

Det minste man bør forvente er en sjef og kolleger som støtter. 

Håper hun får en annen og hyggeligere jobb. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...