Gå til innhold

Når du tar ting personlig.

Anbefalte innlegg

Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden):

Det er klart at du liker folk som er lik deg selv. Og mange av disse er faktisk frekke, de ser det bare ikke selv. 

Jeg liker folk som er ulik meg selv også. Ingen problemer med det 🙂 jeg er jo her 😃

Anonymkode: 57f3f...213

Fortsetter under...

Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

ja?

Hold deg til saken nå?

Men du var sikkert inne på noe. "du liker selvsagt folk som er lik deg selv". Det er jo akkurat det folk tar for gitt, og at man da misliker andre og som dere handler om- smaken og meningene deres. 

Jeg er ikke så firkantet på noen måte. Om noen sier at de syns en veske jeg liker er stygg, så? Kunne ikke brydd meg mindre selv om jeg kanskje så humoren i det da. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hold deg til saken nå?

Men du var sikkert inne på noe. "du liker selvsagt folk som er lik deg selv". Det er jo akkurat det folk tar for gitt, og at man da misliker andre og som dere handler om- smaken og meningene deres. 

Jeg er ikke så firkantet på noen måte. Om noen sier at de syns en veske jeg liker er stygg, så? Kunne ikke brydd meg mindre selv om jeg kanskje så humoren i det da. 

jeg holder meg til saken selv om du ikke skjønner hva jeg skriver 🙂 

Sommerkroppen 2029 skrev (38 minutter siden):

Det er klart at du liker folk som er lik deg selv. Og mange av disse er faktisk frekke, de ser det bare ikke selv. 

Sommerkroppen 2029 skrev (15 minutter siden):

jeg holder meg til saken selv om du ikke skjønner hva jeg skriver 🙂 

Jeg ser det.

Hva er tema i tråden? 

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hold deg til saken nå?

Er der humor at noen synes en veske du liker er stygg?

Anonymkode: dbfb1...e88

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er der humor at noen synes en veske du liker er stygg?

Anonymkode: dbfb1...e88

Ja. Humoren ligger i at de sier det rett ut. Elsker sånne mennesker jeg 🙂 det er jo dem du kan ha med deg i krigen 😃

De andre kan bli nyttige på andre måter. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, du bruker hersketeknikk her som å si at de som ikke har ditt syn på ting og er enige med deg, ikke eier folkeskikk og er "godt oppdratt" 😃 det er også hersketeknikk å ignorere spørsmål.

Du asså 🙃 men å si at noe du liker er stygt, er dårlig oppførsel. Jaja.

Men det stemmer jo. Å ikke kunne lese rommet og gi høflige tilbakemeldinger tyder på at man mangler folkeskikk. 

Endret av *Miss Marple*
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Men det stemmer jo. Å ikke kunne lese rommet og gi høflige tilbakemeldinger tyder på at man mangler folkeskikk. 

Hva har det med "å lese rommet" å gjøre, og hva legger du i det? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva har det med "å lese rommet" å gjøre, og hva legger du i det? 

Akkurat det hun skriver. Du er tydeligvis en av dem som ikke klarer det. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Ja. Humoren ligger i at de sier det rett ut. Elsker sånne mennesker jeg 🙂 det er jo dem du kan ha med deg i krigen 😃

De andre kan bli nyttige på andre måter. 

Folk som sier ting rett ut selv om det er frekt og mange bedre måter å si det på, vil jeg ikke ha med meg i krigen. De forveksler gjerne ærlighet med det å være uten filter/frekk. De tror at det å være frekk og å yppe seg er kult eller viser styrke. Mange slike mennesker har så stor tro på sin egen løsning og klarer ikke se seg selv utenfra. De leser ikke rommet og justerer ikke sin oppførsel. Om slike mennesker er involvert i diplomatiet eskalerer de gjerne situasjonen. Er de involvert i motstandsbevegelsen dør de gjerne tidlig eller får andre drept. 

Jeg liker mennesker som er ærlige og sier det de mener, som forholder seg til situasjoner og andre mennesker og klarer å si sin mening uten å være frekk,  uten å være uten filter og uten å yppe seg.  

Anonymkode: 51e65...6bf

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Folk som sier ting rett ut selv om det er frekt og mange bedre måter å si det på, vil jeg ikke ha med meg i krigen. De forveksler gjerne ærlighet med det å være uten filter/frekk. De tror at det å være frekk og å yppe seg er kult eller viser styrke. Mange slike mennesker har så stor tro på sin egen løsning og klarer ikke se seg selv utenfra. De leser ikke rommet og justerer ikke sin oppførsel. Om slike mennesker er involvert i diplomatiet eskalerer de gjerne situasjonen. Er de involvert i motstandsbevegelsen dør de gjerne tidlig eller får andre drept. 

Jeg liker mennesker som er ærlige og sier det de mener, som forholder seg til situasjoner og andre mennesker og klarer å si sin mening uten å være frekk,  uten å være uten filter og uten å yppe seg.  

veldig enig i denne!

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du liker jo ikke mennesker som er ærlige? 

Du sier det helt motsatte i første avsnitt forhold til siste? 

Du liker jo ikke mennesker som er ærlige? 

Du sier det helt motsatte i første avsnitt forhold til siste? 

Det er fullt ut mulig å være ærlig uten å være frekk og ufin. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er fullt ut mulig å være ærlig uten å være frekk og ufin. 

Jeg tror vi kan fortsette denne diskusjonen over flere sider, og det vil fremdeles ikke gå opp noen lys for HI 😉

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ikke kom her og fortell andre mennesker hva de "egentlig" gjør.

Anonymkode: e3b57...1e6

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Man gir de ikke "kreditt", nei...

Anonymkode: a8be0...3d1

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Det bør vel du vite best, du som har startet den? 

Sommerkroppen 2029 skrev (25 minutter siden):

Akkurat det hun skriver. Du er tydeligvis en av dem som ikke klarer det. 

*Miss Marple* skrev (22 minutter siden):

Jeg driver ikke voksenopplæring. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

😄 😄 😄 😄 

Anonymkode: ca4a1...a8f

Er disse høflige ? 

Jeg syns de virker veldig frekke? 

Er disse høflige ? 

Jeg syns de virker veldig frekke? 

Men liker ikke du det da? Vi er bare ærlige. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt jeg misliker det.

Det er det jo dere jeg betrakter som frekke som sier. Hallo?

Du er veldig veldig vanskelig å forstå seg på altså. Du skriver så dobbelt-moralsk at det nærmest er godt gjort å få til. Det skal du ha. 

Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Du er veldig veldig vanskelig å forstå seg på altså. Du skriver så dobbelt-moralsk at det nærmest er godt gjort å få til. Det skal du ha. 

Jeg tror derimot at dere forstår veldig godt. At dere ikke liker det er en annen sak 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...