Gå til innhold

Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det må gå an å skille snørr og barter her. At kvinner kan le av at de har menn som har hatt noen episoder der de tok noen underlige valg og ikke var perfekte er ikke det samme som at man forsvarer det, tvert i mot, eller at de har menn som ikke tar ansvar. Jeg er ikke perfekt. Det er ikke mannen min heller. Heldigvis kan vi le av det. 

Anonymkode: 23cd2...5df

Vel ... Hun har vel et poeng. Her har vi en som etter mange år fortsatt ikke kan stole på at mannen skjønner hva som er normalt å ha ferdig når det skal skje noe litt mer krevende, f eks en julemiddag eller et annet besøk. Selv etter at hun har brutt ned oppgavene i små forståelige biter for ham.

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Han tar ansvar, men vi må ha tid til å snakke om det for at han skal ha det ønskede resultatet klart for seg og se hvilke oppgaver som må prioriteres. Der har han vist enorm bedring. Jeg blir fortsatt nervøs når han forsvinner i siste fase fordi jeg husker så godt hva det oftest betydde da barna var små. 

Anonymkode: 8c766...3ed

Anonymkode: 79886...cf2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er hi og står i ingen fare for å bli utbrent. Vi er to likeverdige personer i dette forholdet, og så skjer det da, avogtil, at den ene part gjør noe som får den andre til å rive seg i håret. Irriterende i nuet, men ingenting å ta på vei for. Jeg har aldri hørt om noen som lever i forhold hvor det aldri oppstår gnisninger og misforståelser. Jeg ville ikke hatt et slikt forhold selv, heller. Det skal være rom for utblåsninger i blant. 

Så får du bare sitte der med din overbevisning mens jeg legger meg i armkroken til en mann jeg elsker, og som elsker meg, med alle våre feil og mangler ❤️

hi

Anonymkode: 06431...e79

Ja, vi har skjønt at det du ville ha, ikke var en korrekt oppsummering av hvordan du dyrker infantilisering av mannen din. 
Du ville ha en koselig tråd der vi alle ristet godmodig og overbærende på hodet med våre søte små anekdoter om tøysekoppen av en mann som lot kona ta hele konfirmasjonen. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, vi har skjønt at det du ville ha, ikke var en korrekt oppsummering av hvordan du dyrker infantilisering av mannen din. 
Du ville ha en koselig tråd der vi alle ristet godmodig og overbærende på hodet med våre søte små anekdoter om tøysekoppen av en mann som lot kona ta hele konfirmasjonen. 

Du er ganske høy på deg selv her, som mener at DU har den korrekte meningen om mitt forhold. Jeg tenker vi lar det bli med dette nå. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du er ganske høy på deg selv her, som mener at DU har den korrekte meningen om mitt forhold. Jeg tenker vi lar det bli med dette nå. 

Det styrer neppe du.

Anonymkode: a95b0...a4c

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Godt det ikke ble en litt hyggelig og morsom tråd, da. Du og et par andre her kan nå klappe dere selv på skuldrene for å ha ødelagt noe som kunne vært en tråd med humor for oss som ikke forventer perfeksjonisme. Godt dere reddet oss alle fra det. Gratulerer. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Godt det ikke ble en litt hyggelig og morsom tråd, da. Du og et par andre her kan nå klappe dere selv på skuldrene for å ha ødelagt noe som kunne vært en tråd med humor for oss som ikke forventer perfeksjonisme. Godt dere reddet oss alle fra det. Gratulerer. 

Jeg tar på meg litt av skylden. Jeg burde ikke la meg provosere av forumets eneveldende orakel. Intensjonen var jo en litt lettbent tråd med et skråblikk på forskjellene. Det gikk jo bare så der, må man vel innse 😂

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar på meg litt av skylden. Jeg burde ikke la meg provosere av forumets eneveldende orakel. Intensjonen var jo en litt lettbent tråd med et skråblikk på forskjellene. Det gikk jo bare så der, må man vel innse 😂

hi

Det er flere kritiske røster i tråden en "ett orakel". Og temaet er alt annet enn lettbeint.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er flere kritiske røster i tråden en "ett orakel". Og temaet er alt annet enn lettbeint.

Ok. Orakler i flertall da. Som vet best hvordan andres forhold er. Og som faktisk ikke ser hvor langt ute de er. 

hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

OK; jeg gir meg, han er en fortreffelig fyr og dere er kjempelykkelige og alt han gjør er rett.

Kvinner forsvarer jammen meg hver eneste udugelig kødd de er i forhold med. Bare for at ingen skal gi dem følelsen av at de har tatt et feil valg en gang. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det står deg fritt å le av hva du vil. Egoistiske mannebarn eller noe annet. Ingen hindrer deg. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det står deg fritt å le av hva du vil. Egoistiske mannebarn eller noe annet. Ingen hindrer deg. 

Ja, jeg ler når min mann har noen øyeblikk der han gjør noe dumt. Han ler også når jeg har det samme. Det gjør ikke han, og alle andre menn eller damer med slike blundere til "egoistiske mannebarn" eller noe av alt det andre stygge (ubrukelige, udugelige, lett tilbakestående, 6-åringer, infantile)  du og dine medriddere kaller dem. Kan det hende at du er farget av egen opplevelse og ser menn gjennom veldig bitre briller?

De færreste som har fortalt om det de opplever som en hoderystende men morsom episode har sagt at mannen fortsatt gjør det samme og er uten evne til å lære. Vi har alle våre svakheter. En av mine er å pakke i bil. Jeg får bare plass til halvparten så mye som mannen min, og vi ler fortsatt av den gangen vi skulle hjem fra hytta og jeg, hjulpet av litt pms, skulle bevise at jeg fikk det til minst like godt som han og det sto flere ting på bakken da bagasjerommet var fullt. Det gjør meg ikke til et "egoistisk kvinnbarn", udugelig, ubrukelig, lett tilbakestående eller et barn. Det gjør meg til et voksent menneske som er dårlig på å pakke bil og innser min begrensning. Akkurat som at mannen min har innsett at han har et optimistisk forhold til tid og at det ikke tar 10 minutter å støvsuge stua. Det gjør han ikke til et "egoistisk mannebarn", men en voksen mann med en liten svakhet. 

Prøv å ta av deg de bitre brillene, så kanskje du også ser humoren i noen av historiene og ikke bare skyggen av han som var en dust. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Ja, jeg ler når min mann har noen øyeblikk der han gjør noe dumt. Han ler også når jeg har det samme. Det gjør ikke han, og alle andre menn eller damer med slike blundere til "egoistiske mannebarn" eller noe av alt det andre stygge (ubrukelige, udugelige, lett tilbakestående, 6-åringer, infantile)  du og dine medriddere kaller dem. Kan det hende at du er farget av egen opplevelse og ser menn gjennom veldig bitre briller?

De færreste som har fortalt om det de opplever som en hoderystende men morsom episode har sagt at mannen fortsatt gjør det samme og er uten evne til å lære. Vi har alle våre svakheter. En av mine er å pakke i bil. Jeg får bare plass til halvparten så mye som mannen min, og vi ler fortsatt av den gangen vi skulle hjem fra hytta og jeg, hjulpet av litt pms, skulle bevise at jeg fikk det til minst like godt som han og det sto flere ting på bakken da bagasjerommet var fullt. Det gjør meg ikke til et "egoistisk kvinnbarn", udugelig, ubrukelig, lett tilbakestående eller et barn. Det gjør meg til et voksent menneske som er dårlig på å pakke bil og innser min begrensning. Akkurat som at mannen min har innsett at han har et optimistisk forhold til tid og at det ikke tar 10 minutter å støvsuge stua. Det gjør han ikke til et "egoistisk mannebarn", men en voksen mann med en liten svakhet. 

Prøv å ta av deg de bitre brillene, så kanskje du også ser humoren i noen av historiene og ikke bare skyggen av han som var en dust. 

Uff, nå ødelegger du for alle irrasjonelle og følelsesstyrte mannshatende rødstrømper med fornuften og rasjonaliteten din.

Anonymkode: 8aa38...7f4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...