Gå til innhold

Hva tenker dere om damer som lar grå hår være?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at grå hårfarge har vært in  mange år. Har betalt mye penger selv, for å få det mer grått /isblondt. Syns det er kult. Tenker ikke så mye mer enn det. 

Anonymkode: f2c66...c3b

Jo, men da er det vel gjerne yngre og fake, og da altså nettopp et valg om å følge en trend som betyr at du vil passe inn. Det blir jo annerledes og mer litt tvert om? 

Anonymkode: 07147...538

Det kommer jo an på om hårfargen er fin eller ikke. Jeg har blondt hår, men har farget det mørkt i årevis. Hvis jeg skulle la de grå titte frem, så hadde jeg forandret på utseendet totalt. Men noen får jo veldig fin gråfarge.

Anonymkode: f92e4...548

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo an på om hårfargen er fin eller ikke. Jeg har blondt hår, men har farget det mørkt i årevis. Hvis jeg skulle la de grå titte frem, så hadde jeg forandret på utseendet totalt. Men noen får jo veldig fin gråfarge.

Ja er tildels enig. Jeg ville spare de grå hårene, men fordi jeg er mørk i både hud og hår, så liksom lyste de få grå hårene opp som selvlysende striper. Det var ikke kledelig, men jeg vil faktisk ha dem også for å vise den selvtilliten. Det kommer bare ett her og der, så hadde alt kommet på en gang så hadde det vært bedre. Men det er mer kledelig hos noen enn andre. 

For en merkelig ting å ha respekt for 😂

Jeg sluttet å farge håret under korona, som veldig mange andre, og trives godt med mitt grå hår. Sparer både penger og enormt med tid på å slippe å sitte 3 t i frisørstolen hver 6-8 uke. Nå klipper jeg meg ca 4 ganger i året og har mer enn halvert frisørutgiftene. 

Anonymkode: ecf36...d10

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja er tildels enig. Jeg ville spare de grå hårene, men fordi jeg er mørk i både hud og hår, så liksom lyste de få grå hårene opp som selvlysende striper. Det var ikke kledelig, men jeg vil faktisk ha dem også for å vise den selvtilliten. Det kommer bare ett her og der, så hadde alt kommet på en gang så hadde det vært bedre. Men det er mer kledelig hos noen enn andre. 

Med mørkt hår ser det ut som sølvstriper. Jeg er misunnelig!

De fleste jeg kjenner som har tatt det valget, kan nok oppfattes som selvsikre. Men det er tross alt bare en farge. Hårkvaliteten blir bedre og mer glansfull og slipper ettervekst etter to uker. Fantastisk deilig å holde håret i sjakk med kun klipp. I det store bilde er det fint å vise at man kan stå inne for alderen sin. Så får vi håpe yngre generasjoner lar seg påvirke litt de og.

prekæs skrev (3 minutter siden):

De fleste jeg kjenner som har tatt det valget, kan nok oppfattes som selvsikre. Men det er tross alt bare en farge. Hårkvaliteten blir bedre og mer glansfull og slipper ettervekst etter to uker. Fantastisk deilig å holde håret i sjakk med kun klipp. I det store bilde er det fint å vise at man kan stå inne for alderen sin. Så får vi håpe yngre generasjoner lar seg påvirke litt de og.

Det motsatte er faktisk mer vanlig - at grått hår har dårligere kvalitet, og langt unna det som kalles glans … flaks for deg at dine gener stiller opp med glansfullt grått hår…For oss andre som ikke er så heldige, gjør turen til frisøren susen 👌

Anonymkode: a6d76...cfe

prekæs skrev (7 minutter siden):

Selv om jeg farger håret mitt, så står jeg jo inne for alderen min. Det er jo ikke som at jeg tror jeg er 10 år yngre pga litt hårfarge.

Anonymkode: 7d71e...5f2

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det motsatte er faktisk mer vanlig - at grått hår har dårligere kvalitet, og langt unna det som kalles glans … flaks for deg at dine gener stiller opp med glansfullt grått hår…For oss andre som ikke er så heldige, gjør turen til frisøren susen 👌

Det motsatte er vel ikke mer vanlig, hvor i alle dager får du det fra? Grått hår har jo ikke dårligere kvalitet ufarget enn grått har har når det er kjemisk behandlet med farge! Det er ganske selvsagt.

Anonymkode: e29d2...b99

Annonse

Jeg har snart hvitt hår, etter en lengre periode med "salt&pepper". Har ikke vært kunstig farge i håret mitt på snart 20 år. Trives godt med hårfargen min, og har i alle fall ikke lavere selvtillit med hvitt hår enn det jeg hadde med lysebrunt. 

Anonymkode: 960ce...28f

prekæs skrev (23 minutter siden):

Du skriver akkurat det jeg mener. 

Jeg sparer for tiden mitt sølvstripete hår. Jeg har donert hår før og det er stor etterspørsel etter hår med grått i. Mange som mistet håret pga kreft er jo i en alder der de har grått i håret, men det er få som donerer slikt hår. Så nå har jeg en pussig lengde mens det vokser seg langt nok. 

Anonymkode: 43a34...851

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

For en merkelig ting å ha respekt for 😂

Jeg sluttet å farge håret under korona, som veldig mange andre, og trives godt med mitt grå hår. Sparer både penger og enormt med tid på å slippe å sitte 3 t i frisørstolen hver 6-8 uke. Nå klipper jeg meg ca 4 ganger i året og har mer enn halvert frisørutgiftene. 

Anonymkode: ecf36...d10

Nei det syns jeg ikke. Det handler jo om å ha den tryggheten da, og ikke fake seg til for mye. Det er jo en bra selvsikkerhet?  Det er jo så mye fake greier nå, så det blir et press på å være det. Jeg liker det ikke, og så er det jo styrke å stå i mot og trives med seg selv som vi er? 

Jeg skal la de grå hårene være jeg nå, og så får de bare være selvlysende. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sparer for tiden mitt sølvstripete hår. Jeg har donert hår før og det er stor etterspørsel etter hår med grått i. Mange som mistet håret pga kreft er jo i en alder der de har grått i håret, men det er få som donerer slikt hår. Så nå har jeg en pussig lengde mens det vokser seg langt nok. 

Anonymkode: 43a34...851

Respekt! 

De får gjøre hva de vil, men personlig kunne det ikke falle meg inn å gå for grått. Har farget håret i over 20 år da jeg begynte å bli grå midt i 20årene, og kommer ikke til å slutte med det første.

Anonymkode: c2ba6...e9e

Jeg farver ikke håret, det er relativt mye grått i. Og det er greit, det var et langt lerret å bleke for å bli kvitt farge men det er deilig å være uten. Antall kroner spart er hyggelig, men det beste er antall timer spart hos frisøren! 
Håret mitt er forøvrig i god stand, velstelt og velpleiet men grått.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det motsatte er vel ikke mer vanlig, hvor i alle dager får du det fra? Grått hår har jo ikke dårligere kvalitet ufarget enn grått har har når det er kjemisk behandlet med farge! Det er ganske selvsagt.

Alle med litt kunnskap og erfaring i frisøryrket vet det - grått hår er mer porøst, knekker lettere, og har mindre elastisitet. En god farge fikser dette. Noen er mer heldig og har flott hår også når det er grått, men det er ikke så vanlig. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei det syns jeg ikke. Det handler jo om å ha den tryggheten da, og ikke fake seg til for mye. Det er jo en bra selvsikkerhet?  Det er jo så mye fake greier nå, så det blir et press på å være det. Jeg liker det ikke, og så er det jo styrke å stå i mot og trives med seg selv som vi er? 

Jeg skal la de grå hårene være jeg nå, og så får de bare være selvlysende. 

Å farge grått hår er å fake? Fake hva, helt konkret? Sluttet du med sminke samtidig som grått hår begynte å poppe opp? Sluttet med sminke utfra samme prinsipp om å ikke fake utseende? 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Å farge grått hår er å fake? Fake hva, helt konkret? Sluttet du med sminke samtidig som grått hår begynte å poppe opp? Sluttet med sminke utfra samme prinsipp om å ikke fake utseende? 

Jeg bruker ikke sminke. Kun når jeg skal pynte meg. Jeg er ikke mot at kvinner pynter seg uansett, om det er hverdag eller fest.

Det er bare pynt og ikke en naturlig utvikling. Sminke renser vi jo av. Som vi tar av oss pene klær og sko. Grått hår er en naturlig og vedvarende endring og den vil jeg heretter ha selvsikkerhet til å stå i. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Alle med litt kunnskap og erfaring i frisøryrket vet det - grått hår er mer porøst, knekker lettere, og har mindre elastisitet. En god farge fikser dette. Noen er mer heldig og har flott hår også når det er grått, men det er ikke så vanlig. 

Du har åpenbart ikke den kunnskapen du snakker om.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Min frisør har mesterbrev i faget og div. etterutdanninger i tillegg. Hun er klar på at farge IKKE kan endre hårkvaliteten (det sier seg selv), men at det hos noen med dårligere hårkvalitet kan kamuflere litt at håret er blitt mer porøst. Men fargen i seg selv forbedrer ikke hårkvaliteten (tvert imot sliter jo fargen på håret).

Jeg er blitt veldig grå, har tykt, sterkt hår med glans i. Det har med mine gener å gjøre.

Anonymkode: d0547...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...