Gå til innhold

Spesialpedagog i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med en slik stilling? Hvordan jobben oppleves og lønn?

Jobber som lærer (har førskolelærer utdannelse), lyst på en jobb som kan oppleves litt roligere, og som kan avsluttes i hovedsak når jeg går hjem for dagen!

Anonymkode: 99a8c...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet som støttepedagog, da spesialpedagog krever ekstra utdannelse utover førskolelærer, som jeg også er utdannet som. 

Det var en fin jobb, men man er absolutt ikke alltid ferdig når man går hjem. Du har ansvar for ett eller flere enkeltbarn hvor det skal utarbeides iop, planer, evalueringer, møtereferat, kartlegging, møter med ulike instanser som er involvert, forberedelser til kurs om evt diagnoser. Du må kanskje lære deg tegn til tale, og da må du øve på fritiden for å bli god. 

Jeg hadde 100% oppfølging av ett enkeltbarn, og i lengden ble det ensomt i hverdagen. Barnet var uten verbalt språk og lærte/brukte tegn veldig sakte og sjeldent. Jeg gjorde alt med barnet, alene. For barnet var ikke sosial heller. Var selvfølgelig med i samlinger (når det gikk) og ved måltider. Vi startet alltid turer sammen, men jeg måtte snu før vi kom frem dit vi skulle, for barnet ble sliten eller ville ikke gå mer. 

Jeg gjorde en fantastisk jobb med og for barnet i nesten 3 år. Da orket jeg ikke mer. Byttet helt beite og nå jobber jeg som sosialkonsulent i Kirkens Bymisjon, hvor jeg er tilknyttet arbeid i rusmiljøet. 

Det er den beste jobben jeg har hatt og lønnsmessig er det er hav i mellom bhglønn og hva jeg har nå. Gikk opp nesten 100 000 kr i året. Og da hadde jeg full ansiennitet i bhg. 

Anonymkode: a8d05...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...