Anonym bruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Man kan jo ikke si noe som setter den andre forelderen i ett dårlig lys, men jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å få skylda for bruddet. Fordi det er jo jeg som ikke orker mer. Har prøvd å få ham med på parterapi, prøvd å snakke med ham, men han mener det går seg til og går over. Det gjør jo ikke det uten litt innsats, fra begge, ikke bare meg. Så hva sier man? Det må jo være noe sterkt nok til å vise at det er viktigere for far og mor å ikke bo sammen mere, selv om det ødelegger familien og går ut over dem. Og det er jo vanskelig å forklare det uten å si noe om hvordan jeg er blitt behandlet og ikke blitt sett. Vokst fra hverandre? Vil ikke være kjærester mer? I deres sinn kunne vi vel likevel bodd i samme hus, de har jo aldri opplevd oss som kjærester uansett. Shit, det river i stykker hjertet mitt det her. Anonymkode: 95bf8...6c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444747-hva-sier-man-til-barna-ved-brudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Fakta er at over 50% av alle forhold ryker, så barna har garantert venner med skilte foreldre. Det er ikke så rart i barns øyne egentlig, trist nok. Jeg er ikke skilt, men jeg husker en gang datteren min sa til meg at om vi skulle skilles en dag så ville hun bo en uke hos hver, for det var mest rettferdig. De har så mange venner som bor sånn at det er en del av normalbildet rundt dem. Bestevenninnen bor 50/50, så min datter tenkte at det ville hun også gjøre om vi ble skilt... Nå er hun 14 år da, og vi er fremdeles ikke skilt Når de blir voksne ser de nok hvorfor ting ble som de ble, men de trenger ikke vite det nå. At pappa er en dårlig partner betyr ikke at han for dem er en dårlig far. Så ikke si noe om hvorfor. Du må bare si at dere ikke er kjæresteglad i hverandre, og ikke klarer å late som dere er det, så da er det bedre å bo hver for seg. Så må dere gi barna tid, ikke dra nye partnere inn i bildet sånn med en gang. Jeg er skilsmissebarn selv, og det at foreldrene mine gikk fra hverandre var egentlig ikke det verste. Det verste var at de gikk fra hverandre fordi mamma hadde funnet en annen, og det tok ikke lang tid før vi ble introdusert for han. At en annen mann skulle ta pappa sin plass i mamma sitt liv før vi egentlig hadde fått svelget unna skilsmissen, det var mye verre enn at de ble skilt. Anonymkode: 30fbe...de4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444747-hva-sier-man-til-barna-ved-brudd/#findComment-150044939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå