Gå til innhold

Fryst kalkun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer at kalkunfilet holder seg 1-2 år i fryseren? Leste det en plass og lurer på erfaringer?

og poteter til 5 menn, 2 damer og 5 barn 7-13 år.. 

Hva regner dere ut angående mengde? 🙈

Dette spørsmålet kommer nok ofte.. så beklager.

Anonymkode: 79b7b...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo magrere kjøtt er, jo lenger holder det i fryseren. Det er fettet som kan harskne, kjøttet holder seg fint.

Så kalkunfilet som er så mager kan fint ligge i fryseren i 1-2 år.

Til julemiddag beregner jeg ca 4 poteter pr pers, 5 om de er veldig små. Du må regne med at folk forsyner seg (minst) to ganger. Det er for mye til ungene selvfølgelig, men det er ofte noen menn som spiser mye, og restene steker du neste dag. Ungene mine elsker stekte poteter, så for mange kokte poteter går aldri til spille.

Anonymkode: 0f882...a46

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jo magrere kjøtt er, jo lenger holder det i fryseren. Det er fettet som kan harskne, kjøttet holder seg fint.

Til julemiddag beregner jeg ca 4 poteter pr pers, 5 om de er veldig små. Du må regne med at folk forsyner seg (minst) to ganger. Det er for mye til ungene selvfølgelig, men det er ofte noen menn som spiser mye, og restene steker du neste dag. Ungene mine elsker stekte poteter, så for mange kokte poteter går aldri til spille.

Tusen takk for svar :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor snakker du om julemiddag?

Anonymkode: 2e873...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hi her, fordi hun antok jul eller nyttårsmiddag, jeg sa ikke hva…

Men hva er problemet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Fordi jeg regnet med det var snakk om en festmiddag i forbindelse med jul, og ikke en vanlig tirdagsmiddag.

Jeg tar alltid flere poteter til en festmiddag, da spiser man gjerne mer enn til hverdags. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hi her, fordi hun antok jul eller nyttårsmiddag, jeg sa ikke hva…

Men hva er problemet?

At det ikke er representativt for en vanlig middag.

Skrevet

Jeg ville også ha beregnet fem poteter til hver, om det ikke er svært mye annet tilbehør, stuffing og sånt. Det gjør ingenting å ha for mye kokte poteter, de kan brukes til mye annet etterpå.

Anonymkode: 123c6...2ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At det ikke er representativt for en vanlig middag.

Når hi i samme innlegg spør om råd vedr kalkun kan man trygt gå ut fra at det ikke var hverdagsmiddag hun hadde i tankene mtp poteter til 13 personer heller🙄

Anonymkode: 0ed6a...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...