Gå til innhold

Andre som først pynter til jul lillejulaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute og handlet den siste julegaven i går formiddag.
Da møtte jeg ei venninne jeg ikke har sett på flere år, og skravla begynte å gå, selvfølgelig.

Jeg bor like ved siden av sentret og foreslo at vi dro hjem til meg for en kopp kaffe.

Etter en stund spurte hun forsiktig om vi ikke feiret jul.
Svarte at selvfølgelig gjør vi det.
Grunnen til at hun lurte av at vi nesten ikke hadde julepynt oppe.
Svarte som sant var, akkurat nå har vi pyntet til advent med lilla lys og duker, stjerne i vinduene og litt gull her og der.
Vi pynter først til jul med tre og et par hundre nisser lillejulaften mens vi har kvelden før kvelden på TV'n i bakgrunnen. Akkurat som både mannen og jeg gjorde den gangen vi var små.

Det syns hun var fryktelig rart, det er da ingen som venter så lenge med å pynte til jul lenger.

Så er det flere her inne som venter med å pynte til jul til lillejulaften?

Anonymkode: 32bd6...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her i huset pyntes det til jul lille julaften. 

Anonymkode: 205be...602

Skrevet

Vi pynter til jul bittelille julaften. Da kommer nissehus, juletre og alt annet opp. 

Skrevet

Jeg pynter litt og litt fram mot jul. Så kommer treet og juleserviset og juleblomster fram et par dager før julaften. 

Anonymkode: 7c986...7ff

Skrevet

Pynter alt av  jul i 25 nov til 1 desember😂 men mest får å få litt jule stemmninga blir så koselig!

Anonymkode: 7f976...848

Skrevet

Jeg er vant til å pynte sent, men pga barnet skal til far ble det i helgen som var. 

Anonymkode: c5517...9b7

Skrevet

Vi pynter vanligvis lille juleaften, men i år reiser vi bort lille juleaften så da tar vi det dagen før så tre og pynt er klar til vi kommer hjem 2.juledag.

Anonymkode: 51f22...971

Skrevet

Vi pynter huset 22.12 og juletreet 23.12. Fram til det har vi adventspynta hus. 

Skrevet

Pynter litt i gangen (nisser og stjerner) + noen småting i stua (type nissesprellemann, noen julemus og adventsstjerne) tidlig i desember, resten + treet kommer opp lille julaften.

Anonymkode: 4c5a1...848

Skrevet

Vi pynter også den 23. Pga at mannen skal opereres denne uka så valgte vi å pynte i helgen. Det ble helt feil for meg, og ikke får jeg pyntet ferdig heller. Da kjøkkenet og stuebordet er pyntet til advent.... 

Så neste år blir det 23 igjen

Anonymkode: 8cc23...ef4

Skrevet

Lille julaften her også, men hender vi starter bitte lille

Anonymkode: ac5f4...2a5

Skrevet

Jeg gjorde det når jeg vokste opp og fortsatte med det i noen år når jeg fikk familie. Vi fant ut av at hverken vi eller ungene ble helt ferdig med jul når nyttår kom så da begynte vi å pynte litt tidligere men etter 13 desember. I år skal vi pynte i dag 😊

Skrevet

Hvordan kan hun spørre om du ikke feirer jul når du helt åpenbart gjør det?  

Sånne mennesker har jeg lite tålmodighet med, for om de ser en elefant spasere en meter foran seg og alt annet forsvinner fra synsfeltet ,så kan de spørre: hvor er elefanten?  

Jeg hadde enten ignorert eller blitt sarkastisk. 

Jeg har gjort som deg og pyntet som til advent, men har pyntet ekstra i vinduer med lys osv, fordi vinduet mitt er det alle ser fra gata og når de kommer inn porten. Så har jeg satt to nisser på utsiden ved siden av thujaen med lys. Resten blir satt fram når jeg får meg selv i gir. Det blir vel helst lille julaften som er det vanlige. 

Anonymkode: 0289a...02c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, her i huset pyntes det til jul lille julaften. 

Anonymkode: 205be...602

Her også. Nå er det kun pyntet til advent. Men spørs om ikke treet og nissene kommer opp 22. i år. 

Anonymkode: 99271...f5e

Skrevet

Vi har littegrann pynt fremme, bare et par nisser og adventsstjernene. Resten kommer lille julaften :)

Skrevet

Vi pynter når vi har tid. Noen ganger er det ei uke før, andre ganger dagen før. Vi har ikke noen fast dag

Anonymkode: ba1fe...286

Skrevet

Det er ikke så mange som gjør det sånn lenger, men det er noen. Jeg har også en venninne som pynter huset i lilla til advent og bytter til rødt bittelille eller lille julaften.

Selv er jeg vokst opp med rød pynt hele desember, fordi min mormor ikke likte lilla. Så både min mamma, og etterhvert jeg og mine søsken, er vokst opp med julepynting hele advent.

Har ikke en eneste lilla ting i huset jeg, ikke engang de fire adventslysene ;)

Anonymkode: 2cb0b...569

Skrevet

Vi pynter lille julaften, og har alltid gjort det. Men vurderer å være helt crazy i år og gjøre unna alt utenom treet den 22. 

Anonymkode: c3551...f94

Skrevet

På papiret - eller i barndomsminnedrømmen - pynter vi på lille julaften.....

Men i virkelighetens verden blir det rett og slett ofte for travelt for oss. Derfor blir det ikke helt sånn lenger. Vi pynter til advent dagen før 1- desember eller 1. søndag i advent. Da er det lilla duker, lys etc, adventslys i vinduet, lys på utejuletreet og opp med adventskalenderen og julegardiner. Det eneste i rødt er noen puter og pledd i sofaen. 

Vi begynner nok forsiktig å pynte til jul litt før lille julaften, kanskje helga før eller en ukes tid før. I år har vi bestemt oss for å begynne å finne fram julepynten i morgen, og juletreet blir nok pyntet den 22. desember i år. Men ingenting blir tent før på lille julaften, og adventsdukene blir ikke byttet ut med juleduker før på lille julaften. Jeg liker å skille mellom adventstida og juletida. 

Anonymkode: 68da9...740

Skrevet

Vi pynter til jul den dagen barna tar juleferie. Så rundt 20 desember. 
Men har julepyntet hus frem til langt ut i januar.

Men jeg hadde faktisk litt planer om å endre dette i år uten at det ble. Men til neste år så skal vi kanskje få frem julepynten den 1 desember. Vi har «ekte» tre, så det kan ikke pyntes før rundt den 20 uansett, ellers risikerer vi å sitte med et tre uten barnåler på selveste kvelden🙈

Anonymkode: 1ac5f...9a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg var ute og handlet den siste julegaven i går formiddag.
Da møtte jeg ei venninne jeg ikke har sett på flere år, og skravla begynte å gå, selvfølgelig.

Jeg bor like ved siden av sentret og foreslo at vi dro hjem til meg for en kopp kaffe.

Etter en stund spurte hun forsiktig om vi ikke feiret jul.
Svarte at selvfølgelig gjør vi det.
Grunnen til at hun lurte av at vi nesten ikke hadde julepynt oppe.
Svarte som sant var, akkurat nå har vi pyntet til advent med lilla lys og duker, stjerne i vinduene og litt gull her og der.
Vi pynter først til jul med tre og et par hundre nisser lillejulaften mens vi har kvelden før kvelden på TV'n i bakgrunnen. Akkurat som både mannen og jeg gjorde den gangen vi var små.

Det syns hun var fryktelig rart, det er da ingen som venter så lenge med å pynte til jul lenger.

Så er det flere her inne som venter med å pynte til jul til lillejulaften?

Anonymkode: 32bd6...69d

Nei

Anonymkode: b5ae0...8a9

Skrevet

da jeg var liten pyntet vi 23 desember.

Nå pynter vi ca en uke før jul. Når nyttårhelgen er ferdig og alle er tilbake på skole og jobb, er egentlig jula ferdig for meg. Juletrefest i januar blir bare merkelig.

Anonymkode: 285c4...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...