Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvordan menn dere har her?

Anbefalte innlegg

Ha ha ha, «går ikke ut uten grunn» 😂 Jeg har ønsket meg regnbukse, for jeg liker å gå ut uten grunn. Eller, jeg liker å gå på fjellet, selv om det regner. Regnbuksen min er slitt, og en ny koster et par tusen kroner. Håper jeg får til jul! Men jeg er dame, da. 

Anonymkode: 96cb1...020

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja han ønsker seg regntøy.  Han er fotballtrener og trenger et godt regntøy når han står på trening. 

Mannen min har bursdag i desember så fikk en mye mer spennende gave da .

Anonymkode: 782b6...0a2

Ja, jeg skjønner det. Jeg syns ting fremstår rare og uforståelige og da spør jeg. Jeg kjøpte klær til mine jeg også, men det var fordi de ikke skjønte hva de kledde best. 

Anonymkode: 1f10d...42b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ha ha ha, «går ikke ut uten grunn» 😂 Jeg har ønsket meg regnbukse, for jeg liker å gå ut uten grunn. Eller, jeg liker å gå på fjellet, selv om det regner. Regnbuksen min er slitt, og en ny koster et par tusen kroner. Håper jeg får til jul! Men jeg er dame, da. 

Anonymkode: 96cb1...020

Ja nettopp. Dere nordmenn er en egen rase som går rundt og opp og ned fjell og sover utendørs bare for å gjøre det. Uten at dere må i det hele tatt. Jeg begriper det ikke, men det er jo litt eksotisk og sjarmerende egentlig. Sånn fra utsiden. 

Jeg kjøper goretexbukse til min mann som jo er en form for regnbukse i mine øyne. Brukes til å gå tur, stå på ski etc. Ungene har faktisk kjøpt pysjbukse til min mann ettersom de har det selv og ønsker at pappaen har en tilsvarende. Tror han kommer til å bruke den som joggebukse hjemme.

Hva kjøper du til din mann da hi?

Anonymkode: 08128...f20

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kjøper goretexbukse til min mann som jo er en form for regnbukse i mine øyne. Brukes til å gå tur, stå på ski etc. Ungene har faktisk kjøpt pysjbukse til min mann ettersom de har det selv og ønsker at pappaen har en tilsvarende. Tror han kommer til å bruke den som joggebukse hjemme.

Hi har ingen mann 😉

Anonymkode: ff449...148

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ja nettopp. Dere nordmenn er en egen rase som går rundt og opp og ned fjell og sover utendørs bare for å gjøre det. Uten at dere må i det hele tatt. Jeg begriper det ikke, men det er jo litt eksotisk og sjarmerende egentlig. Sånn fra utsiden. 

Jeg bor på Vestlandet og hvis vi ikke skulle gå ut når det regner er det ikke mye vi hadde fått gjort. 

Jeg venter fremdeles på hva hi anser som romantisk nok til å gi en voksen mann. Klær går visst an så lenge det ikke er nyttig? Hva ellers?

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ingen av mine har ønsket seg pysjamas eller regntøy. De kjøpte siste selv, og ingen av dem brukte pysjamas. Hadde de sagt at de ønsket seg det hadde jeg tatt det som en spøk. Så jeg kan nok ikke besvare dette. 

Ingen av dine. Flertall. Det forklarer jo endel. 

Anonymkode: e7414...2f3

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg kjøpte jo klær som bukser, skjorter og jakker. De skjønte jo ikke hva de kledde. Han første hadde faktisk en urolig flott kropp og holdning, men labba rundt i bukser med null passfoorm og rare farger han ikke kledde. 

I fjor kjøpte jeg en pysj til gubben, rutete bukse og ensfarget langermet t-skjorte oventil. 

Han har brukt den masse. F.eks når han tar en dusj på kvelden bruker han den til han skal legge seg. Buksa tar han av når han legger seg, men genseren beholder han på når det er kaldt, for jeg vil ha det så kaldt på soverommet og han fryser på armene.

I år ønsket han seg flere langermede overdeler.

Og morgenkåpe, han har ikke egen der, men bruker min av og til. Vi har tenåringsdøtre, og han kan finne på å gå i dusjen uten å huske rent undertøy. Han sprader ikke naken fra badet til soverommet, han tar et håndkle rundt livet, eller min morgenkåpe.

Han er ikke noe mindre mann pga disse tingene altså, han er faktisk en veldig selvsikker og flott mann...

Anonymkode: d8aed...42c

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I fjor kjøpte jeg en pysj til gubben, rutete bukse og ensfarget langermet t-skjorte oventil. 

Han har brukt den masse. F.eks når han tar en dusj på kvelden bruker han den til han skal legge seg. Buksa tar han av når han legger seg, men genseren beholder han på når det er kaldt, for jeg vil ha det så kaldt på soverommet og han fryser på armene.

I år ønsket han seg flere langermede overdeler.

Og morgenkåpe, han har ikke egen der, men bruker min av og til. Vi har tenåringsdøtre, og han kan finne på å gå i dusjen uten å huske rent undertøy. Han sprader ikke naken fra badet til soverommet, han tar et håndkle rundt livet, eller min morgenkåpe.

Han er ikke noe mindre mann pga disse tingene altså, han er faktisk en veldig selvsikker og flott mann...

Anonymkode: d8aed...42c

Ja. Så når jeg ikke skjønner ting og får mitt eget ( feilaktig) syn på ting, så spør jeg. Og uttrykker kanskje hva jeg tenker. 

Og så får jeg svar. Og jeg tar det til meg og skjønner mer. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kjøpte jo klær som bukser, skjorter og jakker. De skjønte jo ikke hva de kledde. Han første hadde faktisk en urolig flott kropp og holdning, men labba rundt i bukser med null passfoorm og rare farger han ikke kledde. 

Så andre klær er greit å kjøpe, men ikke pysjbukse og regnjakke? 
De skjønte ikke hva de kledde? Er det barn du har vært sammen med? 

WaltzingMathilda skrev (11 minutter siden):

Så andre klær er greit å kjøpe, men ikke pysjbukse og regnjakke? 
De skjønte ikke hva de kledde? Er det barn du har vært sammen med? 

Ikke barn. Han var trønder 😀

Annonse

WaltzingMathilda skrev (Akkurat nå):

Og trøndere går altså ikke ut i regnvær? Eller bruker pysjbukse? 

Han hatet regnvær 😀 så nei, han gikk helst ikke ut da nei. Og ikke brukte han pysj heller. 

Når jeg tenker meg om så var det faktisk noe rart siden det var både ganske ofte regn, og kaldt tilogmed på sommeren der. Du bør egentlig ha litt spekk på kroppen i Trøndelag hvis du vil nyte sommeren. Har aldri opplevd så kaldt badevann noengang. Folk liksom strømmer til stranda i det de betraktet som sommervær, og det var 14 grader i vannet. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

De ønsker seg...pysjamas til ju!? Morgenkåper og regntøy?

En ting er menn i pysjamas, sånn "tøff i pysjamas", men når bruker de det? Sover de med det, eller vilde etterligne en viss fotball stjerne?  Og morgenkåpe?? Når bruker de den?

Og regntøy? 

Hvorfor kjøper de ikke dette selv? 

Jeg syns dere har utrolig kjedelige og uspennende menn, og dufter ikke ett gram Romantikk engang. 

Hva ønsker spennende menn seg til jul?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han hatet regnvær 😀 så nei, han gikk helst ikke ut da nei. Og ikke brukte han pysj heller. 

Når jeg tenker meg om så var det faktisk noe rart siden det var både ganske ofte regn, og kaldt tilogmed på sommeren der. Du bør egentlig ha litt spekk på kroppen i Trøndelag hvis du vil nyte sommeren. Har aldri opplevd så kaldt badevann noengang. Folk liksom strømmer til stranda i det de betraktet som sommervær, og det var 14 grader i vannet. 

Jeg tror du synes det meste er rart. Det er rart at menn får slike klesplagg, det er rart at folk er ute, det er rart at folk nyter en vanlig norsk sommer, du skjønner ikke at folk går på fjelltur. 
Ikke får du til å formulere hva du mener er en romantisk julegave heller, men hamrer i vei på tastaturet som en trassig 18-åring. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ja. Så når jeg ikke skjønner ting og får mitt eget ( feilaktig) syn på ting, så spør jeg. Og uttrykker kanskje hva jeg tenker. 

Og så får jeg svar. Og jeg tar det til meg og skjønner mer. 

Men det jeg tror at flere med meg undrer oss over, er at du legger så mye tankevirksomhet i dette at det blir en tråd av det. 

Men du er jo selv mer opptatt av at mennene skal kle seg ordentlig i dine øyne enn at de skal få velge sin egen stil, så man skjønner jo at det er noe som skurrer. Et tips kan være at neste gang du finner en mann så får han ha klesstilen sin i fred? Jeg tror neppe du selv hadde satt peis på om mannen din kjøpte klær i en annen stil enn du likte, fordi han vil forandre deg. 

Men det jeg tror at flere med meg undrer oss over, er at du legger så mye tankevirksomhet i dette at det blir en tråd av det. 

Men du er jo selv mer opptatt av at mennene skal kle seg ordentlig i dine øyne enn at de skal få velge sin egen stil, så man skjønner jo at det er noe som skurrer. Et tips kan være at neste gang du finner en mann så får han ha klesstilen sin i fred? Jeg tror neppe du selv hadde satt peis på om mannen din kjøpte klær i en annen stil enn du likte, fordi han vil forandre deg. 

Er du morsom eller? Jeg lager tråd og dee deltar. Hva med deres tankevirksomhet? 

😀

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du morsom eller? Jeg lager tråd og dee deltar. Hva med deres tankevirksomhet? 

😀

Vi prøver vel på litt allmennopplæring, siden det er så mye du ikke forstår av samfunnet du lever i. 

Monopol, whiskey og hjemmestrikka Mariusgenser 🙂 for eksempel. 

Nå ble tråden faktisk veldig morsom! 😂😂 Nå var du god, det skal du ha! 😁

Monopol, whiskey og hjemmestrikka Mariusgenser 🙂 for eksempel. 

Ok. Vi vurderer nok hvorvidt menn er spennende veldig forskjellig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi prøver vel på litt allmennopplæring, siden det er så mye du ikke forstår av samfunnet du lever i. 

Jeg forstår jo miljøet jeg lever i. Veldig godt også. Det jeg ikke alltid helt forstår er miljøene andre her kan leve i. Ditt Miljø er ikke hele samfunnet skjønner du. 

Så da spør jeg. Og får svar. De fleste har svart både høflig og oppklarende. Men så kom du...😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...