Gå til innhold

Tanker rundt gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er godt du har prioriteringene i orden. Du syns du gir barnet for billige gaver, men drikke har du råd til. Jeg mister både medlidenhet og respekt for deg 

Anonymkode: b80a2...9ac

Så du mener heller jeg skal gi alt jeg har og drikke vann og grøt selv? Eller ingenting selv da? 

Anonymkode: 75a4f...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er godt du har prioriteringene i orden. Du syns du gir barnet for billige gaver, men drikke har du råd til. Jeg mister både medlidenhet og respekt for deg 

Hadde så klart forventet dette: 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener heller jeg skal gi alt jeg har og drikke vann og grøt selv? Eller ingenting selv da? 

Ikke skap deg. Du skal drikke deg full. Det er ikke billig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke skap deg. Du skal drikke deg full. Det er ikke billig. 

Ja, jeg vil drikke! Er jeg ikke verdt at jeg kan kjøpe det til meg selv. Min gave til meg selv. 

Skrevet

Kjip nok jul fra før så skal jeg så klart få pepper fordi jeg selv vil drikke og ja helst full. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Kjip nok jul fra før så skal jeg så klart få pepper fordi jeg selv vil drikke og ja helst full. 

Peprer ikke du andre også? 

Anonymkode: b5179...599

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Peprer ikke du andre også? 

Med hva? 

Skrevet

Bare glem det! Jeg vet! 
Kos dere! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Med hva? 

Jeg spurte deg. Du unngår å svare. Du er ikke i en særstilling hvor du kan pepre andre uten å få litt pepper selv. Hallo 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg vil drikke! Er jeg ikke verdt at jeg kan kjøpe det til meg selv. Min gave til meg selv. 

Alkohol er ingen gave til deg selv. Det er en forbannelse. Du blir mer deprimert av å drikke, og det vet du egentlig selv. Du later som du vil drikke for å glemme alle sorger, men i realiteten forsterker den alle dine sorger.

Anonymkode: fc9cd...cdb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tar meg råd. Må ha noe når jeg sitter der alene. Så får økonomien være glemt en stund. 

Du kan umulig mene at du får det bedre når du drikker alkohol, for deg er det selvmedisinering som ikke virker. Det eneste den gjør er å lette lommeboka di, samtidig som den gjør deg enda mer lei deg og trist. Du skriver at du må ha noe, når du sitter alene, håper ikke det betyr at du har fått problemer med alkohol, det er en farlig vei å gå hi, plutselig en dag så klarer du ikke å stoppe. Jeg kan love deg 100% at alkoholen ikke gjør livet ditt noe som helst bedre.

Anonymkode: d7a63...57e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den blir bedre av å drikke deg full?

Skrevet

Jeg gleder meg faktisk over at sønnen min har en pappa med god råd. 

Jeg tar med sønnen på turer. Vi er flittige gjester på Color Line sine ferger, både til Danmark og Tyskland. Er man medlem, er det ofte gode tilbud på småturer. 

Vi er også på teater, på kino, i svømmehallen, i klatrepark, på Tusenfryd, i Sommarland og andre aktiviteter. 

Pappaen har råd til materielle ting jeg ikke kan kjøpe. Sønnen (og stebror) fikk gamingsett til jul i fjor. Laptop, headset, mus, stol. Jeg vet han får både bil og førerkort i 18-års gave og konfirmasjonen er sikret økonomisk. Jeg har et veldig godt og nært samarbeid med pappaen og han hjelper meg økonomisk (utover barnebidrag) om jeg trenger det. Men opplevelser og tid sammen er han dårligere på. 

Jeg tenker at sønnen er superheldig og får i både pose og sekk. Tenker ikke noe som helst negativ det kan føre med seg. Sønnen vet at pappa har mer penger, men som han sier selv "du har alltid tid, du mamma". Han er 10 år, forresten. 

Skrevet
Tekla123 skrev (32 minutter siden):

Jeg gleder meg faktisk over at sønnen min har en pappa med god råd. 

Jeg tar med sønnen på turer. Vi er flittige gjester på Color Line sine ferger, både til Danmark og Tyskland. Er man medlem, er det ofte gode tilbud på småturer. 

Vi er også på teater, på kino, i svømmehallen, i klatrepark, på Tusenfryd, i Sommarland og andre aktiviteter. 

Pappaen har råd til materielle ting jeg ikke kan kjøpe. Sønnen (og stebror) fikk gamingsett til jul i fjor. Laptop, headset, mus, stol. Jeg vet han får både bil og førerkort i 18-års gave og konfirmasjonen er sikret økonomisk. Jeg har et veldig godt og nært samarbeid med pappaen og han hjelper meg økonomisk (utover barnebidrag) om jeg trenger det. Men opplevelser og tid sammen er han dårligere på. 

Jeg tenker at sønnen er superheldig og får i både pose og sekk. Tenker ikke noe som helst negativ det kan føre med seg. Sønnen vet at pappa har mer penger, men som han sier selv "du har alltid tid, du mamma". Han er 10 år, forresten. 

Heldig sønn du har! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Heldig sønn du har! 

Din sønn da?

Skrevet

Igjen går jeg på en smell om kanskje ett hyggelig ord. Lærer aldri.  Om det heter jul eller bursdag spiller ingen rolle. Kommer aldri til å få det. Godt alkohol er min venn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Igjen går jeg på en smell om kanskje ett hyggelig ord. Lærer aldri.  Om det heter jul eller bursdag spiller ingen rolle. Kommer aldri til å få det. Godt alkohol er min venn. 

Det får være måte på hvor stakkarslig du skal gjøre deg. Ingen her inne er her for å bygge opp under deg, ingen her inne er din psykolog. Det at du legger din "lykke" på folk her inne, og går helt i svart når du ikke får de svarene du mener du skal ha, er helt sinnsvakt og ekstremt navlebeskuende.

Skrevet

Du drikker deg drita mens sønnen din får sokker til jul. Gratulerer.

Anonymkode: 83661...ad7

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Alkohol er din verste fiende. Kan du ikke ta kontakt med foreldrene dine i stedet? Please? 

Anonymkode: fc9cd...cdb

Skrevet

Kjære , HI.

Jeg ønsker deg en riktig god jul og et så godt nytt år som mulig.

Jeg håper du kommer deg greit gjennom de neste dagene. Ensomhet er noe dritt!

Ikke tenk på den gaven til barnet ditt, jeg er sikker på at gutten din  er like glad i deg uavhengig av prislappen på gaven. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Dropp alkoholen og bruk heller de pengene på ungen din. Det er nok i bunn og grunn en fin gave til deg selv også høres det ut som. Både du og ungen din er mer mer verdt enn at du skal sitte dritings på julaften. 

Anonymkode: 1616f...d0f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.12.2023 den 0.25):

Det er sant. Helt sikkert kjip gave med sokker og sjokolade, men det blir tilleggs gave bare for å ha noe å pakke inn som trengs da og ville kjøpt uansett. 

Man vil vel helst ikke ha noe som trengs og som du skulle kjøpe uansett til jul. Da vil man ha noe man vil ha. 

Anonymkode: 6e9a6...829

Skrevet

Det er ingen skam å ha dårlig råd. Det er en stor skam å prioritere alkohol over julegave til barnet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.12.2023 den 0.25):

Det er sant. Helt sikkert kjip gave med sokker og sjokolade, men det blir tilleggs gave bare for å ha noe å pakke inn som trengs da og ville kjøpt uansett. 

Jeg liker å få sokker, særlig ullsokker.

Anonymkode: 1ff27...42c

Skrevet

Ungene mine får alt de trenger mellom oktober og jul innpakka under treet. I tillegg til andre julegaver som kan være av typen TRENGER (større ting) eller morotypen BLIR GLAD FOR. Det er moro med flere gaver og alle er happy med løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...