Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Sitter her og pakker inn julegaver. Ungdomen her får litt penger og noe små ting som sokker og sjokolade. Vet at hos far blir det dyr gave som er på ønskeliste. Er det feil å tenke at min gave blir stusselig i forskjell? Aldri fått noen kommentarer på dette, men skjønner at vedkommende aldri ville sagt noe om det så klart. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Hva handler dette om? Ungen får jo sikkert det dyreste ønsket oppfylt hos far og er fornøyd. Din gave blir også satt pris på revner jeg med. Det er ikke noen konkurranse? Anonymkode: b5179...599
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 Mine unger får veldig ulikt ifra meg og sin far, ungene syns det er helt greit. Her er far nesten ikke inne i bilde og det er først etter han giftet seg han ga de gaver som han ikke tok tilbake. (Bursdag og jul før fikk de litt penger, men når han skulle dra samlet han inn pengene igjen. Om de er spart i noe tviler jeg på, så de lærte seg veldig fort å ønske seg ting som ikke kunne byttes ut med penger derifra) Men etter han giftet seg så har pengene han bruker på gaver eksplodert. De har fått ny mobil til mangfoldige tusen og i år fikk 18åringen en seng. Mulig den er femsiffret. Jeg kjøpte gave ista. Sengetøy til 600kr. Det var faktisk plan D. Det eneste ønsket hennes i år var ett bilde på Fretex, det var sefølgelig utsolgt før jeg fikk det ønsket. Mulig jeg finner noe mer, men er evt bare noen pynteputer som kan passe i senga. Fant ingen fine i grei pris idag. Hun har også straks bursdag, så om jeg ikke finner noe mer så kan det evt bli mer i bursdagsgave. Pleier å gi for ganske lik sum til begge hver jul og bursdag. Ungene fikk vite ca pris vi ga i bursdag og jul før. Da jeg hadde bonusbarn i hus også så måtte de planlegge litt ønsker. Alle fire hadde bursdag like før eller etter jul, så om de ønsket seg dyre ting kunne de ønske seg penger eller at flere slo seg sammen. Alle ungene syns dette var en veldig grei løsning, de klaget ikke på at vi ikke kjøpte dyre gaver. Jeg har en max på 1000kr til jul og 500kr til bursdag. Men de har flere ganger fått fellesgave og de kan ha kostet mye mindre. 3stk fikk ett dukkehus sammen når de var små. Jeg fikk kjøpt det på kjempe salg, så summen jeg betalte var ikke så mye og hvertfall ikke mye når den ble fordelt på tre. Gaven de lekte mest med på julaften og siden også. Nå har eldste barnet på 20år funnet det fremt igjen, for nå kan hu leke med det når tantebarnet er med hjem. Og ungene blir faktisk ikke så glade for de dyre gavene de får av far. De syns det er veldig praktisk, men gleden over gavene er ikke helt der som når de får en strikka genser av tante eller noe farmor har laga til de. Anonymkode: 806c4...eaf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Du og de tankene dine. Anonymkode: 1daf9...11d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Vet hvordan det er. Jeg har ett barn på barneskolen som alltid får gaver til 3000-4000 kr,å føler jeg meg dum når jeg kommer med gave til 1000- 1500 kr. Vet det er teit tankegang av meg men det er vanskelig å snu. Jeg er alenemamma så har ikke mulighet til å kjøpe noe så dyre gaver som far. Syns det er ekstra pinlig det året han feirer jul hos faren så barnefaren får se hvor lite jeg bruker på gave iforhold han. Anonymkode: 60c95...8fc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Vet hvordan det er. Jeg har ett barn på barneskolen som alltid får gaver til 3000-4000 kr,å føler jeg meg dum når jeg kommer med gave til 1000- 1500 kr. Vet det er teit tankegang av meg men det er vanskelig å snu. Jeg er alenemamma så har ikke mulighet til å kjøpe noe så dyre gaver som far. Syns det er ekstra pinlig det året han feirer jul hos faren så barnefaren får se hvor lite jeg bruker på gave iforhold han. Anonymkode: 60c95...8fc Det er vel det jeg kjenner på. Og jeg gir enda mindre enn du gjør. I år det far år så kjenner på det + vet hva faren gir. Glad ungdommen får det for jeg kan ikke gi det, men det er vond følelse for meg. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du og de tankene dine. Anonymkode: 1daf9...11d Skjønner du hvorfor jeg har den tanken? Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva handler dette om? Ungen får jo sikkert det dyreste ønsket oppfylt hos far og er fornøyd. Din gave blir også satt pris på revner jeg med. Det er ikke noen konkurranse? Anonymkode: b5179...599 Enig i at det ikke er en konkurranse, men kjenner på det selvom. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mine unger får veldig ulikt ifra meg og sin far, ungene syns det er helt greit. Her er far nesten ikke inne i bilde og det er først etter han giftet seg han ga de gaver som han ikke tok tilbake. (Bursdag og jul før fikk de litt penger, men når han skulle dra samlet han inn pengene igjen. Om de er spart i noe tviler jeg på, så de lærte seg veldig fort å ønske seg ting som ikke kunne byttes ut med penger derifra) Men etter han giftet seg så har pengene han bruker på gaver eksplodert. De har fått ny mobil til mangfoldige tusen og i år fikk 18åringen en seng. Mulig den er femsiffret. Jeg kjøpte gave ista. Sengetøy til 600kr. Det var faktisk plan D. Det eneste ønsket hennes i år var ett bilde på Fretex, det var sefølgelig utsolgt før jeg fikk det ønsket. Mulig jeg finner noe mer, men er evt bare noen pynteputer som kan passe i senga. Fant ingen fine i grei pris idag. Hun har også straks bursdag, så om jeg ikke finner noe mer så kan det evt bli mer i bursdagsgave. Pleier å gi for ganske lik sum til begge hver jul og bursdag. Ungene fikk vite ca pris vi ga i bursdag og jul før. Da jeg hadde bonusbarn i hus også så måtte de planlegge litt ønsker. Alle fire hadde bursdag like før eller etter jul, så om de ønsket seg dyre ting kunne de ønske seg penger eller at flere slo seg sammen. Alle ungene syns dette var en veldig grei løsning, de klaget ikke på at vi ikke kjøpte dyre gaver. Jeg har en max på 1000kr til jul og 500kr til bursdag. Men de har flere ganger fått fellesgave og de kan ha kostet mye mindre. 3stk fikk ett dukkehus sammen når de var små. Jeg fikk kjøpt det på kjempe salg, så summen jeg betalte var ikke så mye og hvertfall ikke mye når den ble fordelt på tre. Gaven de lekte mest med på julaften og siden også. Nå har eldste barnet på 20år funnet det fremt igjen, for nå kan hu leke med det når tantebarnet er med hjem. Og ungene blir faktisk ikke så glade for de dyre gavene de får av far. De syns det er veldig praktisk, men gleden over gavene er ikke helt der som når de får en strikka genser av tante eller noe farmor har laga til de. Anonymkode: 806c4...eaf Likte det du skrev her. Veldig fine tiltak du/dere har gjort. Det bør ikke være summen. Barna vet vel og om forskjellen, men jeg kjenner på det selv. Er aldri blitt sagt noe eller noe misnøye så er vel hos meg det ligger mest. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sitter her og pakker inn julegaver. Ungdomen her får litt penger og noe små ting som sokker og sjokolade. Vet at hos far blir det dyr gave som er på ønskeliste. Er det feil å tenke at min gave blir stusselig i forskjell? Aldri fått noen kommentarer på dette, men skjønner at vedkommende aldri ville sagt noe om det så klart. Anonymkode: 75a4f...f9f Tja, er vel ingen som ønsker å få sokker til jul? Anonymkode: 6e9a6...829
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Tja, er vel ingen som ønsker å få sokker til jul? Anonymkode: 6e9a6...829 Det er sant. Helt sikkert kjip gave med sokker og sjokolade, men det blir tilleggs gave bare for å ha noe å pakke inn som trengs da og ville kjøpt uansett. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er sant. Helt sikkert kjip gave med sokker og sjokolade, men det blir tilleggs gave bare for å ha noe å pakke inn som trengs da og ville kjøpt uansett. Anonymkode: 75a4f...f9f En dum ide? Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva handler dette om? Ungen får jo sikkert det dyreste ønsket oppfylt hos far og er fornøyd. Din gave blir også satt pris på revner jeg med. Det er ikke noen konkurranse? Anonymkode: b5179...599 Men det er jo ikke kjekt når det alltid er far som kommer med de store flotte gavene. Skjønner godt at det ikke er så lett når det alltid er far som kommer med dyreste gavene. Anonymkode: 60c95...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Du får droppe all alkoholen du planlegger å helle i deg i julen, pluss kjolen du skulle kjøpe på Floyd, så får du handlet enda litt til. Anonymkode: f6806...a15
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Men jeg skjønner det ikke. Du vet om julaften et helt år, så det skulle jo være mulig å legge vekk litt penger om du siter med at gaven er god nok? Og ja, jeg vet mange ikke har ekstra til å legge vekk men du var feks i syden i sommer så penger er det. Anonymkode: 1daf9...11d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men jeg skjønner det ikke. Du vet om julaften et helt år, så det skulle jo være mulig å legge vekk litt penger om du siter med at gaven er god nok? Og ja, jeg vet mange ikke har ekstra til å legge vekk men du var feks i syden i sommer så penger er det. Anonymkode: 1daf9...11d Og drikker en del alkohol, har jeg inntrykk av. Det er dyrt og bør kuttes ut om økonomien er trang. Anonymkode: a9525...6c1
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 Gaven er pakket og fått med seg. Ble det og penger. Så får det bare være kjipt da. Her blir det ikke kjole. Alkohol ønsker jeg å ha. Eneste julegleden her! Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Gaven er pakket og fått med seg. Ble det og penger. Så får det bare være kjipt da. Her blir det ikke kjole. Alkohol ønsker jeg å ha. Eneste julegleden her! Anonymkode: 75a4f...f9f Alkohol har du råd til... Alkohol er ingen juleglede for deg, du bruker den til å grave deg mer ned i sørpa, samtifidig som du klager over dårlig økonomi. Anonymkode: d7a63...57e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #19 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Alkohol har du råd til... Alkohol er ingen juleglede for deg, du bruker den til å grave deg mer ned i sørpa, samtifidig som du klager over dårlig økonomi. Anonymkode: d7a63...57e Tar meg råd. Må ha noe når jeg sitter der alene. Så får økonomien være glemt en stund. Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #20 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tar meg råd. Må ha noe når jeg sitter der alene. Så får økonomien være glemt en stund. Anonymkode: 75a4f...f9f Du tar deg råd til alkohol men ikke gave til din sønn? Egoist. Anonymkode: 1daf9...11d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #21 Skrevet 22. desember 2023 Min x kjøper dyre gaver og alt de vil ha ellers i året også. Nå er de 14 og 17 år. Det er til meg de kommer når de trenger råd eller trøst. Ikke til far. Anonymkode: 1083e...384
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #22 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (På 20.12.2023 den 22.16): Vet hvordan det er. Jeg har ett barn på barneskolen som alltid får gaver til 3000-4000 kr,å føler jeg meg dum når jeg kommer med gave til 1000- 1500 kr. Vet det er teit tankegang av meg men det er vanskelig å snu. Jeg er alenemamma så har ikke mulighet til å kjøpe noe så dyre gaver som far. Syns det er ekstra pinlig det året han feirer jul hos faren så barnefaren får se hvor lite jeg bruker på gave iforhold han. Anonymkode: 60c95...8fc Uff håper jeg ikke føler på det samme etter vert mitt barn blir større😅 her gir jeg gaver til 1000-1500 selv mens fars side er mye større så der blir det fort gaver opp til 5000-6000🤯 og de har 3 barnebarn. Men vet ikle hvordan det blir i år da, da 2 tvillinger er inn i bildet nå. Men hans side er mye mer forskjell på min side.. her bruker selv mine besteforelder til sammen 1000kr på vert barnebarn Anonymkode: 81c34...472
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #23 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du tar deg råd til alkohol men ikke gave til din sønn? Egoist. Anonymkode: 1daf9...11d Mener du at jeg skulle gitt han mer og ikke hatt noe til meg selv? Han får penger og gave. Hvordan er jeg egoist? Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #24 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Min x kjøper dyre gaver og alt de vil ha ellers i året også. Nå er de 14 og 17 år. Det er til meg de kommer når de trenger råd eller trøst. Ikke til far. Anonymkode: 1083e...384 Så fint! Anonymkode: 75a4f...f9f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2023 #25 Skrevet 22. desember 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Gaven er pakket og fått med seg. Ble det og penger. Så får det bare være kjipt da. Her blir det ikke kjole. Alkohol ønsker jeg å ha. Eneste julegleden her! Anonymkode: 75a4f...f9f Det er godt du har prioriteringene i orden. Du syns du gir barnet for billige gaver, men drikke har du råd til. Jeg mister både medlidenhet og respekt for deg Anonymkode: b80a2...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå