Gå til innhold

På tidlige 1900- tallet var gatene fulle av folk en søndag ettermiddag.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du er ikke ufin selv om du syns det jeg mener og tenker på er merkelig. Det går helt fint 🙂

Det er nok at jeg er mer urban. Folk går liksom ikke så mye rundt og spaserer lengre. Annet enn på somrene hvor alle trekker ut, mest mot parker i byen. På vinteren har de et mål de helst må nå så fort som mulig. 

Det var også samhold og at folk faktisk trengte hverandre. Ingen skjerm og sånne distraksjoner. 

Anonymkode: a7a19...336

Kom deg ut i skauen og opp i fjellet på søndagene, så finner du ut hvor folk er. Det er da de færreste som gidder å reke rundt i en by på måfå.

Anonymkode: 8774d...7aa

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Kom deg ut i skauen og opp i fjellet på søndagene, så finner du ut hvor folk er. Det er da de færreste som gidder å reke rundt i en by på måfå.

Anonymkode: 8774d...7aa

Aldri i villeste verden om jeg går opp noe fjell 😀 jeg vet ikke hva jeg skal der å gjøre. Det er skrekkscenarioiet mitt! 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Aldri i villeste verden om jeg går opp noe fjell 😀 jeg vet ikke hva jeg skal der å gjøre. Det er skrekkscenarioiet mitt! 

Vel her i byen er det i byfjellene du finner folk både lørdag og søndag. De ser blide og glade ut. Hilser på fremmede gjør man også. Egentlig akkurat det du etterlyser, bare ikke i Oslo sentrum.

Anonymkode: d6c97...a93

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vel her i byen er det i byfjellene du finner folk både lørdag og søndag. De ser blide og glade ut. Hilser på fremmede gjør man også. Egentlig akkurat det du etterlyser, bare ikke i Oslo sentrum.

Det er ikke "akkurat det jeg etterlyser" nei. 🙂

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jo🤩🥳🥰😃😉

Det var ikke akkurat så urbant det jeg responderte på da. Men whatever. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke "akkurat det jeg etterlyser" nei. 🙂

Så du anerkjenner ikke marka. Ok. Har du aldri sett Frognerparken? Turveiene langs fjorden? Bygdøy sine turveier?

Anonymkode: 9a714...efa

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så du anerkjenner ikke marka. Ok. Har du aldri sett Frognerparken? Turveiene langs fjorden? Bygdøy sine turveier?

Uff, garpegenitiv. 😕

Anonymkode: 8bd23...fce

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Anerkjenner? Jeg liker bygater og folk og liv. Lyder. Det er vel greit det vel? 

Bourbon Street i New Orleans er nok der jeg ville elsket av hele mitt hjerte å være ❤️ der er det neonlys også. Mygod. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Joda, det er det mange som aner hva er. Slit altså. Så ignorant sagt ! Slit er ikke bare fysisk skjønner du. 

Men for all del. Vi kan jo være takknemlige for at vi slapp alt det fysiske slitet som nok også påvirket psykiske

Vi kan da likevel fint savne noe av det de hadde. 

Hvordan kan du savne noe du ikke har hatt? Du levde jo ikke på den tiden. Alt du vet er hva du har blitt fortalt eller noe du har lest. Du kan drømme om den tiden, romantisere den, ønske at du levde i den, men savne den kan du ikke.

Anonymkode: 5bacb...9ee

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan kan du savne noe du ikke har hatt? Du levde jo ikke på den tiden. Alt du vet er hva du har blitt fortalt eller noe du har lest. Du kan drømme om den tiden, romantisere den, ønske at du levde i den, men savne den kan du ikke.

Anonymkode: 5bacb...9ee

Det er ganske vanlig å savne noe man ikke har opplevd. Faktisk kan de uten erfaring savne det mer enn andre. Som for eksempel noen som aldri har opplevd kjærlighet. De som aldri har opplevd å ha venner. De som aldri har opplevd å ha barn.

De kan savne sånt mer enn noen. 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Joda, det er det mange som aner hva er. Slit altså. Så ignorant sagt ! Slit er ikke bare fysisk skjønner du. 

Men for all del. Vi kan jo være takknemlige for at vi slapp alt det fysiske slitet som nok også påvirket psykiske

Vi kan da likevel fint savne noe av det de hadde. 

Tror du det var enklere psykisk? Hvorfor det?

Anonymkode: 1460a...125

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De tok seg ikke nær av de minste ting før. Folk hadde i liten grad psykiske lidelser før. Det er noe ganske nytt. Folk tok seg sammen og gikk videre med sine liv i stedet for å knele for småting.

Anonymkode: d0b6a...12d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som nok også påvirket psykisk, skriver jeg jo. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De tok seg ikke nær av de minste ting før. Folk hadde i liten grad psykiske lidelser før. Det er noe ganske nytt. Folk tok seg sammen og gikk videre med sine liv i stedet for å knele for småting.

Anonymkode: d0b6a...12d

Ja de levde med det i større grad uten å si de var annet enn slitne. De måtte jo tåle mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...