Gå til innhold

Er vi streng og hysterisk?

Anbefalte innlegg

16-åringen vår er sur på oss og mener vi er strenge og hysteriske fordi vi nekter ham å gå på fjelltur i dag. Vi bor i Bergen, og det er sendt ut utallige farevarsler om skredfare, ras ol. pga den voldsomme nedbøren, som i tillegg kommer oppå jord der telen plutselig slipper taket pga raskt temperaturøkning. Én ting er at vi er redd for at det kan skje noe med ham, men i tillegg vil det være vanskelig og farlig for et eventuelt redningsmannskap dersom det skjer noe. Han mener det er lite sannsynlig her vi bor, men vi har sagt nei. Er vi for strenge? Til vanlig går både vi og han mye i fjellet, så vi er vant til friluftsliv. 

Anonymkode: 8170b...979

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444808-er-vi-streng-og-hysterisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elizabeth skrev (5 minutter siden):

En vanlig dag er det greit å gå på fjellet for en 16 åring, men ikke når det er sendt ut farevarsel. Han vet nok det han også, han er sur fordi han hadde gledet seg. 

Ja, jeg tror egentlig det jeg også. Han liker å gå ute i litt vær og prøvde å argumentere med at han har da gått i mye regn før, noe som stemmer, men dette blir annerledes synes jeg. Jeg får prøve å lokke ham med på en annen og litt tryggere tur i stedet. 

HI

Anonymkode: 8170b...979

Annonse

Han er selvfølgelig skuffet, og reagerer som en tenåring ;)

Men vis til fjellvettreglene, sier ikke de at man skal lytte til værvarselet? Akkurat nå bes folk om å holde seg om de ikke MÅ ut, og alt av mannskap er satt inn så å måtte omdirigere hjelpemannskap pga uvettige folk i fjellet i dag er galskap.

Han må vente til været roer seg. Regn er ikke bare regn, noen ganger gjør kombinasjoner i vær og føre at det er farlig å bevege seg ute, og da må man ta hensyn til det.

Anonymkode: 6c086...b2a

Jeg skjønner ikke problemet her, og jeg tror heller ikke at dere ville forandret mening hvis alle her mente at dere var for strenge. Dette er ting alle tenåringer vil si sånn omtrentlig og flere ganger gjennom tenårene. At dere får høre det når dere er bekymret for hans liv og helse burde dere tatt med en gedigen skje med salt, og lagt det bort. Jeg forstår ikke hvordan du på noen måte kan spørre om dere er for strenge her. 

Anonymkode: 9191d...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...