Gå til innhold

Hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Jeg har bakt julekaker, koser meg med det. Ene typen er kjeksbunn med et slags kremfyll oppå, så for at ikke kjeksbunnene skal bli myke monteres de når de skal spises. Fyllet er i fryseren og kan tas ut med skje ved behov. 

Mannen liker ikke kjeksbunnen men liker kremen. Så han spiser bare av kremen. Når jeg bemerket det og sa han ikke måtte spise av kremen alene fordi da blir det igjen masse tørre kjekser til slutt som ikke får krem ble han bare sur og mente han hadde all rett til å bare spise krem. 

Er jeg så kjip altså? Dette er favorittkaka mi, så den blir alltid spist opp, men er ikke så god uten kremen oppå. 

Anonymkode: 39f27...1ee

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144444745-hadde-du-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.13):

Kan du ikke lage mer krem da?

Anonymkode: 219ec...23f

Ekspander  

Nei, det er plomme i kremen, hvite i kjeksen. Da må jeg kaste en haug hviter da. Og det er prinsippet. Kremen hører kaka til. Hadde de ikke blitt myke hadde jo kremen vært oppå kjeksene og vært en del av kaka. 

Dessuten er det jeg som har lagd dem, min rett til å bestemme. Han kan lage en boks krem selv og maule opp. Ungene hadde ikke fått lov til det samme, av nettopp ham. De får kjeft av ham om de plukker pølsebitene av pizzaen og spiser og legger igjen bunnen. Det blir noe av det samme. 

Så lager du dobbel porsjon krem da, for du vet at gubben liker den så godt.

Hvorfor skal man være så surpomp og ikke unne andre ting i jula? Han må oppføre seg som en rampete unge for å få litt krem liksom...

Svaret på spørsmålet er at jeg ville reagert med å lage ekstra krem...

Anonymkode: a0df0...0e0

Annonse

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.17):

Hvorfor skal man være så surpomp og ikke unne andre ting i jula? Han må oppføre seg som en rampete unge for å få litt krem liksom...

Ekspander  

Det e'kke jul enda. 😉

Anonymkode: 302f8...807

Nei, det er plomme i kremen, hvite i kjeksen. Da må jeg kaste en haug hviter da. Og det er prinsippet. Kremen hører kaka til. Hadde de ikke blitt myke hadde jo kremen vært oppå kjeksene og vært en del av kaka. 

Dessuten er det jeg som har lagd dem, min rett til å bestemme. Han kan lage en boks krem selv og maule opp. Ungene hadde ikke fått lov til det samme, av nettopp ham. De får kjeft av ham om de plukker pølsebitene av pizzaen og spiser og legger igjen bunnen. Det blir noe av det samme. 

Ekspander  

Han kan lage seg sin egen krem og lage Pavlova av eggehvitene. 

Ekspander  

Du må jo ikke kaste en hel haug med hviter da. De kan jo brukes i omelett eller eggerøre, å kaste de er jo bare tull.

Ekspander  

Høres ut som en hyggelig husholdning 🙈

Mannen min elsker den gule kremen på toppen av suksesskaka, så jeg lager dobbel porsjon av den når jeg lager kaken. Ungene synes det er fantastisk for da blir det ekstra hvitter som de kan lage pikekyss av.

Hvorfor lage problemer av ting som kan være hyggelig?

Ekspander  

Da må jeg kaste masse eggehviter, og det gidder jeg ikke for at en barnslig mann skal maule krem. Han gjør jo ikke en dritt av juleforberedelser, men forventer å spise opp alt slik han vil. For så å bli sur når jeg reagerer. 

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.19):

Du må jo ikke kaste en hel haug med hviter da. De kan jo brukes i omelett eller eggerøre, å kaste de er jo bare tull.

Ekspander  

Vi spiser ikke omelett og eggerøre bare med hviter. Og det er litt prinsippet. Han er jo selv nazi når han lager noe på at det ikke er greit å bare spise det gode. Men han kan?

Annonse

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.19):

Høres ut som en hyggelig husholdning 🙈

Mannen min elsker den gule kremen på toppen av suksesskaka, så jeg lager dobbel porsjon av den når jeg lager kaken. Ungene synes det er fantastisk for da blir det ekstra hvitter som de kan lage pikekyss av.

Hvorfor lage problemer av ting som kan være hyggelig?

Ekspander  

Nei er ikke hyggelig. Jeg er rasende på mangel av respekt, han bryr seg aldri om det jeg sier. Han tar for seg og gjør som han vil, hvis jeg reagerer på noe, så blir han sur og usmakelig mot meg. Feks spiste han opp sjokoladen jeg fikk på bursdagen min som jeg hadde gjemt til en spesiell anledning. Ikke sånn du får kjøpt hvorsomhelst. Og når jeg ble lei meg, så er jeg den som er "syk" i hodet fordi jeg reagerer. Den lå jo bare der sier han. 

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.25):

I år lager han seg en ekstra porsjon krem og pikekyss av eggehvitene som bonus. Neste år kan du lage dobbelt av kremen, men i år synes jeg ikke det er du som skal ta denne ekstra jobben.

Anonymkode: 1f2be...df9

Ekspander  

Neste år bor vi forhåpentligvis ikke sammen;)

the amazing spidermamma skrev (På 14.12.2023 den 13.32):

Ok, men da er jo ikke problemet akkurat det med kremen, men hele pakka, med mannen som ikke hjelper til og er generelt kjip. 

Vet han at du er på vei ut? 

Ekspander  

Sikkert ikke, selv etter 2 år i parterapi og at jeg har sagt det rett ut. Ikke noe synker inn der. 

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.33):

Sikkert ikke, selv etter 2 år i parterapi og at jeg har sagt det rett ut. Ikke noe synker inn der. 

Ekspander  

Uff, det høres trist ut å ha det sånn. Da er det nok riktig å gå. 

Jeg hadde nok også vært gjerrig på kremen med en sånn fyr (og jeg mener at husker å ha lest om den der konfekten som han stjal også!) 

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.29):

Neste år bor vi forhåpentligvis ikke sammen;)

Ekspander  

Tror en kakekrem bare er dråpen her da. At han spiser litt av den er jo greit syns jeg, men ikke at han lar halvparten av det du har lagd ligge tilbake som tørre kjeks. Jula er litt unntakstilstand med hva vi kan tillate oss syns jeg. 

Men ærlig så syns jeg dette blir litt komisk, og at han er den litt barnslige her. 

Anonymkode: abd7e...1d2

Ekspander  

Så dere er en hel familie uten oppdragelse. Da blir det sånn.

Anonymkode: 37e79...729

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.29):

Nei er ikke hyggelig. Jeg er rasende på mangel av respekt, han bryr seg aldri om det jeg sier. Han tar for seg og gjør som han vil, hvis jeg reagerer på noe, så blir han sur og usmakelig mot meg. Feks spiste han opp sjokoladen jeg fikk på bursdagen min som jeg hadde gjemt til en spesiell anledning. Ikke sånn du får kjøpt hvorsomhelst. Og når jeg ble lei meg, så er jeg den som er "syk" i hodet fordi jeg reagerer. Den lå jo bare der sier han. 

Ekspander  

Men da er ikke dette en normal husholdning hvor man unner hverandre ting..

Dette er en familie i oppløsning hvor man irriterer seg over hverandre og oppfører seg respektløst hele tiden, og episoden med kremen blir bare toppen av kransekaken.

Da kan man ikke sammenligne seg med mer velfungerende forhold altså.

Du reagerer fordi du har han langt oppi halsen, jeg ville ikke reagert fordi mannen min er en hyggelig mann som ofte gjør ting for å glede meg, så det hadde vært en smal sak å glede han med litt ekstra krem.

Håper 2024 blir et bedre år for deg, ønsker deg alt godt. Men du, ikke bli bitter mot alle menn da, for menn flest er faktisk hyggelige og empatiske.

Anonym bruker skrev (På 14.12.2023 den 13.48):

Så dere er en hel familie uten oppdragelse. Da blir det sånn.

Anonymkode: 37e79...729

Ekspander  

Det er faskern meg ikke lett å oppdra barn og mann, når barn jo gjør det de ser foreldrene gjør. Og han gjør mye rart. For så å kjefte på dem når de gjør det samme. Han ser det ikke selv heller, og vil ikke høre. Det sliter meg ut! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...