Gå til innhold

Dere som er blitt single, greier dere alt selv?

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for å bryte opp forholdet, mest pga barna. Jeg vil kunne se de hver dag, og ikke misse masse. Men jeg har det ikke bra i forholdet.

Er ufør, så jeg har begrensninger, spesielt på litt tyngre ting og lurer på hvordan jeg skal fikse dette om jeg blir alene. Noen ting kan settes bort (om jeg får råd til det), som å bytte dekk, male huset osv. Trengs nytt kjøleskap kan man vel bestille og betale ekstra for innbæring og montering. Men sånt som å kjøpe å få inn juletre feks.  Skuldrene mine greier ikke det, og barna er foreløpig for små til å være hjelpsomme slik. 

Foreldrene mine er døde, og jeg har egentlig ingen venner. Så hva gjør man da hver gang man trenger en sterk mann til å fikse noen småting? Er igrunnen det eneste mannen duger til selv om det gjerne tar minst 6 mnd før det utføres... Slike ting vil jeg savne når jeg blir alene. Og alt må jo gjøres selv, dra på ferieturer alene osv, det er jo litt mer pes med bare en voksen. 

Anonymkode: 739e4...509

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er redd for å bryte opp forholdet, mest pga barna. Jeg vil kunne se de hver dag, og ikke misse masse. Men jeg har det ikke bra i forholdet.

Er ufør, så jeg har begrensninger, spesielt på litt tyngre ting og lurer på hvordan jeg skal fikse dette om jeg blir alene. Noen ting kan settes bort (om jeg får råd til det), som å bytte dekk, male huset osv. Trengs nytt kjøleskap kan man vel bestille og betale ekstra for innbæring og montering. Men sånt som å kjøpe å få inn juletre feks.  Skuldrene mine greier ikke det, og barna er foreløpig for små til å være hjelpsomme slik. 

Foreldrene mine er døde, og jeg har egentlig ingen venner. Så hva gjør man da hver gang man trenger en sterk mann til å fikse noen småting? Er igrunnen det eneste mannen duger til selv om det gjerne tar minst 6 mnd før det utføres... Slike ting vil jeg savne når jeg blir alene. Og alt må jo gjøres selv, dra på ferieturer alene osv, det er jo litt mer pes med bare en voksen. 

Hva trenger du mannen til? Ang. Juletre spør en nabo eller kjøp plasteret.

Anonymkode: dadc3...f3e

Er også ufør. Jeg ble kastet ut av mannen. Det er vel min feil uten at jeg orker å gå inne på hva det er. Jeg greier meg ikke alene. Sliter virkelig med alt. Bor i en liten leilighet uten plass til barna. Barna bor fortsatt i huset. Jeg gikk fra å ha alt til ingenting. Er inne i en fryktelig periode nå. 

Hi. Jeg råder deg til å bli... Bit tennene sammen, fiks forholdet deres. 

Anonymkode: 9603c...261

Jeg klarer absolutt det meste selv, men så er det perioder jeg har problemer med å bevege meg, og da må jo også ting gjøres. Jeg har spurt naboen her, men da må en gjøre gjengjeld så da baker jeg ett eller annet eller inviterer på middag ( da må du forsikre deg om at dere bare er venner da 😆 ) Så trengte jeg hjelp til å få vekk møbler og hive noe skrot fra kottet. Da googler jeg opp og fant søppeltaxi og at Bymisjonen tar oppdrag. Likte best å støtte Bymisjonen, og det ble ikke dyrt. Betalte 300 bare, men det skal sies at de ikke måtte kjøre langt, så regn med litt mer om du bor mer avsides til.

Du kan også finne grupper på fb hvor du kan spørre om tjenester. Så bare søk opp, og så kan dere også bytte tjenester. Bare å skrive hva du vil ha hjelp til og hva du kan tilby til gjengjeld. Jeg trengte også noen til å fikse noen lamper her, og da passet jeg en hund er døgn som tjeneste tilbake. 

Det er jo også slike frivillighetssentraler vet jeg, så bruk google og søk opp 🙂

Anonymkode: d02df...dd1

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Er også ufør. Jeg ble kastet ut av mannen. Det er vel min feil uten at jeg orker å gå inne på hva det er. Jeg greier meg ikke alene. Sliter virkelig med alt. Bor i en liten leilighet uten plass til barna. Barna bor fortsatt i huset. Jeg gikk fra å ha alt til ingenting. Er inne i en fryktelig periode nå. 

Hi. Jeg råder deg til å bli... Bit tennene sammen, fiks forholdet deres. 

Anonymkode: 9603c...261

Det er liksom ikke opp til meg å fikse det. Jeg har prøvd i mange år. Hjelper lite når ikke gan er villig til å legge inn noen innsats, og nå er det for sent for min del. Jeg blir aldri kjæreste med ham igjen. Har bare forakt og irritasjon for ham, mye pga at han ikke gidder gi noe tilbake. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...