Gå til innhold

Stå for pinnekjøtt. Dyrt..

Anbefalte innlegg

Siden min bror og søster ikke får penger etter jul en plass og jeg fikk for 1 uke siden har jeg fått spørsmålet om jeg kan kjøpe inn 3 pakker med pinnekjøtt, vi pleier oftest å spleise på dette mellom oss søsken da de har egne samboere men for meg blir det veldig dyrt! Å kommer veldig an på når de har tenkt å gi pengene tilbake. Jeg hadde tenkt å kose meg litt før jul med noen venninner men nå når jeg må kanskje punge ut med 1500kr en plass så blir det mindre på meg.. jeg kan gjerne kjøpe om feks var snakk om jeg kjøper og de vipser samme dag, men at jeg må gå 1-2 uker med ca 1000 kr mindre.. i lommeboken. Ja.. hvordan kan man fikse dette eller snakke ut om det? Jeg har noen ganger kjøpt bare 1 pakke at vi 3 søsken kjøper en ver. Men blir veldig dyrt for meg å kjøpe alle 3 sammen uten at noen av dem kan sette inn noe penger selv..

Anonymkode: 14c65...abb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444815-st%C3%A5-for-pinnekj%C3%B8tt-dyrt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

En pakka Henriettes pinnekjøtt, som er kjent for å være bra, koster 249 kr på obs denne uka.

På kiwi kan du gjøre det enda billigere.

Men jeg står for at du sier ifra at dere må spleise som før. Du skal ikke ha en kjip jul pga deres prioritering.

Screenshot_20231217_183024_Mattilbud.jpg

Screenshot_20231217_182940_Mattilbud.jpg

Anonymkode: 4adc6...8c4

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er henriettes pinnekjøtt bra? Så på det på butikken, men ser ut som bare bein og flesk 

Anonymkode: c8daf...812

Henriette har god statistikk på testene, de pleier få høyt score.

Men det er sikkert dårlige pakker innimellom der også, så let nedover i haugen.

Du skriver jo kun hva du må ut med, og ikke hva du sitter igjen med. Det er jo viktig å ta i betraktning.

Det har også noe å si hvorfor fire voksne har så lite penger, og hva grunnen er. Hvis den er forståelig og rimelig, så bør familier hjelpe hverandre etter hvem som har mulighet, men du kan også so nei hvis du ikke får nok selv, og de kunne ha bidratt med andre prioriteringer. 

Anonymkode: 28386...dad

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Henriette har pleid å grei vurdering. I år blir det slaktet. Hadde heller gått for Gilde. 

Anonymkode: 31ef5...e81

Det er vel derfor de sier du skal se på statistikken, for det kan være en dårlig pakke blant mange gode, i alle merker. Så de som jevnt over har gode karakterer år etter år skal være ok, selv om de har en dårlig test?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da sier du det, du har ikke mulighet til å betale alt, dere må kjøpe litt hver sånn som dere pleier.

De må finne penger til julemat i sine egne prioriteringer, akkurat som du må.

Jeg la litt til siden får kjøpe 1 pakke. Men om jeg skal kjøpe 3 går utover at jeg ikke kan kose meg mye som jeg ville pga blir stramt med penger for meg. Jeg kan godt kjøpe om pengene hadde blitt gitt samme dag ellers vet jeg ikke når dem hat tenkt å gi meg pengene liksom

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skriver jo kun hva du må ut med, og ikke hva du sitter igjen med. Det er jo viktig å ta i betraktning.

Det har også noe å si hvorfor fire voksne har så lite penger, og hva grunnen er. Hvis den er forståelig og rimelig, så bør familier hjelpe hverandre etter hvem som har mulighet, men du kan også so nei hvis du ikke får nok selv, og de kunne ha bidratt med andre prioriteringer. 

Anonymkode: 28386...dad

Og sitte igjen eller ikke har ikke så mye å si, jeg sitter ikke igjen med nok så jeg kan kose meg litt før jul.. at dem har priotert andre ting en julemat er litt urettferdig at jeg må ta meg av det og punge ut mer en jeg må.  Om de vippset rett etter på hadde saken vert annet da sitter jeg ikke igjen med lite penger selv

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og sitte igjen eller ikke har ikke så mye å si, jeg sitter ikke igjen med nok så jeg kan kose meg litt før jul.. at dem har priotert andre ting en julemat er litt urettferdig at jeg må ta meg av det og punge ut mer en jeg må.  Om de vippset rett etter på hadde saken vert annet da sitter jeg ikke igjen med lite penger selv

Nå er ikke 1 pinnekjøtt pakke nok for  6 personer

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke 1 pinnekjøtt pakke nok for  6 personer

Jeg kjøpte pinnekjøtt til 12 personer og betalte 1500 kr. 6 personer vil si ca 3 kg kjøtt, det blir neppe 1500 kr?

Anonymkode: a76d4...980

En pakka Henriettes pinnekjøtt, som er kjent for å være bra, koster 249 kr på obs denne uka.

På kiwi kan du gjøre det enda billigere.

Men jeg står for at du sier ifra at dere må spleise som før. Du skal ikke ha en kjip jul pga deres prioritering.

Screenshot_20231217_183024_Mattilbud.jpg

Screenshot_20231217_182940_Mattilbud.jpg

Du må lære deg å lese, 1 pk koster ikke 249, 1 kg koster 249. Det er flere kg i 1 pk.

Anonymkode: 1d31a...4c0

Siden min bror og søster ikke får penger etter jul en plass og jeg fikk for 1 uke siden har jeg fått spørsmålet om jeg kan kjøpe inn 3 pakker med pinnekjøtt, vi pleier oftest å spleise på dette mellom oss søsken da de har egne samboere men for meg blir det veldig dyrt! Å kommer veldig an på når de har tenkt å gi pengene tilbake. Jeg hadde tenkt å kose meg litt før jul med noen venninner men nå når jeg må kanskje punge ut med 1500kr en plass så blir det mindre på meg.. jeg kan gjerne kjøpe om feks var snakk om jeg kjøper og de vipser samme dag, men at jeg må gå 1-2 uker med ca 1000 kr mindre.. i lommeboken. Ja.. hvordan kan man fikse dette eller snakke ut om det? Jeg har noen ganger kjøpt bare 1 pakke at vi 3 søsken kjøper en ver. Men blir veldig dyrt for meg å kjøpe alle 3 sammen uten at noen av dem kan sette inn noe penger selv..

Dere er 6 voksne og det er kun du som har penger til julemat?

Har du ikke penger så får du si at du ikke har råd til å legge ut. Det er helt fair når dere vanligvis har pleid å spleise.

har søsknene dine med sine partnere så lite penger at de ikke kan kjøpe hver sin pakke pinnekjøtt, så bør de kanskje søke sosialstønad.

Anonymkode: 64dc0...7ed

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du må lære deg å lese, 1 pk koster ikke 249, 1 kg koster 249. Det er flere kg i 1 pk.

Anonymkode: 1d31a...4c0

Og da blir det fort dyrt opp till 400-500kr pr av dem

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da sier du det, at du heller ikke har råd til å legge ut for alle. 

Men 1500 for tre pakker kjøtt var da veldig mye? Hva er kiloprisen?

Betalte 1400 for to pakker. Kiloprisen er mellom 400 og 500.

Anonymkode: 693fd...f6e

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg kjøpte pinnekjøtt til 12 personer og betalte 1500 kr. 6 personer vil si ca 3 kg kjøtt, det blir neppe 1500 kr?

Hvor mye pinnekjøtt beregner du til 12 personer? Og er det mange barn? 

Anonymkode: b1e17...1c1

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hvor mye pinnekjøtt beregner du til 12 personer? Og er det mange barn? 

Anonymkode: b1e17...1c1

Jeg skrev feil, vi er 11, inkludert et barn. Jeg har kjøpt 6,5 kg, regner en halvkilo pr person pluss litt ekstra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...