Gå til innhold

Flere som fikk ei runde covid rett før jul?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det var mye annet før. Men det var tydeligvis ikke så interessant å hvite hva man hadde da.

Anonymkode: 85a91...5ca

Da hadde vi ikke muligheten til å ta hurtigtest hjemme på samme viset. Jeg har testet hos legen mange ganger for å finne ut hva slags infeksjon jeg har opp gjennom årene, men det er litt mer jobb enn å ta en test hjemme på kjøkkenbordet. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke tester. Det er jo så lettvint og så lett å kunne ta litt ekstra hensyn om man vet at man har covid og ikke bare en forkjølelse. 

Anonymkode: a2fa0...163

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Da hadde vi ikke muligheten til å ta hurtigtest hjemme på samme viset. Jeg har testet hos legen mange ganger for å finne ut hva slags infeksjon jeg har opp gjennom årene, men det er litt mer jobb enn å ta en test hjemme på kjøkkenbordet. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke tester. Det er jo så lettvint og så lett å kunne ta litt ekstra hensyn om man vet at man har covid og ikke bare en forkjølelse. 

Man kunne teste for influensa. Og hvis noen har dårlig immunforsvar er det ille å bli smittet med "bare en forkjølelse" eller influensa også

Anonymkode: 85a91...5ca

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fordi man trenger dokumentasjon, kanskje? Eller fordi det hos noen skal startes behandling? Eller fordi man vil vite hva man har? Det er ikke rocket science. 

Anonymkode: 93b08...22c

Dokumentasjon? Hvorfor? Og hvorfor er det så viktig å vite hva man har bare for å vite?

Anonymkode: 9eed5...2bf

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei. I mitt tilfelle var jeg nesten symptomfri. Jeg hadde fort dratt på både konsert, til min gamle svigermor på sykehjemmet og innom naboen som går på cellegift fordi jeg bare var litt småtufs og snufsa litt. Jeg testa fordi jeg visste at jeg hadde vært sammen med noen som hadde testet positivt men blåste i det fordi de ikke hadde så mange symptomer. Jaggu smittet de meg allikevel. 

Du kunne fint ha dratt på konsert hvis du er fin i formen? Hvorfor skulle du ikke kunne det?

Og du drar vel uansett ikke innom naboen som går på cellegift når du er småtufs og snufser? Det er jaggu lov å tenke litt selv uten at du må stå med en positiv test i hånda. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dokumentasjon? Hvorfor? Og hvorfor er det så viktig å vite hva man har bare for å vite?

Hvorfor kverulere du? 

Anonymkode: f6f3a...cfc

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor kverulere du? 

Anonymkode: f6f3a...cfc

Jeg kverulerer ikke. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor. For i de fleste tilfeller så er det totalt unødvendig og tullete. 

Anonym bruker skrev (På 17.12.2023 den 10.17):

Hvorfor i alle dager er det fortsatt folk som holder på med denne testinga?

Fordi jeg ikke har lyst til å være den som kan potensielt ta liv av bestemor når jeg har verktøyet til å unngå det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e5854...992

Vi har fått covid i hus nå. Kjedelig så tett oppunder jul. Har feber og er dårlig og virkelig ikke tid til dette.

Vi kommer til å holde oss unna de gamle i familien i en uke, tenker jeg. 

Anonymkode: a94ab...6d4

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg ikke har lyst til å være den som kan potensielt ta liv av bestemor når jeg har verktøyet til å unngå det 🤷🏼‍♀️

Men, har du symptomer så holder du deg vel unna uansett?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi har fått covid i hus nå. Kjedelig så tett oppunder jul. Har feber og er dårlig og virkelig ikke tid til dette.

Vi kommer til å holde oss unna de gamle i familien i en uke, tenker jeg. 

Anonymkode: a94ab...6d4

Huff da, det er dritkjedelig. God bedring. Jeg slapp feber, men alt av smak er borte og er skikkelig snørrete og hoven i øynene. 

Selv om det sjelden passer, er jo dette virkelig ikke tiden 😷

Annonse

Anonym bruker skrev (På 17.12.2023 den 16.42):

Min mor er innlagt på intensivavdeling med covid og vi vet ikke hvordan det går.

Anonymkode: f5a7f...9ed

Så trist, jeg ønsker deg alt godt og håper det går bedre med moren din!

Anonymkode: 4dfe1...efc

For å svare på spørsmålet, vi har hatt en runde covid. Jeg begynner forsåvidt å komme meg nå, men er sliten og vi er på etterskudd med alt som har med jul å gjøre og alt føles litt blæh. Men vi har i hvertfall ikke fått noen alvorlige skader av det, og det er viktig å huske på.

Anonymkode: 4dfe1...efc

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg kverulerer ikke. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor. For i de fleste tilfeller så er det totalt unødvendig og tullete. 

Jeg sa jo hvorfor, som dokumentasjon. For meg som fikk det der jeg arbeider i helsevesenet og fremdeles har plager etter første runde for et par tre år siden er det viktig med dokumentasjon på grunn av at det kan ende med en forsikringssak/yrkesskade. Derfor. Ellers synes jeg det er greit å vite, hva bryr det deg om folk gjerne vil vite? Noen av oss har for eksempel gamle besteforeldre og foreldre vi ikke vil smitte. Da er det også greit å vite hva man har. Er bestemor på 90 forkjølet får hun bare vente, har hun covid bør hun kanskje behandles med paxlovid?

Anonymkode: 93b08...22c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så hvorfor teste?

Kan bare svare for meg selv, men av tre grunner:

1) halvgamle besteforeldre som godt tåler en forkjølelse, men som helst unngår besøk ved covid. 

2) jobber på sykehus. Vi er velkomne på jobb med smitte ved riktig bruk av verneutstyr, vi er ikke pålagt å teste, men i pasientfordeling er det ok om ikke den med covid går til de sykeste pasientene.

3) Nysgjerrighet 

Anonymkode: 3a688...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...