Gå til innhold

Barn i barnehagen som elsker å skravle ved henting?

Anbefalte innlegg

Av og til synes jeg synd på dem da jeg kommer rett fra jobb og stresser og vil helst barnet mitt skal få i seg klærne for å rekke bussen, jeg ignorerer ikke barn som snakker til meg men sier at nå må vi komme oss av gårde da vi skal ta bussen. og sier hade til barnet og mitt barn kan si hade. Noen barn sier bare vi hadde pizza i dag! Osv korte ting
Mens andre skal bable masse i vei at mitt barn begynner å styre med andre ting vis jeg ikke snakker til henne og sier hun må få på seg klær og sko. Ellers har man de barna som skal snakke i munnen på mitt barn så hun ikke får fortelle hva hun gjorde da tar jeg noen sek og sier at nå kan «emma fortelle litt mens du tar på deg sko?». Føler meg fæl at jeg ikke alltid orker å høre andre barna bable fordi jeg vil bare hjem å få gang på middagen😅

Anonymkode: baa16...376

Fortsetter under...

Du syns ikke det er hyggelig å bli kjent med barnet små venner, da? Hvis du ikke har tid til litt skravling har du det kanskje for travelt. Om 10 år er det veldig fint hvis de har lyst å prate litt med deg. 

Anonymkode: 4e698...67f

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du syns ikke det er hyggelig å bli kjent med barnet små venner, da? Hvis du ikke har tid til litt skravling har du det kanskje for travelt. Om 10 år er det veldig fint hvis de har lyst å prate litt med deg. 

Anonymkode: 4e698...67f

Litt travelt med en til barn som skal i fotball trening etter jeg har hentet barnehage tid så jaa travelt får nå😅

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Litt travelt med en til barn som skal i fotball trening etter jeg har hentet barnehage tid så jaa travelt får nå😅

Bruk komma eller punktum, vær så snill.

Anonymkode: e7a5b...91c

Annonse

Det er ingenting å føle seg fæl for. Den kakafonen av barnestemmer når man er stresset eller skal avgårde overhørte jeg, eller sa helst pent at jeg ikke har tid til å høre på dem nå. Høyt, tydelig og bestemt. Unger må faktisk lære seg at de ikke blir lyttet til av enhver voksen til enhver tid. Sett grenser, det trenger de mer enn mye 🙂 og det er ingen måte å bli kjent med "barnas små venner på" 

Anonymkode: d8ccf...aca

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ellers har man de barna som skal snakke i munnen på mitt barn så hun ikke får fortelle hva hun gjorde da tar jeg noen sek og sier at nå kan «emma fortelle litt mens du tar på deg sko?».

Tenk, andre barn forstyrrer DITT. De bør jo skjønne at når noen andres mamma kommer, da har de å holde seg unna.

Anonymkode: 1d215...0e1

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingenting å føle seg fæl for. Den kakafonen av barnestemmer når man er stresset eller skal avgårde overhørte jeg, eller sa helst pent at jeg ikke har tid til å høre på dem nå. Høyt, tydelig og bestemt. Unger må faktisk lære seg at de ikke blir lyttet til av enhver voksen til enhver tid. Sett grenser, det trenger de mer enn mye 🙂 og det er ingen måte å bli kjent med "barnas små venner på" 

Ja, hvis man vil møte uhøflig ungdommer, bør man som voksen være uhøflig mot små barn. Lær dem grundig opp!

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, hvis man vil møte uhøflig ungdommer, bør man som voksen være uhøflig mot små barn. Lær dem grundig opp!

Når ble det uhøflig å sette grenser? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når ble det uhøflig å sette grenser? 

Når man høyt og tydelig og bestemt sier "jeg har ikke tid til å høre på deg" er man uhøflig. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Når man høyt og tydelig og bestemt sier "jeg har ikke tid til å høre på deg" er man uhøflig. 

Nei, man er realistisk. Alle må lære seg at de ikke har en selvsagt rett til å påtvinge seg andres tid. Har man ikke tid, så har man ikke tid.

Anonymkode: a8ea2...0ab

De ansatte i bhg burde kommet på banen for lenge siden. Uting med andre unger som skal ta oppmerksomheten til barnet som er hentet. Dette har vi fokus på i vår bhg. Hyggelig og hilse , men å stå å ta fokuset på den måten blir helt feil

Anonymkode: fc8b1...d63

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De ansatte i bhg burde kommet på banen for lenge siden. Uting med andre unger som skal ta oppmerksomheten til barnet som er hentet. Dette har vi fokus på i vår bhg. Hyggelig og hilse , men å stå å ta fokuset på den måten blir helt feil

Anonymkode: fc8b1...d63

Enig, kjekt med en hei og hade men trenger ikke å høre hele baluba, spesielt ikke når man helst vil at eget barn skal komme seg i gang å ta på seg klær så blir litt forstyrrende når de skal si meg 100 ting mens jeg prøver å lytte til hva mitt eget barn sier og prøver å få barnet til å komme i gang så vi kan gå hjem, her går ansatte over alt og ikke alltid passer på

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei, det er man overhodet ikke, og det går veldig fint an å si det hyggelig selv om man er bestemt! Det har ingenting annet å gjøre med at barn må lære seg at det er tid for alt. Også når de vil skravle. Det er jo nettopp å lære dem hensyn og at de ikke alltid kan få alle ønsker og lyster oppfylt. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det er man overhodet ikke, og det går veldig fint an å si det hyggelig selv om man er bestemt! Det har ingenting annet å gjøre med at barn må lære seg at det er tid for alt. Også når de vil skravle. Det er jo nettopp å lære dem hensyn og at de ikke alltid kan få alle ønsker og lyster oppfylt. 

Enig, man sier ikke det på en streng eller slem måte men at nå må man dessverre få på «Elias» klær så nå er jeg litt opptatt eller noe. Av og til sniker jo en av barna seg ut i garderobe gangen når jeg henter så plutselig har lyst å skravle og fortelle  mens eget barn også skravler så  jeg må få eget barn i gang pga buss. Så klart helt ok om barnet vil si hade og klem, men av og til har ansatte vert litt dårlig med å hente barnet inn igjen når jeg har hentet eget, at det er jo ikke meiningen og ignorere eller ikke vise helt interesse i hva det andre barnet sier men etter lang dag i jobb orker jeg ikke å høre på flere skravle bøtter og stresser nok med å få på eget barn klær så man rekker å nå bussen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...