Anonym bruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Skrevet 15. desember 2023 Erfaringer? Jeg ser bedre på nært hold så kan lese på tlf og sånn. Men føler det blir litt uklart å se på TV eller feks på noe som er litt unna. Og jeg føler på at ting ofte blir litt "tåkete". Med de progressive brillene ser jeg litt bedre både nært og på avstand. Er det slik at linser blir sånn halvveis, eller har jeg ikke fått optimale for meg? Har vært inne på linsekontroll. Anonymkode: ffdab...a0a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2023 #2 Skrevet 15. desember 2023 Det blir ikke helt bra. Det kan være bedre enn ingenting, men jeg kjenner etterhvert mange som har prøvd en gang og ikke gidder igjen. De fleste velger linser som fungerer på avstand, tv, bilkjøring osv og har lesebriller i tillegg. Jeg personlig synes det også ble for mye styr og går nå med progressive briller hele tiden. Anonymkode: 7e759...b1f
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. desember 2023 #3 Skrevet 15. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det blir ikke helt bra. Det kan være bedre enn ingenting, men jeg kjenner etterhvert mange som har prøvd en gang og ikke gidder igjen. De fleste velger linser som fungerer på avstand, tv, bilkjøring osv og har lesebriller i tillegg. Jeg personlig synes det også ble for mye styr og går nå med progressive briller hele tiden. Anonymkode: 7e759...b1f Dette. Jeg kunne enten se godt så jeg kunne lese, eller så kunne jeg se godt på avstand. Begge ble ikke bra. Så jeg droppet linser og gikk for briller. Men jeg er motsatt av deg, ser ikke å lese men ok på avstand. Så jeg dumper brillene når jeg ser tv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå