Gå til innhold

Beholde huset ved brudd for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig for barna å beholde barndomshjemmet ved et brudd? Sånn at det ikke blir to nye hjem og forholde seg til i tillegg til en splittet familie og alt det medfører? Eller kan det være negativt på en måte? Minne om familien som er "borte"?

Jeg har mulighet til å kjøpe ut mannen og beholde huset, vi trives her, beliggenhet er flott. Må pusse opp endel de kommende år da men. 

Anonymkode: c2080...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beholdt huset og barna var veldig glad for det. Da ble det bare ett nytt hjem å forholde seg til. Og de fikk fortsatt bo i barndomshjemmet sitt. 
For oss var det best å slippe å flytte 

Anonymkode: f52a5...562

Skrevet

Jeg beholdt også huset og mine 4 barn var veldig takknemlig for at jeg hadde den muligheten! 😊

Anonymkode: 175b0...675

Skrevet

Da ville jeg ha beholdt huset.
Kan man slippe å påføre barna stresset ved bruddet og flytting samtidig så vil det være det beste

Anonymkode: 9b191...028

Skrevet

Ja selvsagt! Jeg eier huset med eksen enda for at barna skal slippe å flytte 

Anonymkode: dc895...589

Skrevet

Faren deres fikk beholde huset, og siden både beliggenhet og miljø var noe barna satt stor pris på, så var det en selvfølge så lenge det lot seg gjøre. 

Anonymkode: fb631...7d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Faren deres fikk beholde huset, og siden både beliggenhet og miljø var noe barna satt stor pris på, så var det en selvfølge så lenge det lot seg gjøre. 

Slik blir det her og. Faren beholder huset. Hvilken samværsordning har dere? Jeg tenker at 50-50% er riktig (ihvertfall ikke mer til faren), faren mener han skal ha de 100% for at de ikke skal flytte. Jeg skal bo i samme skolekrets, 10 min fra han. Det er i bunn og grunn jeg som har fulgt opp unger i forhold til aktivitet, innkjøp, oppfølging osv. 

Anonymkode: bc847...49f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Slik blir det her og. Faren beholder huset. Hvilken samværsordning har dere? Jeg tenker at 50-50% er riktig (ihvertfall ikke mer til faren), faren mener han skal ha de 100% for at de ikke skal flytte. Jeg skal bo i samme skolekrets, 10 min fra han. Det er i bunn og grunn jeg som har fulgt opp unger i forhold til aktivitet, innkjøp, oppfølging osv. 

Ungene var mer hos han i perioder på grunn av miljø og nær familie. Vi hadde ingen fast samværsavtale, men de var hos meg en uke nå og da, og mange helger 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ungene var mer hos han i perioder på grunn av miljø og nær familie. Vi hadde ingen fast samværsavtale, men de var hos meg en uke nå og da, og mange helger 🙂

Var? Er de voksne nå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Var? Er de voksne nå?

Unge voksne 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja selvsagt! Jeg eier huset med eksen enda for at barna skal slippe å flytte 

Anonymkode: dc895...589

Det gjør jeg og. Men nå er det nok

Anonymkode: 8c89d...79e

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men ble ikke det veldig rotete og uoversiktlig for barna? Hvor gamle var de da dere skilte lag? Hvem fikk barnetrygd og hvordan gjorde dere det i forhold til økonomi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men ble ikke det veldig rotete og uoversiktlig for barna? Hvor gamle var de da dere skilte lag? Hvem fikk barnetrygd og hvordan gjorde dere det i forhold til økonomi?

Vi ble fort enige om økonomi. Han fikk jo barnetrygd siden fast adresse var hos ham. Nei, det ble ikke rotete. Det var veldig utfordrende for meg, siden jeg ikke var fysisk med i dagliglivet som faen. Det var drittøft. Men ungene måtte jo bare være i fokus da, og de visste de kunne komme når de ville, og så kjørte jeg dem til skole før jobb. Det var jo en usikkerhet hos meg, og jeg tror jo ikke at det fungerer for alle? Men nå når de er store, så har jeg fått bekreftet at de syns det var bra. 

Skrevet

Vi ble fort enige om økonomi. Han fikk jo barnetrygd siden fast adresse var hos ham. Nei, det ble ikke rotete. Det var veldig utfordrende for meg, siden jeg ikke var fysisk med i dagliglivet som faen. Det var drittøft. Men ungene måtte jo bare være i fokus da, og de visste de kunne komme når de ville, og så kjørte jeg dem til skole før jobb. Det var jo en usikkerhet hos meg, og jeg tror jo ikke at det fungerer for alle? Men nå når de er store, så har jeg fått bekreftet at de syns det var bra. 

Ikke faen 😂 ups Men faRen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ok, håper virkelig ikke han får viljen sin gjennom. Han har ikke lappen og vi bor et sted uten kollektivtrafikk og langt mellom både folk og aktiviteter. Ungene kommer til å bli helt låst. Spennende å se på ny meklingstime i januar. 😢 

Skrevet

Ok, håper virkelig ikke han får viljen sin gjennom. Han har ikke lappen og vi bor et sted uten kollektivtrafikk og langt mellom både folk og aktiviteter. Ungene kommer til å bli helt låst. Spennende å se på ny meklingstime i januar. 😢 

Heldigvis er to av barna over 12 år.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bare tenk barna først. Alltid, selv om det er verdens største prøvelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare tenk barna først. Alltid, selv om det er verdens største prøvelse. 

Ja, nettopp det jeg gjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, nettopp det jeg gjør. 

Ja. Det er det vi gjerne gjør.

Heldigvis 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...