Gå til innhold

Dere som har samboer/er gift og dere har hver deres bil..

Anbefalte innlegg

Dere som har samboer/er gift og dere har hver deres bil, er det da din bil og min bil, eller er det fellesbiler og man bruker den man trenger?

Vi har to biler som står i hvert vårt navn.
Den som står i mitt navn er stor med god plass, den som står i hans navn er en liten en uten mye plass.
Som regel kjører jeg den store til jobb, mannen kjører den lille til toget.

Men noen ganger er det en fordel at mannen tar den store bilen.
Det kan være ting som for eksempel i dag hvor han måtte kjøre til jobb, og jeg har hjemmekontor.
Den store er elbil og det blir mye billigere ved tanke på drivstoff og bomringer, og jeg skal bare ned på SFO og hente senere i dag.

I mine øynene er bilene fellesbiler og man tar den man trenger, men tar man den store så sier man i fra i tilfelle den andre trenger den.
Mannen tenker mer min og din bil, og tar aldri min bil dersom jeg ikke spør han hvorfor han bare ikke tar den.

Så her har vi ulikt syn på det, ikke det at det er noe problem

Anonymkode: bb036...e55

Fortsetter under...

De to bilene vi har nå er første gangen det ikke er noe tydelig min/din bil. Antakelig fordi jeg nå tar kollektivt til jobb og mannen bruker den bilen som passer best i forhold til gjøremål.  Det samme gjør jeg de gangene jeg trenger bil. Den store bilen brukes minst. 

Anonymkode: 2bfb3...56c

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dere som har samboer/er gift og dere har hver deres bil, er det da din bil og min bil, eller er det fellesbiler og man bruker den man trenger?

Vi har to biler som står i hvert vårt navn.
Den som står i mitt navn er stor med god plass, den som står i hans navn er en liten en uten mye plass.
Som regel kjører jeg den store til jobb, mannen kjører den lille til toget.

Men noen ganger er det en fordel at mannen tar den store bilen.
Det kan være ting som for eksempel i dag hvor han måtte kjøre til jobb, og jeg har hjemmekontor.
Den store er elbil og det blir mye billigere ved tanke på drivstoff og bomringer, og jeg skal bare ned på SFO og hente senere i dag.

I mine øynene er bilene fellesbiler og man tar den man trenger, men tar man den store så sier man i fra i tilfelle den andre trenger den.
Mannen tenker mer min og din bil, og tar aldri min bil dersom jeg ikke spør han hvorfor han bare ikke tar den.

Så her har vi ulikt syn på det, ikke det at det er noe problem

Anonymkode: bb036...e55

Vi har to biler og for oss er dette fellesbiler. Vi tar den bilen som er mest praktisk til det vi trenger den til. Jeg kjører den ene fast til jobb to ganger i uken (jobber på to forskjellige lokasjoner og til det ene stedet går det ikke å ta kollektivt). Da dagene jeg fast bruker bil er den ene (minste og billigste) reservert til meg og jeg trenger ikke spørre om å ta den. Trenger jeg bil andre dager gir vi hverandre bare beskjed slik at om vi begge trenger bil samtidig fordeler vi der mest hensiktsmessige (f.eks. tar den av oss som skal gjennom bomstasjoner bilen som er billigst). Nå har eldste fått lappen og da er vi tre stykker som bruker to to fellesbilene.

Anonymkode: 84c75...13a

Annonse

Vi har hver vår bil. De er jo forsåvidt felles, men jeg kjører "min" bil og han kjører "sin" hvis ingenting annet er avtalt. Hvis jeg skal på langtur kjører jeg hans pga batterikapasitet. Men det vet vi jo på forhånd og har avtalt det.

Anonymkode: 15252...a86

Vi har alltid "vår" bil til jobb, fordi hans bil passer hans jobb tenker jeg. Har aldri egentlig reflektert over det, men bilen jeg kjører er mer en familiebil enn den han kjører. Så på fritiden bruker begge "min" bil om noe skal kjøres til.

Anonymkode: 3c29e...306

Jeg har bittelite batteri på min, han har stort på sin. Bilen min er bedre til å frakte ting pga størrelsen, mens han er bedre å kjøre langt med. Tenker ikke så voldsomt over det, sier bare «jeg tar din bil» og omvendt. 

Anonymkode: b9bce...1df

Vi har to biler. Vi sier din og min, men egentlig er de felles. Min er elbil og lurt å bruke om man skal gjennom bomringen. Hvis det er glatt er greit å bruke hans bil som har firhjulstrekk. Hvis man tar den andres bil gir man beskjed før man tar den. Alt betales av samme pott.

Anonymkode: bcd86...f25

Annonse

Vi har tre biler, den ene står i mitt navn, mens de to andre står i hans, men jeg eier den ene bilen som står i hans navn. Alle bilene blir regnet som felles, og vi kjører med med den bilen som passer seg best. Eks så tar ikke den ene avgårde med bilen som barnesetene står i om den andre er hjemme med barna, vi tar bilen med lengst rekkevidde om vi skal på langtur, og vi kjører bilen med mest km igjen på forsikringen så ofte vi kan.

Anonymkode: b8fb5...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...