Gå til innhold

Jeg kjenner på en utrolig stor takknemlighet

Anbefalte innlegg

Over å bo i et av verdens beste land, å ha en jobb som gjør meg i stand til å gi barna mat og varme klær, at barna er friske og blir sendt på skolen med niste i sekken og som største problem at de helst ville sovet litt lenger. 

Verden brenner, barn slaktes i myndighetenes navn, klima er i ending og folk sliter med dyrtid. Jeg er ydmyk og takknemlig over min livssituasjon og prøver å praktisere ‘pay it forward’ i den grad jeg kan hjelpe andre. Jeg vet at livet er skjørt og har opplevd hvor raskt det kan snu fra idyll til helvete på jord, og prøver å være bevisst på de små gledene i hverdagen. 

Er dere flinke til å gripe dagen og se mulighetene? Jeg jobber med å bli bedre på det. 

Anonymkode: 83b0d...61f

Fortsetter under...

Alt er ikke gull og grønne skoger her hjemme i nisseluelandet, heller, så langt i fra, men likevel, vi evner nok ikke å forstå hvor enkelt det er å leve her. Så ja, jeg er enig med deg, vi bør være både ydmyke og takknemlige. 

Anonymkode: 694ea...41d

Jeg er takknemlig ja. Og jeg er det helt og fullstendig uavhengig av hvordan de kan ha det i andre deler av verden. Jeg må ikke se at byer brenner og lemlestede barn for å føle takknemlighet. Heldigvis. 

Anonymkode: 3dfa4...d0b

Veldig. Jeg våkner hver dag og ser den koselige leiligheten min og er takknemlig for det. Jeg tenker hver dag på hvor heldig jeg er som har en jobb, en snill mann, og at jeg har det godt.  Jeg er takknemlig for min gode helse også, og at det går bra med barnet mitt. 

Anonymkode: 0ec6e...f12

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er takknemlig ja. Og jeg er det helt og fullstendig uavhengig av hvordan de kan ha det i andre deler av verden. Jeg må ikke se at byer brenner og lemlestede barn for å føle takknemlighet. Heldigvis. 

Så heldig du er. Jeg må nemlig se på bilder av lemlestede barn for å føle meg takknemlig. 

Eller…?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så heldig du er. Jeg må nemlig se på bilder av lemlestede barn for å føle meg takknemlig. 

Eller…?

Glemmer du hva du skriver? Det var du som dro inn sammenligninger i HI som en god grunn til å føle seg takknemlig. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Glemmer du hva du skriver? Det var du som dro inn sammenligninger i HI som en god grunn til å føle seg takknemlig. 

Jeg glemmer ingenting. Vil man lese med vrangbrillene på så kan man få snudd det meste til å bli negativt. Jeg er også takknemlig for at jeg ikke har den evnen ❤️

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg glemmer ingenting. Vil man lese med vrangbrillene på så kan man få snudd det meste til å bli negativt. Jeg er også takknemlig for at jeg ikke har den evnen ❤️

Vrangbriller? Eller at man ser hva du egentlig skriver? 

Hvorfor i all verden dro du inn all tragedien for å fortelle hvor takknemlig du er? 

Kan du ikke være takknemlig uten å vite om alt faenskap du nevner? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vrangbriller? Eller at man ser hva du egentlig skriver? 

Hvorfor i all verden dro du inn all tragedien for å fortelle hvor takknemlig du er? 

Kan du ikke være takknemlig uten å vite om alt faenskap du nevner? 

Jo, det kan jeg og det er jeg. Men jeg vet om faenskapen og hjertet mitt blør for alle barn som ikke har det godt og jeg er så inderlig takknemlig at jeg kan gi barna mine en trygg barndom. Den luksusen er det mange som ikke har. Hvordan du får vridd det til noe negativt er for meg vanskelig å skjønne.  

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jo, det kan jeg og det er jeg. Men jeg vet om faenskapen og hjertet mitt blør for alle barn som ikke har det godt og jeg er så inderlig takknemlig at jeg kan gi barna mine en trygg barndom. Den luksusen er det mange som ikke har. Hvordan du får vridd det til noe negativt er for meg vanskelig å skjønne.  

Jeg har ikke vridd det til noe negativt i det hele tatt. Jeg skrev at jeg trenger ikke dine sammenligningsgrunnlag for å føle meg takknemlig. Dermed konfronterte du meg, og jeg svarte. 

Jeg er så enig vi må bli litt mer ydmyke. 
Jeg har ikke friskt barn som blir sendt på skolen, jeg har dessverre måtte  jobbe mindre pga helsen. Men vi bor i et hus har mat på bordet og i matboksen. 
Jeg er takknemlig for at vi bor her i landet, at min datter får gå på en skole hvor hun blir tatt vare på og blir sett, takknemlig for at jeg har to hunder som gjør meg aktiv, at jeg har en mann som elsker meg, vennene mine, foreldrene mine.

men  den største lykken i verden er en koppkaffe på morgenen 🙈

Anonymkode: 34605...534

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Wtf woman? Det er ingen her som vrir noe til noe negativt.

Anonymkode: f6dd1...737

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...