Gå til innhold

Hva er den fineste julepynten din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har flere: en stor, gammel nisse, noen julekuler fra min mormors hjem, men det som kanskje betyr mest for meg er bjella som sauen til min mormor hadde da hun var liten. Den har en fin lyd og tas fram hvert år. Den er sikkert rundt 100 år siden mormor er 96 år. Langtifra sikkert at hun fikk den ny. En bitteliten julekrybbe i plast, sikkert fra plastens barndom, betyr også mye for meg. Har hatt disse tingene fra jeg var barn.

Anonymkode: b423d...05a

En tom markrell i tomat-boks som er sprayet mørkeblå, med hvite prikker som ligner stjerner, og to nissehoder inni som forestiller meg og min eldste. Fikk den av ham da han gikk i 1. klasse. Den får alltid hedersplassen på juletreet 🤩

LME1001 skrev (11 minutter siden):

En tom markrell i tomat-boks som er sprayet mørkeblå, med hvite prikker som ligner stjerner, og to nissehoder inni som forestiller meg og min eldste. Fikk den av ham da han gikk i 1. klasse. Den får alltid hedersplassen på juletreet 🤩

What? Når jeg startet å lese trodde jeg du var sarkastisk, og så endte det med en latter her. Så utrolig morsomt og fint 😃

Anonymkode: d6322...584

Annonse

Vi har tatt opp treet enda, men vi har arvet noen flotte kolibriglass-ting (ikke kuler) av onkel og tante av min far fra USA. De er veldig fine, til å ha på juletreet altså. De er visst i følge min far veldig verdifulle😄 De er fine, men hva kolibri har med julen å gjøre vet ikke jeg. Kanskje dere vet. 

Anonymkode: c22bc...be3

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi har tatt opp treet enda, men vi har arvet noen flotte kolibriglass-ting (ikke kuler) av onkel og tante av min far fra USA. De er veldig fine, til å ha på juletreet altså. De er visst i følge min far veldig verdifulle😄 De er fine, men hva kolibri har med julen å gjøre vet ikke jeg. Kanskje dere vet. 

Kolibrier har ingenting med julen å gjøre, like lite som andre ubestemmelige arter glass og sølvfuger.De er bare dekorative 🙂

En bjelle til å henge på treet. Den er egentlig skikkelig stygg, men fra eldste barnet mitt var 1 1/2 år har hun eller et av de andre barna ringt med den klokken 17.00 nesten hver julaften for å ringe julen inn. Første gang var i 2001. Bjellen er arvet i flere generasjoner

Anonymkode: 2e034...5d1

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Kolibrier har ingenting med julen å gjøre, like lite som andre ubestemmelige arter glass og sølvfuger.De er bare dekorative 🙂

Det er det jeg også har tenkt. 

Annonse

En nisse jeg kjøpte det første året med egen leilighet. Jeg skulle hjem til jul, så jeg droppet å pynte i leiligheten. På vei til jobb gikk jeg hver dag forbi en bitteliten hobby- og interiørbutikk og de hadde de koseligste nissene i keramikk i vinduet. Jeg var inne og kikket på dem flere ganger, men jeg synes de var for dyre. Jeg hadde jo tross alt huslån med 13,5% rente, studielån og ikke veldig høy lønn, jeg er dessuten et veldig fornuftig menneske økonomisk sett. På vei hjem etter siste arbeidsdag før jul så satt det bare én nisse igjen i vinduet. Da klarte jeg ikke å holde meg lenger, men gikk inn og bestemte meg for å bruke den svimlende summen av 250,- kroner på den fineste nissen. Dama i butikken ga meg femti kroner avslag siden det var den siste og jeg bar den forsiktig hjem og satte den i vinduet. Han er den første julepynten jeg setter fram hvert år og den siste jeg pakker ned. Han minner meg om hvordan det var å være helt fersk voksen og ansvarlig og hvor godt det er å kunne være litt uansvarlig innimellom, og heller spise knekkebrød til middag ei uke. 

Anonymkode: 24030...94a

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

En bjelle til å henge på treet. Den er egentlig skikkelig stygg, men fra eldste barnet mitt var 1 1/2 år har hun eller et av de andre barna ringt med den klokken 17.00 nesten hver julaften for å ringe julen inn. Første gang var i 2001. Bjellen er arvet i flere generasjoner

Anonymkode: 2e034...5d1

Jeg syns alle svarene gjør inntrykk her, også hn som la ut bilde ❤️

Men nå så jeg for meg dette bildet så tydelig, og den lille hånden som ringer med bjellen. Så fin tradisjon dere har lagd det! Og alle andre her er også så fint å lese! 

En adventstjerne i messing som min mormor kjøpte for konfirmasjonspengene sine i 1928.
Snart 100 år siden❤️
Var opprinnelig med telys holder inni. Min morfar monterte elektrisk i den på 80 tallet. Jeg arvet den når jeg var 15 år.
I 30 år har den lyst opp hver advent i mitt hjem. 🥰

Anonymkode: 96887...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...