Anonym bruker Skrevet 16. desember 2023 #1 Skrevet 16. desember 2023 Jeg er sykepleier på snart 7.året. Har de siste 3 årene jobbet i bolig/miljøterapi, og derfor jobbet lite med sykepleiefaglige oppgaver. Føler litt på at jeg savner det, og at jeg mister faget mitt. Skulle gjerne jobbet litt mer med somatikk, men føler jeg har vært såpass lenge borte fra faget mitt og ikke lenger "henger med" , at jeg er redd for å søke meg tilbake til sykehus, etc. Er redd for å begynne i ny jobb som sykepleier, det kanskje studentene etterhvert kan mer enn meg 😅 Er det noen her som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 05ac4...0e2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2023 #2 Skrevet 16. desember 2023 Jeg er førsteårs student, men tenker at du har et godt utgangspunkt når du er så ydmyk som du er. Sykepleieren kan jobbe på mange ulike steder med mange ulike oppgaver, og de oppgavene man ikke praktiserer til vanlig vil selvsagt trenge noe øvelse før man blir god på det igjen. Du vil neppe bli satt til å veilede studenter med det første, men om så var, ville du ikke være perfekt til akkurat det? Du ville ikke svare på automatikk, men søke ny kunnskap sammen med studenten. Ta sjansen, det er slike som akkurat deg som trengs, som er ydmyk nok til å vite at det er mye du ikke vet. Anonymkode: 97dc9...eb9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2023 #3 Skrevet 16. desember 2023 Ikke personlig, men har en venninne som var. Hun jobbet på psykiatrisk ganske lenge, og der har de jo oppegående pasienter i stor grad, og lite eller ingenting pleie. Hun søkte en jobb på avdelingen hvor de med gynekologiske og uroligske sykdommer ligger, altså ofte nyopererte med kateter og stell. Hun var litt nervøs hun også, men kom fort inn i det. Det er en helt annen pasientgruppe enn hun hadde hatt siste årene, men det gikk veldig greit. I følge henne selv kom hun overraskende fort igang og mestret ting hun ikke hadde gjort på mange år helt fint igjen. Litt ydmykhet, litt opplæring og vips, så er du i gamet igjen. Anonymkode: 62e82...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå