Gå til innhold

Jeg trenger støtte og trøst

Anbefalte innlegg

Jeg må bli singel, selv om jeg ikke ønsker det. 10 år av livet har jeg levd med en voldelig mann. Nå innser jeg at jeg må gå fra han. For å få det bedre! Men det er sykt vondt!  Det er en sorg ! Please si at det blir bedre 

Anonymkode: 3b2d9...c50

Fortsetter under...

Det blir bedre. Det kan jeg love deg. 

Det som er problemet i slike forhold er at de gode stundene blir så utrolig betydningsfulle og håpefulle. Men du blir skuffet hver gang, og sånn blir du gradvis ødelagt. Det blir absolutt bedre, og du vil bli både sterkere og se ting bedre etterhvert når du får alt på avstand. 

Anonymkode: 401c1...f2f

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk!  Jeg trenger det - VIRKELIG!  Er helt skjelven ! Full i angst og livredd !

Ja, det skjønner jeg. Du må stå i det og tro meg på at du en dag vil være glad du klarte dette! 

Anonymkode: 401c1...f2f

Det blir bedre! Det tar litt tid, for partneren din har garanter psyket deg såpass mye ned over tid at han har overbevist deg om at du ikke er verdt noe. Men det er du jo! 

Anbefaler deg å få time på familievernkontoret, mannen får ikke vite om det med mindre du vil. Jeg tror det er viktig at du får noen verktøy å bruke fremover slik at han ikke får manipulert deg tilbake.

Utrolig bra jobba at du har kommet til den beslutningen om å gå, det er det ikke alle som får til. Heier på deg!

Anonymkode: c8a3b...169

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det blir bedre! Det tar litt tid, for partneren din har garanter psyket deg såpass mye ned over tid at han har overbevist deg om at du ikke er verdt noe. Men det er du jo! 

Anbefaler deg å få time på familievernkontoret, mannen får ikke vite om det med mindre du vil. Jeg tror det er viktig at du får noen verktøy å bruke fremover slik at han ikke får manipulert deg tilbake.

Utrolig bra jobba at du har kommet til den beslutningen om å gå, det er det ikke alle som får til. Heier på deg!

Anonymkode: c8a3b...169

Tusen takk ❤️❤️ er så godt å høre. Få støtte. Tusen takk..

Jeg går på dps, er derfor jeg har klart å komme til denne avgjørelsen. Jeg bare må. Jeg har det ikke bra

Jeg vil anbefale deg å kontakte krisesenteret. De har mye å stille opp med av både støtte og hjelp. Du er nok langt sterkere og mer kapabel enn du tror. Mannen din har brukt ti år på å overbevise deg om at du ikke klarer deg uten han, men det gjør du. 

Anonymkode: bcc09...a23

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg å kontakte krisesenteret. De har mye å stille opp med av både støtte og hjelp. Du er nok langt sterkere og mer kapabel enn du tror. Mannen din har brukt ti år på å overbevise deg om at du ikke klarer deg uten han, men det gjør du. 

Tusen takk!! Tusen takk for støtten ! Hvorfor i H. gjør sånne menn dette? Vet de om det? Blitt en vane ?

Det er vanskelig når man står midt oppi det, men etter en stund når man ser tilbake så ser man hvor giftig det var.

Du er sterkere enn du tror, og den sorgen du kjenner på er ikke direkte knyttet til mannen du går ifra. Du sørger over drømmen som brast, at du hadde en drøm om at det skulle bli så annerledes, også ble det bare dritt. Det er klart man kan sørge over det, men sorg er en del av livet det også, man kommer seg gjennom det.

Når du er godt ute på andre siden, når du står trygt igjen og ser tilbake, så kan du se at det var riktig å gå. Da kan du vende nesa fremover og lage deg nye drømmer. Noen vil briste og skuffe deg, men noen vil gå i oppfyllelse og glede deg også. Kanskje skjer det også ting du ikke drømte om, som vil gjøre livet ditt veldig bra.

Gi livet ditt en sjanse igjen, uten mannen som ødelegger for deg akkurat nå. Det vil bli bedre, uten tvil.

Ikke forvent et liv uten tunge dager, det har vi alle på en eller annen måte, men du kan forvente, og kreve, et liv som føles trygt, hvor du kan ha lave skuldre, ikke lenger trenger gå på eggeglass av frykt for å vekke sinnet i en mann som ikke er bra for deg. Da vil dagene dine bli så mye bedre.

Lykke til.

Anonymkode: b01d8...c98

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig når man står midt oppi det, men etter en stund når man ser tilbake så ser man hvor giftig det var.

Du er sterkere enn du tror, og den sorgen du kjenner på er ikke direkte knyttet til mannen du går ifra. Du sørger over drømmen som brast, at du hadde en drøm om at det skulle bli så annerledes, også ble det bare dritt. Det er klart man kan sørge over det, men sorg er en del av livet det også, man kommer seg gjennom det.

Når du er godt ute på andre siden, når du står trygt igjen og ser tilbake, så kan du se at det var riktig å gå. Da kan du vende nesa fremover og lage deg nye drømmer. Noen vil briste og skuffe deg, men noen vil gå i oppfyllelse og glede deg også. Kanskje skjer det også ting du ikke drømte om, som vil gjøre livet ditt veldig bra.

Gi livet ditt en sjanse igjen, uten mannen som ødelegger for deg akkurat nå. Det vil bli bedre, uten tvil.

Ikke forvent et liv uten tunge dager, det har vi alle på en eller annen måte, men du kan forvente, og kreve, et liv som føles trygt, hvor du kan ha lave skuldre, ikke lenger trenger gå på eggeglass av frykt for å vekke sinnet i en mann som ikke er bra for deg. Da vil dagene dine bli så mye bedre.

Lykke til.

Anonymkode: b01d8...c98

Tusen tusen takk! Så fantastisk!! Det har vært psykisk og seksuell vold. Men jeg har ikke skjønt det før nå. Jeg visste ikke hvor alvorlig det var 🥺🥺 Tusen takk for det du skriver, du har nok rett, sorgen er ikke pga han, men livet som ikke ble sånn som jeg trodde. Hi

Anonym bruker skrev (På 15.12.2023 den 22.01):

Tusen takk!! Tusen takk for støtten ! Hvorfor i H. gjør sånne menn dette? Vet de om det? Blitt en vane ?

De vet om det. Det er ikke utilsiktet. De ønsker kontroll over partneren og ofte over flere andre mennesker. 

Anonymkode: a1586...5a3

Anonym bruker skrev (På 15.12.2023 den 22.01):

Det er klart at de vet om det. De behandler jo ikke andre mennesker i livet sitt på samme måte. De er sikkert både gode kolleger, hyggelige onkler, sønner og brødre samtidig som de er drittsekker mot den de burde elske høyest og være snillest med. Det er mange mekanismer i det hos han også, som han kanskje ikke er klar over, men han vet selvfølgelig at han er en drittsekk og en voldsmann mot deg. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...