Gå til innhold

Er du en tidstyv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er jeg ikke. Har hatt barn i barnehage og skole i 30 år, og har ringt skole/lærer tre ganger. 

Jeg har stor respekt for arbeidshverdagen til lærere og mener at de ikke skal bruke tiden på foreldrenes behov. 

Anonymkode: ce59a...4e3

Overhodet ikke. Jeg har tatt kontakt på kveldstid en gang, og det var da barnet mitt ble banket opp på åpen gate av en medelev. Selv da kviet jeg meg for å ringe. 
Utover det har jeg hatt barn i barnehage siden 2005 og skole fra 2010 og har sjeldent hatt ett behov for å kontakte lærer verken i arbeidstid eller fritid

Anonymkode: b7f80...fc4

Annonse

Både ja og nei. Ikke på den måten artikkelen nok mener, men jeg har relativt mye kontakt med lærerne til yngste på 14 år. Aldri for å spørre om ting som står på planen eller småplukk, men fordi hun har har langt større og mer omfattende utfordringer enn de fleste andre, og det er helt nødvendig å formidle en del beskjeder og ha litt flere møter enn ellers. Jeg har også en "normal" ungdom på 16 år, og kan telle på én gang antall ganger jeg har snakket med lærerne hans med unntak av utviklingssamtaler og å sende melding hvis han en sjelden gang var syk.

Anonymkode: 73598...829

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Både ja og nei. Ikke på den måten artikkelen nok mener, men jeg har relativt mye kontakt med lærerne til yngste på 14 år. Aldri for å spørre om ting som står på planen eller småplukk, men fordi hun har har langt større og mer omfattende utfordringer enn de fleste andre, og det er helt nødvendig å formidle en del beskjeder og ha litt flere møter enn ellers. Jeg har også en "normal" ungdom på 16 år, og kan telle på én gang antall ganger jeg har snakket med lærerne hans med unntak av utviklingssamtaler og å sende melding hvis han en sjelden gang var syk.

Jeg er helt sikker på at lærerne ikke anser hyppig kontakt med en forelder som tidstyv når det er ting ved eleven som tilsier at hyppig kontakt er nødvendig. Det siktes nok mer til liten respekt for lærerens fritid, og det å ta kontakt med banale spørsmål som man kan få svar på ved å åpne referater fra foreldremøtet, spørre en annen forelder eller tenke sjæl 😜

Anonymkode: e2ee6...b04

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at lærerne ikke anser hyppig kontakt med en forelder som tidstyv når det er ting ved eleven som tilsier at hyppig kontakt er nødvendig. Det siktes nok mer til liten respekt for lærerens fritid, og det å ta kontakt med banale spørsmål som man kan få svar på ved å åpne referater fra foreldremøtet, spørre en annen forelder eller tenke sjæl 😜

Ja, jeg tolket også artikkelen slik, men jeg føler meg likevel ofte litt brysom når jeg nok en gang må sende en beskjed eller ta en telefon, men det skal sies at kontakten går begge veier også da. I det siste har det eskalert litt, så jeg har fått flere telefoner der jeg må komme så fort som mulig fordi hun har kraftige angstanfall eller er helt i lås og de ikke klarer å håndtere situasjonen. Det er i hvert fall ikke spesielt gøy å være en ufrivillig tidstyv. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg tolket også artikkelen slik, men jeg føler meg likevel ofte litt brysom når jeg nok en gang må sende en beskjed eller ta en telefon, men det skal sies at kontakten går begge veier også da. I det siste har det eskalert litt, så jeg har fått flere telefoner der jeg må komme så fort som mulig fordi hun har kraftige angstanfall eller er helt i lås og de ikke klarer å håndtere situasjonen. Det er i hvert fall ikke spesielt gøy å være en ufrivillig tidstyv. 

Huff, det forstår jeg. Håper det går bedre med datteren din 💕

Jeg har tatt kontakt med lærere hvis det har skjedd noe på skolen/skoleveien. Med da av såpass alvorlig karakter at lærere bør få vite det. Sender mld da, så de trenger ikke å svare før i arbeidstiden. Ofte velger da lærer selv å ringe opp for å snakke om det som har skjedd. Ikke ofte jeg har måtte tatt kontakt enda heldigvis.

Anonymkode: d7b0d...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...