Gå til innhold

Hva tenker dere om damer som lar grå hår være?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg digger mine "små grå". Bortsett fra at de ikke er grå da, men kritthvite 🤩

Enn så lenge er det noen hårstrå her og der, mest i skillet på toppen. Men farger ikke og gleder meg til å ha langt, hvitt hår! Fyllte 40 i sommer. 

Anonymkode: 389e0...00e

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Personlig farger jeg bort de grå hårene. Jeg føler meg ikke klar for det enda. Synes jeg ser gammel og sliten ut når håret er grått. 
Jeg er 47. 

Anonymkode: 6fbc0...988

Det er det da. Hvordan du føler deg i en helt naturlig utvikling. Jeg vil stå i de følelsene og bli tøffere. Det er en frihet i det som jeg tenker. Jeg vil være trygg på at jeg takler livets faser. 

Anonymkode: 07147...538

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er det da. Hvordan du føler deg i en helt naturlig utvikling. Jeg vil stå i de følelsene og bli tøffere. Det er en frihet i det som jeg tenker. Jeg vil være trygg på at jeg takler livets faser. 

Jeg føler at jeg ER både sterk og trygg. Jeg synes bare jeg er penere uten grått hår. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg føler at jeg ER både sterk og trygg. Jeg synes bare jeg er penere uten grått hår. 

Penere? 

Ja jeg skjønner, men jeg går for å ikke være penere. Det betyr jo egentlig ingenting og jeg tror penere er mer hva folk utstråler. Dette er jo mine tanker, så sikkert bare hva jeg personlig vil og ønsker. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å farge grått hår er å fake? Fake hva, helt konkret? Sluttet du med sminke samtidig som grått hår begynte å poppe opp? Sluttet med sminke utfra samme prinsipp om å ikke fake utseende? 

Anonymkode: a6d76...cfe

Nå har jeg aldri begynt med sminke heller  men det er nettopp fordi jeg ikke vil '"ta på på meg en maske". Jeg vil at folk skal se hvordan jeg faktisk ser ut.

Anonymkode: ddc34...a95

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Nå har jeg aldri begynt med sminke heller  men det er nettopp fordi jeg ikke vil '"ta på på meg en maske". Jeg vil at folk skal se hvordan jeg faktisk ser ut.

Anonymkode: ddc34...a95

Du beskriver meg!

Tåler ikke folk å se hvordan jeg ser ut, så er ikke det mitt problem. 

Anonymkode: 960ce...28f

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Uten å farge håret? 

Jeg merker at jeg får litt mer respekt for dem, og mulig det er fordi de viser mer trygghet og selvtillit. 

Tenker ikke så mye. Har en venninne som farget håret lenge, men fant ut at hun ikke orket mer. Hun hadde grått hår når hun var 36 år, hun er 40 år nå. Men hun er fantastisk vakker med det grå naturlige håret sitt. 

Anonymkode: cb0a2...d64

sug lut skrev (20 minutter siden):

Tenker? At noen kler det og andre ser ut som takras. 

Det er jo meninger som dette jeg vil ha selvtillit nok til å heve meg over. Noen syns jo at vi ser ut takras når vi får helt naturlige tegn på at vi blir eldre, og det er virkelig ikke et syn jeg vil tilpasse meg ved å farge håret. Det føles nedverdigende at slike meninger skal påvirke meg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo meninger som dette jeg vil ha selvtillit nok til å heve meg over. Noen syns jo at vi ser ut takras når vi får helt naturlige tegn på at vi blir eldre, og det er virkelig ikke et syn jeg vil tilpasse meg ved å farge håret. Det føles nedverdigende at slike meninger skal påvirke meg. 

Men altså, det er flust av damer med farga hår som også ser ut som takras. Akkurat det har lite med hårfarge å gjøre, det har med stil og stell å gjøre. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du trenger å jobbe med selvtilliten generelt. De fleste av oss steller og pynter oss vel for å føle oss vel selv? Smaken er så forskjellig at man aldri kan treffe blink hos alle uansett. 

Anonymkode: ecf36...d10

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men altså, det er flust av damer med farga hår som også ser ut som takras. Akkurat det har lite med hårfarge å gjøre, det har med stil og stell å gjøre. 

Jeg syns det er en noe spesiell uttalelse å påstå at det er flust av damer som ser ut som takras.  Jeg syns også at det er like spesielt å forsvare slike utsagn og  fremstille det som normalt. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror du trenger å jobbe med selvtilliten generelt. De fleste av oss steller og pynter oss vel for å føle oss vel selv? Smaken er så forskjellig at man aldri kan treffe blink hos alle uansett. 

Anonymkode: ecf36...d10

Hvorfor tenker du at jeg bør jobbe med selvtilliten generelt? 

sug lut skrev (52 minutter siden):

Tenker? At noen kler det og andre ser ut som takras. 

Sommerkroppen 2029 skrev (45 minutter siden):

Signerer luten her. Noen kler det og andre skifter hele utseende til det negative. 

Har enda ikke sett noen på 35 - 55 år med grått hår som ser ut som takras. Da er det ofte noe mer som gjør henne mindre attraktiv. Men er man 70 og oppover tenker man ikke på det.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Har enda ikke sett noen på 35 - 55 år med grått hår som ser ut som takras. Da er det ofte noe mer som gjør henne mindre attraktiv. Men er man 70 og oppover tenker man ikke på det.

Det har jeg. Jeg har sett venninner som har sluttet å farge håret, og som samtidig likegodt droppet maskara og resten av sminken også. Det naturlige er ofte det beste, men når man er bikket 40, så er de aller fleste best tjent med littegranne self-care på utseende fronten. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Det har jeg. Jeg har sett venninner som har sluttet å farge håret, og som samtidig likegodt droppet maskara og resten av sminken også. Det naturlige er ofte det beste, men når man er bikket 40, så er de aller fleste best tjent med littegranne self-care på utseende fronten. 

Javel

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Så selv om ikke du har sett det, så betyr det altså ikke at det ikke er tilfelle. 

Nei, det er jo subjektivt også hva man mener selvsagt. 

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Så selv om ikke du har sett det, så betyr det altså ikke at det ikke er tilfelle. 

Kan det være øynene som ser? 

Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden):

Det vil jeg tro. Derfor er det ikke en riktig mal på dette. 

Den riktige malen må være å akseptere hvordan andre ser ut, både når det gjelder naturlige aldringstegn og sminke. Uten å komme med uttalelser som at de ser ut som takras, og støtte opp under slike utsagn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...