Gå til innhold

Eksen sier jeg har to år igjen å leve …

Anbefalte innlegg

Min eks-mann er psykisk syk.  Nå har verken barna eller jeg kontakt med ham, men det var et krevende brudd og han gjorde det han kunne for å gjøre livet surt for oss.  Jeg var i dialog med politi, ulike helsetjenester, fylkesmannen, osv.  I flere år gikk jeg til rådgivning hos familievernkontoret. Det var nyttig.  Når man står i en vanskelig situasjon over tid blir man så sliten og nedkjørt at det er godt å få gode råd fra en profesjonell som ser situasjonen fra utsiden.  Jeg fikk veldig god hjelp fra "min" sosionom.  

Lykke til.  Husk at du har ansvar for deg selv og barna.  Jeg vet ikke om uttalelsen fra eksen din er ille nok til at politiet gjør noe med situasjonen, men jeg vil anbefale deg til å snakke med dem. 

Er det mulig å få til en oppfølging av 14-åringen din på helsestasjonen eller lignende?  

Jeg vil anbefale deg å ikke bruke eksen som barnevakt.  Har du familie, venner eller lignende som kan stille opp når du nå overnatte borte på grunn av jobb?  Ellers regner jeg med han vil bruke det mot deg...

Anonymkode: ea7b9...b92

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han er en smart fyr, så helt konkret skrev han «du er syk, kroppen din er syk, du har maks to år igjen å leve»… tror ikke det går under trusler, dessverre 

Anonymkode: c0caa...982

Du kan ikke gjøre så mye. Det er ikke trusler. Men når du kaster mannen ut, må du regne med at dette vil skje.

Anonymkode: f75c4...cab

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du bør i det minste kontakte politiet og snakke med dem, HI. Da ligger det i politijournalen, slik at hvis dette eskalerer eller han gjør deg noe, så vil det ligge der og vise at dette har vært et langt mønster. Viktig å få inn alle slike hendelser i den journalen, for jo mer du kan bevise/dokumentere det han gjør og sier, jo bedre kan du beskyttes.

Jeg ville også snakket med nærmeste Krisesenter, om jeg var deg, og faktisk barnevernet. Slik han truer det er svært bekymringsfullt mtp. din sikkerhet. Og slik han manipulerer 14-åringen er psykisk vold.

Du kan ikke stå i dette alene, du må alliere deg med de som kan hjelpe deg og støtte deg. Viktig at også familie og venner du stoler på vet om hvordan han er, kanskje også din leder på jobb.

Anonymkode: 4e8aa...268

Dette. 

Trenger ikke lage mer trøbbel for din egen del i form av anmeldelse og handling, men det bør journalføres og noen bør involveres slik at flere kjenner situasjonen. 

Nå er jeg litt dommedagsprepper, men å melde seg på ett selvforsvarskurs kan nok gi en viss trygghet i seg selv. 

Anonymkode: ecce4...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...